Jak umiejętnie postępować z agresywnym pacjentem

Umiejętna komunikacja interpersonalna to odpowiedzialność każdego medyka. Jednak relacje lekarz-pacjent, zwłaszcza w trudnych czasach związanych z pandemią wirusa SARS-CoV-2, są podstawową przyczyną agresji. Podpowiadamy, jak umiejętnie postępować z agresywnym pacjentem.
- Brak lub zmniejszenie kontroli nad pobudzeniem prowadzi do zachowań agresywnych, a nawet aktów przemocy ze strony pacjentów.
- Lekarz powinien unikać przebywania z agresywnym pacjentem sam na sam w zamkniętym pomieszczeniu.
- Odpowiedni dystans fizyczny to podstawa, choć czasami warto go skrócić.
- Lekarz powinien ograniczyć agresywnemu pacjentowi dostęp do niebezpiecznych przedmiotów.
- Gdy napastnik nie ustępuje i sytuacja staje się niebezpieczna, lekarz powinien wezwać pomoc, najlepiej dyskretnie.
- Czytaj więcej na temat zasad udzielania świadczeń zdrowotnych pacjentom w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.