Czy powinieneś informować pracowników o pojawieniu się zachorowania na COVID-19 w placówce

W placówce medycznej może się zdarzyć, mimo stosowania środków ochrony indywidualnej, że pracownik zachoruje na COVID-19. Jak powinien zachować się kierownik? Czy powinien poinformować o tym pozostały personel, czy jedynie sanepid? Jak przepisy bhp regulują kwestię ochrony prywatności i danych osobowych zakażonego pracownika?
Z artykułu dowiesz się:
- czy pracodawca ma obowiązki związane z informowaniem pozostałej części załogi o zakażeniu wirusem SARS-CoV-2 u pracownika
- jeśli tak, czy obowiązek ten dotyczy zarówno pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, jak i zleceniobiorców
- co zawrzeć w procedurach postępowania w razie wystąpienia u któregokolwiek z pracowników objawów choroby COVID-19
- jakie czynności w zakładzie pracy wykona sanepid w razie choroby COVID-19 u pracownika
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.