pacjent, marketing

Jak zarządzać doświadczeniem pacjentów

Rolą kierownika jest zadbanie o to, aby wszyscy członkowie zespołu rozumieli, że pacjent jest najistotniejszy. Jak to osiągnąć, aby zamiast rywalizacji między pracownikami, koncentracji na hierarchii w strukturze organizacyjnej, wszyscy wspólnie pracowali nad marką placówki medycznej?

  Menedżerze, jak postrzegasz swoją pracę

Menedżerze, jak postrzegasz swoją pracę

Bez względu na to, jakie masz doświadczenia zawodowe i ile lat przepracowałeś w danej placówce i poza nią, zdarza się, że o swojej pracy myślisz w kategoriach znużenia, obciążenia obowiązkami, tego, co musisz, a nie chcesz. Co możesz zrobić, aby podchodzić do pracy z poczuciem misji i zarażać entuzjazmem innych?

inteligencja emocjonalna

Dlaczego rozwijać inteligencję emocjonalną

Wybuchowy szef czy szefowa, nie panujący nad tym, co i jak mówi, nieprzewidywalny i o zmiennych nastrojach - to zmora pracowników w niejednej firmie. W czym może pomóc praca nad inteligencją emocjonalną?

Jak rozwiązywać konflikty w placówce

Jak rozwiązywać konflikty w placówce

Nie zawsze istnieje możliwość zrealizowania jednocześnie interesów obu stron, gdy każda z nich forsuje swoje rozwiązania. Nie zawsze sytuacje konfliktu mają podłoże merytoryczne – czasem po prostu konfrontacja biznesowa nie ma zbyt wiele wspólnego z racjonalnym argumentowaniem, bardziej ze ścieraniem się emocji. Jaką postawę możemy przyjąć w sytuacji konfliktowej?

  Nieodwołane wizyty – jak edukować pacjentów

Nieodwołane wizyty – jak edukować pacjentów

Nie tylko publiczne placówki medyczne, ale i te prywatne borykają się z powszechnym problemem niezrealizowanych wizyt pacjentów, którzy ich nie odwołali. To spory mankament organizacyjny dla placówki medycznej, ale i frustracja dla innych pacjentów, którzy na wizytę u lekarza muszą czekać dłużej, gdy grafik specjalisty jest wypełniony do cna. Sprawdź, jak sobie radzić z tym problemem.

  Dlaczego lekarze i menedżerowie placówek powinni doskonalić asertywność

Dlaczego lekarze i menedżerowie placówek powinni doskonalić asertywność

Menedżerowie, którzy odnoszą sukcesy zawodowe, mają pewne cechy, a także nabyte lub wrodzone umiejętności. Kluczową umiejętnością w organizacji jest umiejętność bycia asertywnym. Osoby asertywne mają jasno sprecyzowany cel, potrafią kontrolować swoje emocje, nie ulegają manipulacjom i presji emocjonalnej innych osób, otwarcie wyrażają swoje myśli, uczucia, przekonania. Dowiedz się, jak rozwijać tę cechę.

  Czy możesz się reklamować jako „najlepszy”

Czy możesz się reklamować jako „najlepszy”

„Najlepsi specjaliści”, „najnowsze zabiegi”, „najbardziej zaawansowana technologicznie przychodnia”, „Nr 1 w Polsce”, „najwyższa skuteczność leczenia” - to określenia chętnie wykorzystywane przez placówki medyczne. Sprawdź, w jaki sposób zgodnie z prawem możesz informować o swoich usługach.

  Jak edukować o zdrowiu

Jak edukować o zdrowiu

Od lat placówki medyczne, dietetycy, fizjoterapeuci czy trenerzy personalni wykorzystują edukowanie o zdrowiu do tworzenia i wzmacniania wizerunku swojej marki usługowej. Sprawdź, jak uczynić z tego atut placówki.

  Jak rozwijać nowe usługi w gabinecie

Jak rozwijać nowe usługi w gabinecie

Każda placówka ochrony zdrowia, nawet całkiem mała, staje przed wyborem drogi rozwoju. Jedni stawiają na wzrost zatrudnienia fachowców, inni poszerzają infrastrukturę i doposażają gabinety. Oto wskazówki, jak w prosty i tani sposób stworzysz popyt na nowe usługi wśród swoich pacjentów.

  Jakie cechy musi mieć sprawny dyrektor

Jakie cechy musi mieć sprawny dyrektor

Coraz częściej w serwisach z ogłoszeniami o pracę do kierowania placówką medyczną poszukiwani są sprawni menedżerowie z szerokim doświadczeniem biznesowym, a nie przede wszystkim osoby z doświadczeniem w branży i wywodzące się ze środowiska medycznego, jak to często bywało jeszcze kilka lat temu. Sprawdź, jakie kompetencje powinien mieć zarządzający.