Porozumienie stron – jak je stosować

/appFiles/site_102/images/autor/rB5gNiJDkQG2oyY.jpeg

Autor: Sebastian Kryczka

Dodano: 9 marca 2020
Porozumienie stron – jak je stosować

Porozumienie stron zawsze jest najbardziej optymalnym sposobem modyfikacji warunków zatrudnienia pracowników placówki, bądź zakończenia współpracy. Ponieważ podstawą jego zawarcia jest obopólna zgoda, nie ma praktycznie ryzyka powstania sporu i przeniesienia go poza siedzibę placówki medycznej. Poznaj zalety tego rozwiązania.

W relacjach pracowniczych zachodzących między placówką medyczną a personelem zachodzą czynności prawne o charakterze dwustronnym i jednostronnym. Samo zawarcie umowy o pracę, które poprzedza proces rekrutacji, w tym rokowań, w zakresie kształtu przyszłego zatrudnienia jest dwustronną czynnością prawną, która dla swojej skuteczności wymaga dwóch zgodnych oświadczeń woli - pracodawcy (osoby reprezentującej placówkę medyczną) i osoby ubiegającej się o zatrudnienie, która z chwilą zawarcia umowy będzie miała status pracownika. Umowa o pracę zawierana jest wówczas, gdy strony dojdą do porozumienia w zakresie wszystkich postanowień składających się na kształt przyszłej umowy - czyli w zakresie warunków pracy i płacy. Umowa o pracę jest więc czymś w rodzaju porozumienia między placówką medyczną a pracownikiem, której podstawą jest zgoda dwóch stron na współpracę w ramach stosunku pracy na podstawie ustalonych wcześniej warunków zatrudnienia.

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.