COVID-19: Jak z klasą zwalniać pracowników

/appFiles/site_102/images/autor/4yzTfe3isHXqnCu.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 23 czerwca 2020
COVID-19: Jak z klasą zwalniać pracowników

W czasie pandemii dużo mówi się o problemach w zarządzaniu personelem, nie tylko w aspekcie organizacji zdalnej pracy zespołu. Gdy gros osób traci zatrudnienie w wielu sektorach, również usług zdrowotnych (szeroko pojętych), rozwijają się działania na pograniczu desperacji po stronie pracowników i wysokich emocji po stronie pracodawców, którzy zwalniają lub decydują o zamrożeniu etatów. Jak rozwiązywać te problemy?

  • W czasach zamrożenia gospodarczego wielu właścicieli prywatnych podmiotów stanęło przed koniecznością rozstania z dotychczasowymi pracownikami.

  • Konieczność zakomunikowania ludziom o podjęciu decyzji o zakończeniu współpracy bywa wyzwaniem nie do przeskoczenia, jest stresogenna, szczególnie gdy stan niepewności i związanych z nim emocji u podwładnych zaczyna sięgać zenitu.

  • Do takiego rozstania i powiadomienia o trudnej dla wszystkich decyzji warto się dobrze przygotować, a spotkanie przeprowadzić nie na gorąco, zaraz po podjęciu trudnej decyzji, ale wówczas, gdy samemu panuje się już nad emocjami i ma do sytuacji dystans, racjonalizując ją – wszak to wyższa konieczność.

  • Czytaj więcej na temat zatrudniania i spraw pracowniczych w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

×Nie udało się uruchomić wyszukiwarki, jeśli problem wystąpi ponownie prosimy o kontakt.