Czy powinieneś informować pracowników o pojawieniu się zachorowania na COVID-19 w placówce

Dodano: 4 marca 2021
Czy powinieneś informować pracowników o pojawieniu się zachorowania na COVID-19 w placówce

W placówce medycznej może się zdarzyć, mimo stosowania środków ochrony indywidualnej, że pracownik zachoruje na COVID-19. Jak powinien zachować się kierownik? Czy powinien poinformować o tym pozostały personel, czy jedynie sanepid? Jak przepisy bhp regulują kwestię ochrony prywatności i danych osobowych zakażonego pracownika?

Z artykułu dowiesz się:

  • czy pracodawca ma obowiązki związane z informowaniem pozostałej części załogi o zakażeniu wirusem SARS-CoV-2 u pracownika

  • jeśli tak, czy obowiązek ten dotyczy zarówno pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, jak i zleceniobiorców   
  • co zawrzeć w procedurach postępowania w razie wystąpienia u któregokolwiek z pracowników objawów choroby COVID-19

  • jakie czynności w zakładzie pracy wykona sanepid w razie choroby COVID-19 u pracownika

Pozostało jeszcze 90 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.