COVID-19: Jak z klasą zwalniać pracowników
W czasie pandemii dużo mówi się o problemach w zarządzaniu personelem, nie tylko w aspekcie organizacji zdalnej pracy zespołu. Gdy gros osób traci zatrudnienie w wielu sektorach, również usług zdrowotnych (szeroko pojętych), rozwijają się działania na pograniczu desperacji po stronie pracowników i wysokich emocji po stronie pracodawców, którzy zwalniają lub decydują o zamrożeniu etatów. Jak rozwiązywać te problemy?
- W czasach zamrożenia gospodarczego wielu właścicieli prywatnych podmiotów stanęło przed koniecznością rozstania z dotychczasowymi pracownikami.
- Konieczność zakomunikowania ludziom o podjęciu decyzji o zakończeniu współpracy bywa wyzwaniem nie do przeskoczenia, jest stresogenna, szczególnie gdy stan niepewności i związanych z nim emocji u podwładnych zaczyna sięgać zenitu.
- Do takiego rozstania i powiadomienia o trudnej dla wszystkich decyzji warto się dobrze przygotować, a spotkanie przeprowadzić nie na gorąco, zaraz po podjęciu trudnej decyzji, ale wówczas, gdy samemu panuje się już nad emocjami i ma do sytuacji dystans, racjonalizując ją – wszak to wyższa konieczność.
- Czytaj więcej na temat zatrudniania i spraw pracowniczych w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
×Nie udało się uruchomić wyszukiwarki, jeśli problem wystąpi ponownie prosimy o kontakt.