Jak umiejętnie postępować z agresywnym pacjentem

Umiejętna komunikacja interpersonalna to odpowiedzialność każdego medyka. Jednak relacje lekarz–pacjent, zwłaszcza w trudnych czasach związanych z pandemią wirusa SARS-CoV-2, są podstawową przyczyną agresji. Podpowiadamy jak umiejętnie postępować z agresywnym pacjentem.
Agresja wynika z frustracji, nieprzyjemnych sytuacji i stanów powodowanych brakiem zaspokojenia ważnych z punktu widzenia potrzeb pacjenta, jednak przyczyn zachowań agresywnych w gabinecie lekarskim może być wiele. Z pewnością należy wspomnieć o endogennych – problemy psychiczne człowieka, jego reakcja na stres itp. Niestety na charakterologiczny profil pacjenta nie mamy wpływu, możemy co najwyżej, gdy uda się szybko rozpoznać osobę niezrównoważoną emocjonalnie, unikać kontaktów z nią.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Słowa kluczowe:
agresja pacjentówPodobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
