Jak umiejętnie postępować z agresywnym pacjentem

/appFiles/site_102/images/autor/HXKk7ig1M0wWP9h.jpeg

Autor: Redakcja Portalu

Dodano: 15 grudnia 2020
Jak umiejętnie postępować z agresywnym pacjentem

Umiejętna komunikacja interpersonalna to odpowiedzialność każdego medyka. Jednak relacje lekarz–pacjent, zwłaszcza w trudnych czasach związanych z pandemią wirusa SARS-CoV-2, są podstawową przyczyną agresji. Podpowiadamy jak umiejętnie postępować z agresywnym pacjentem.

Agresja wynika z frustracji, nieprzyjemnych sytuacji i stanów powodowanych brakiem zaspokojenia ważnych z punktu widzenia potrzeb pacjenta, jednak przyczyn zachowań agresywnych w gabinecie lekarskim może być wiele. Z pewnością należy wspomnieć o endogennych – problemy psychiczne człowieka, jego reakcja na stres itp. Niestety na charakterologiczny profil pacjenta nie mamy wpływu, możemy co najwyżej, gdy uda się szybko rozpoznać osobę niezrównoważoną emocjonalnie, unikać kontaktów z nią.

Pozostało jeszcze 87 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Słowa kluczowe:
agresja pacjentów