Jak możesz postępować z agresywnym pacjentem

Lekarze różnych specjalności mają coraz częściej do czynienia z agresywnymi pacjentami. Z tego względu ważna jest znajomość reguł postępowania z chorymi silnie pobudzonymi emocjonalnie. Poznaj istotne wskazówki i zastosuj je w praktyce.
Każdy lekarz jest odpowiedzialny za komunikację interpersonalną. Może, a nade wszystko powinien nią kierować. Jednak relacje lekarz–pacjent są podstawową przyczyną stresu, frustracji, a nawet agresji. Zazwyczaj funkcjonujemy w typowych, standardowych, z góry przewidywalnych sytuacjach. Co ciekawe, nawet trudne, z medycznego punktu widzenia przypadki również mogą stanowić okazję do satysfakcjonujących doświadczeń, szczególnie gdy na problem spojrzymy jak na wyzwanie. Lekarze stale się doskonalą, by radzić sobie w trudnych przypadkach klinicznych, a zatem trudne zadania nie są głównym źródłem stresu w pracy zawodowej, a szczególnie u osób o długim stażu pracy. Trochę to zaskakujące, ponieważ prawdziwie stresogenne sytuacje pojawiają się zwykle w nie do końca przez wszystkich uświadamianym miejscu.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
