5 sposobów, które zmniejszą liczbę skarg pacjentów

/appFiles/site_102/images/autor/85fUgvB39NcFOPu.jpeg

Autor: Piotr Miadziołko

Dodano: 3 marca 2016
5 sposobów, które zmniejszą liczbę skarg pacjentów

Wciąż rośnie liczba roszczeń pacjentów w stosunku do podmiotów leczniczych i lekarzy. Wniosek czy skarga złożone do podmiotu leczniczego uruchamiają procedurę, gdzie ciężar związany z wyjaśnieniami spoczywa na danym podmiocie leczniczym, kierowniku/dyrektorze/prezesie. Jak przygotować się do tego od strony organizacyjnej?

Obecne przepisy – ustawa z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – nie zabraniają pacjentom składania skarg, reklamacji i zażaleń na zachowanie lekarza czy personelu medycznego, a także na realizację procedury medycznej. Skala takich wniosków rośnie i jest codziennością w podmiotach leczniczych w Polsce. Nie ma dnia, aby do któregoś z podmiotów leczniczych taki wniosek nie wpłynął. Ich zasadność jest oczywiście rozpatrywana, nawet przez sądy.

Pozostało jeszcze 84 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Słowa kluczowe:
prawa pacjenta