marketing usług medycznych

Marketing usług medycznych – na co placówce medycznej pozwalają przepisy

Pacjenci potrzebują informacji o usługach medycznych, aby racjonalnie wybrać placówkę czy lekarza. Nie zawsze jednak łatwe jest rozróżnienie między informacją a reklamą. Na co zatem powinieneś zwrócić uwagę, aby nie łamać przepisów w tym zakresie?

reklamy leków

Jakie są zasady reklamy leków kierowanej do lekarzy

Przepisy regulują odrębnie zasady reklamy produktów leczniczych, gdy reklamodawca kieruje ją do osób uprawnionych do wystawiania recept. Regulacji podlegają także zasady odwiedzania placówek medycznych. Sprawdź, jakie prawa i zakazy dotyczą lekarzy w związku z działalnością reklamodawcy.

rozmowa z pacjentem

Jak prowadzić rozmowę, aby była skutecznym dialogiem

Dobra rozmowa wymaga empatii, życzliwości i asertywności, inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Zarządzający placówkami medycznymi wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć przez dialog, przekonywanie i siłę perswazji.

Konferencja prasowa

W jaki sposób placówka medyczna powinna współpracować z mediami

Znacznie częściej do kontaktów placówek medycznych z mediami dochodzi w sytuacjach kryzysowych, przy przekształceniach organizacyjnych czy prawnych, rozszerzeniu czy ograniczeniu działalności itp. Jak świadomie współpracować z prasą, radiem i telewizją, aby odnosić korzyści wizerunkowe?

pr placówki medycznej

Pacjent nasz pan – jak skutecznie prowadzić PR placówki medycznej

Usługi medyczne to produkt, od którego atrakcyjności i ceny w dużej mierze zależy liczba osób nim zainteresowanych. Co zrobić, aby pacjent wybrał nas, a nie usługi konkurencyjne? Czy tradycyjne działania marketingowe sprawdzą się również w promocji placówek medycznych?

Projekt

Projekty w placówce medycznej: jak przygotować idealny plan

Ogromną częścią pracy menedżera projektu jest tworzenie planów projektów. Plan projektu jest prawdopodobnie najważniejszym dokumentem w projekcie. Plan powinien przedstawiać podejście do projektu i proces, którego zespół użyje do zarządzania projektem. Sprawdź, o czym pamiętać przy planowaniu projektu.

AGILE

Metodyka zwinnego zarządzania w ochronie zdrowia

W popandemicznych realiach, z niedoinwestowanym systemem ochrony zdrowia i wieloma świadczeniami niewłaściwie wycenianymi, kompetencje w zakresie sprawnego zarządzania wydają się szczególnie istotne. Jak wykorzystać zwinne zarządzanie?

Lider

Jak być dobrym przywódcą w czasie kryzysu

Placówki medyczne i ich liderzy mają do odegrania wyjątkową rolę w pomaganiu społecznościom i osobom fizycznym zarówno podczas kryzysu, jakiego doświadczamy w związku z wojną w Ukrainie, jak i podczas wychodzenia z niego. W takich sytuacjach oczy wszystkich pracowników są skupione na nich. Jak być dobrym przywódcą, mając przed sobą takie wyzwanie?

Marka pracodawcy

Dlaczego warto zadbać o wyrazistą promocję placówki medycznej

Coraz większe problemy z przebiciem się do świadomości potencjalnych klientów powodują, że lekarz, często szef placówki medycznej, decyduje się na podjęcie radykalnej decyzji o wynajęciu fachowca ds. PR i marketingu. Sprawdź, dlaczego warto zainwestować w promocję placówki.

Komunikacja w zespole

Rola menedżera w procesie komunikacji w placówce medycznej. Co jest ważne?

Komunikacja w placówkach medycznych to skomplikowana sieć wzajemnych powiązań, która bardziej przypomina poplątaną pajęczynę niż prostą, hierarchiczną drabinę. Sprawdź, jaka jest rola menedżera w zarządzaniu komunikacją wewnątrz zespołu.