Jak zadbać o komunikację w kryzysie
O problemach z komunikacją nie myślimy dopóty, dopóki nie trafimy na sfrustrowanego pacjenta, nie przydarzy się wypadek lub zatrucie pokarmowe wśród chorych w placówce. Jak się do nich przygotować, aby nie pogłębić kryzysu?
Jak zyskać wiarygodność w ochronie zdrowia
Coraz częściej placówki kierują się troską o pacjenta i wolą zrezygnować z jednorazowego zysku, upewniając się, że dana usługa jest potrzebna konkretnej osobie. Dlaczego warto wdrożyć tę metodę w placówkach medycznych?
Badania satysfakcji pacjentów – jak je prowadzić
Właściwie dobrane techniki i narzędzia, odpowiednia próba respondentów oraz zaangażowanie przeszkolonych ankieterów pozwolą na rzetelne przeprowadzenie badań satysfakcji. Oto, jak mogą pomóc otworzyć się na potrzeby pacjenta.
Co można zyskać dzięki działaniom społecznym
Umiejętność prowadzenia placówki medycznej w taki sposób, aby zwiększyć pozytywny wkład w społeczeństwo, a jednocześnie minimalizować negatywne skutki działalności, stanowi trzon społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jak prowadzić programy tego typu?
Jak promować gabinet, nie łamiąc zakazu reklamy usług medycznych
Przejrzysta i profesjonalna strona internetowa, pozycjonowanie na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, SMS przypominający o wizycie to narzędzia, które wypromują mały gabinet lekarski.
Dobry wizerunek placówki medycznej pomoże w pozyskaniu najlepszych specjalistów
Do budowania wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy można wykorzystywać bardzo proste mechanizmy. Na dobrej opinii powinno zależeć nie tylko dyrekcji. To w końcu pracownicy kreują pozytywny lub negatywny wizerunek swojego pracodawcy. Tym samym powinni być zaangażowani we wszelkie działania komunikacyjne mające na celu jego poprawę.
W czym placówce pomogą badania marketingowe
Badania marketingowe ułatwią proces decyzyjny dotyczący hipotez biznesowych, działań rynkowych i produktowych w ochronie zdrowia. Kosztują mniej, niż nowy produkt czy usługa, której nie zaakceptuje rynek.
Fachowiec od PR zwiększy wiarygodność placówki medycznej
Coraz większe problemy z przebiciem się do świadomości potencjalnych klientów powodują, że lekarz, często szef placówki medycznej, decyduje się na podjęcie radykalnej decyzji o wynajęciu fachowca ds. PR i marketingu. To pozwala mu uniknąć balansowania na pograniczu populizmu, szokowania i śmieszności w działaniach komunikacyjnych.
Raport OECD: Lekarze nie są przygotowani do kontaktu z pacjentem
Polscy lekarze nie spełniają oczekiwań pacjentów, choć tak wiele mówi się dziś o roli efektywnej komunikacji czy nawet o budowaniu relacji, marketingu relacji. Tak wynika z raportu OECD Health at a Glance 2015 pokazującego, jak pacjenci oceniają lekarzy przyjmujących ich w szpitalach czy przychodniach rejonowych.
Co mogą zyskać placówki, współpracując z mediami
Placówki medyczne nie potrafią sprawnie komunikować się z lokalnymi mediami, reagować w przypadku sytuacji kryzysowej, na którą każda placówka powinna być przygotowana, a media wykorzystują ogromne emocje, które towarzyszą nieszczęściom rodzin osób poszkodowanych przez błędy lekarskie czy zatrucia szpitalne.