Zakaz reklamy usług medycznych: jak może się promować branża medyczna
W dobie wysokiej konkurencyjności na rynku usług medycznych niezwykle istotną kwestią staje się skuteczny marketing podmiotu leczniczego bądź indywidualnej/grupowej praktyki lekarskiej. Jednak zarówno ustawa o działalności leczniczej, jak i uchwała Naczelnej Rady Lekarskiej zobowiązuje świadczeniodawców do przestrzegania przepisów zabraniających reklamowania usług medycznych. Jak zatem promować swoje usługi zgodnie z prawem?
- Ustawa o działalności leczniczej definiuje usługę zdrowotną jako świadczenie służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia, a zakazuje reklamy usług medycznych.
- Świadczeniodawcy mogą jednak stosować działania promocyjne, takie jak profesjonalna strona internetowa, obecność w mediach społecznościowych, telefony do pacjentów czy prezentacja jakości usług w sposób informacyjny.
- Ważne jest zapewnienie wysokiej jakości usług medycznych, odpowiednie informowanie pacjentów o świadczonych usługach i zachowanie zgodności z regulacjami prawnymi dotyczącymi promocji w branży medycznej.
- Czytaj też:
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.