b315490d079dd714ff3483dafc8d7c60df6b536f-xlarge

Jak zadbać o komunikację w kryzysie

O problemach z komunikacją nie myślimy dopóty, dopóki nie trafimy na sfrustrowanego pacjenta, nie przydarzy się wypadek lub zatrucie pokarmowe wśród chorych w placówce. Jak się do nich przygotować, aby nie pogłębić kryzysu?

c27e694ead28cc1910a9bd932f8a8e9ea47e98c9-xlarge

Jak zyskać wiarygodność w ochronie zdrowia

Coraz częściej placówki kierują się troską o pacjenta i wolą zrezygnować z jednorazowego zysku, upewniając się, że dana usługa jest potrzebna konkretnej osobie. Dlaczego warto wdrożyć tę metodę w placówkach medycznych?

59a71c7f85c6b20d197337f990663fc9f8a1435f-xlarge

Badania satysfakcji pacjentów – jak je prowadzić

Właściwie dobrane techniki i narzędzia, odpowiednia próba respondentów oraz zaangażowanie przeszkolonych ankieterów pozwolą na rzetelne przeprowadzenie badań satysfakcji. Oto, jak mogą pomóc otworzyć się na potrzeby pacjenta.

932ad451d5711e2f0952d6222ea75ad52ac6834e-xlarge

Co można zyskać dzięki działaniom społecznym

Umiejętność prowadzenia placówki medycznej w taki sposób, aby zwiększyć pozytywny wkład w społeczeństwo, a jednocześnie minimalizować negatywne skutki działalności, stanowi trzon społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jak prowadzić programy tego typu?

marketing (2)

Jak promować gabinet, nie łamiąc zakazu reklamy usług medycznych

Przejrzysta i profesjonalna strona internetowa, pozycjonowanie na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, SMS przypominający o wizycie to narzędzia, które wypromują mały gabinet lekarski.

lekarze 3

Dobry wizerunek placówki medycznej pomoże w pozyskaniu najlepszych specjalistów

Do budowania wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy można wykorzystywać bardzo proste mechanizmy. Na dobrej opinii powinno zależeć nie tylko dyrekcji. To w końcu pracownicy kreują pozytywny lub negatywny wizerunek swojego pracodawcy. Tym samym powinni być zaangażowani we wszelkie działania komunikacyjne mające na celu jego poprawę.

1c16bea24bd1c969f5c8dfe6bdc8ff81e05bc5eb-large

W czym placówce pomogą badania marketingowe

Badania marketingowe ułatwią proces decyzyjny dotyczący hipotez biznesowych, działań rynkowych i produktowych w ochronie zdrowia. Kosztują mniej, niż nowy produkt czy usługa, której nie zaakceptuje rynek.

co należy do obowiązków

Fachowiec od PR zwiększy wiarygodność placówki medycznej

Coraz większe problemy z przebiciem się do świadomości potencjalnych klientów powodują, że lekarz, często szef placówki medycznej, decyduje się na podjęcie radykalnej decyzji o wynajęciu fachowca ds. PR i marketingu. To pozwala mu uniknąć balansowania na pograniczu populizmu, szokowania i śmieszności w działaniach komunikacyjnych. 

166e37c43ca09ec88a47be6b3cba60231ec3966e-large

Raport OECD: Lekarze nie są przygotowani do kontaktu z pacjentem

Polscy lekarze nie spełniają oczekiwań pacjentów, choć tak wiele mówi się dziś o roli efektywnej komunikacji czy nawet o budowaniu relacji, marketingu relacji. Tak wynika z raportu OECD Health at a Glance 2015 pokazującego, jak pacjenci oceniają lekarzy przyjmujących ich w szpitalach czy przychodniach rejonowych.

0c056fae11b41fd71a41e1b7ff1c380a58e00986-small

Co mogą zyskać placówki, współpracując z mediami

Placówki medyczne nie potrafią sprawnie komunikować się z lokalnymi mediami, reagować w przypadku sytuacji kryzysowej, na którą każda placówka powinna być przygotowana, a media wykorzystują ogromne emocje, które towarzyszą nieszczęściom rodzin osób poszkodowanych przez błędy lekarskie czy zatrucia szpitalne.