Łukasz Bruski: Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w placówce
Najnowsze zastosowania sztucznej inteligencji są niezbędne w każdej placówce medycznej. Pomagają m.in. efektywnie zarządzać zasobami pozamedycznymi procedurami szpitalnymi z wykorzystaniem konkretnych zasobów AI – mówi Łukasz Bruski, prezes zarządu Centrum Słuchu i Mowy sp. z o.o.
Sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence, AI) w ochronie zdrowia staje się faktem. W jakim zakresie udoskonaliła zarządzanie placówkami medycznymi?
Przede wszystkim chodzi o bezpośredni wpływ AI na zarządzanie danymi medycznymi. Dzięki sztucznej inteligencji lekarze i personel administracyjny mogą skuteczniej wykorzystywać gromadzoną dokumentację i dane.
Użytkownicy uzyskują szybki dostęp do potrzebnych informacji, dodatkowo odpowiednio uporządkowanych, przypisanych do konkretnych analiz i raportów. To nie wszystko.
AI stwarza możliwości usprawnień i działań w konkretnych placówkach medycznych, zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami. To z kolei pozwala na poprawę efektywności zarządczej.
Osobną kwestią jest umożliwienie lekarzom dostępu do informacji pozwalających na doprecyzowanie stanu zdrowia pacjentów, które w przetworzonej formie mogą stanowić podstawę do podejmowania właściwych decyzji o zastosowaniu celowanego leczenia, zwiększającego skuteczność zastosowanych terapii, co bezpośrednio przekłada się na jakość życia pacjentów.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.