Łukasz Bruski: Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w placówce

/appFiles/site_102/images/autor/s0DQ6hCJ3acUnRe.jpeg

Autor: Magdalena Pokrzycka-Walczak

Dodano: 6 lipca 2022
Łukasz Bruski: Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w placówce

Najnowsze zastosowania sztucznej inteligencji są niezbędne w każdej placówce medycznej. Pomagają m.in. efektywnie zarządzać zasobami pozamedycznymi procedurami szpitalnymi z wykorzystaniem konkretnych zasobów AI – mówi Łukasz Bruski, prezes zarządu Centrum Słuchu i Mowy sp. z o.o.

Sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence, AI) w ochronie zdrowia staje się faktem. W jakim zakresie udoskonaliła zarządzanie placówkami medycznymi?

Przede wszystkim chodzi o bezpośredni wpływ AI na zarządzanie danymi medycznymi. Dzięki sztucznej inteligencji lekarze i personel administracyjny mogą skuteczniej wykorzystywać gromadzoną dokumentację i dane.

Użytkownicy uzyskują szybki dostęp do potrzebnych informacji, dodatkowo odpowiednio uporządkowanych, przypisanych do konkretnych analiz i raportów. To nie wszystko.

AI stwarza możliwości usprawnień i działań w konkretnych placówkach medycznych, zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami. To z kolei pozwala na poprawę efektywności zarządczej.

Osobną kwestią jest umożliwienie lekarzom dostępu do informacji pozwalających na doprecyzowanie stanu zdrowia pacjentów, które w przetworzonej formie mogą stanowić podstawę do podejmowania właściwych decyzji o zastosowaniu celowanego leczenia, zwiększającego skuteczność zastosowanych terapii, co bezpośrednio przekłada się na jakość życia pacjentów.

Czytaj więcej wywiadów z najbardziej wpływowymi osobami w polskiej medycynie i systemie ochrony zdrowia w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.