Fotolia_40548297_Subscription_Monthly_XL

Jak kreować wizerunek przychodni

Pozytywny image gabinetu stosunkowo łatwo stworzyć. Niestety można go równie łatwo stracić, szczególnie przejawiając jakiekolwiek działania nieetyczne, np. nieuczciwość wobec pacjenta. O wizerunek należy dbać nieustannie.

Fotolia_39443261_Subscription_Monthly_XXL

Jak reagować na negatywne opinie o lekarzu lub przychodni zamieszczone w sieci

Internet to doskonałe narzędzie marketingowe, lecz jak radzić sobie z nieprzychylnymi komentarzami użytkowników sieci o pracy lekarzy czy danej placówki? Trzeba pamiętać, że jest to broń obosieczna, dlatego nie warto pozostawać obojętnym na wypowiedzi użytkowników.

efbc95eb5f949b3d72a37b4ac81970f84c0e8271-small

Dlaczego warto rozwijać kompetencje w zakresie komunikacji

Z większym czy mniejszym oporem, ale zdecydowana większość placówek uznaje konieczność działań w zakresie marketingu i public relations. Dotyczy to zarówno sytuacji kryzysowych, podejmowania działań promocyjnych, jak i samej budowy wizerunku placówki. Dlatego warto je podejmować i rozwijać kompetencje w tym zakresie.

Enelmed

ENEL-MED „Rekinem Biznesu” 

Komunikacja z inwestorami jest szczególnie ważna w spółce giełdowej, a taką jest Centrum Medyczne ENEL-MED. Za te działania zostało wyróżnione tytułem „Rekina Biznesu”.

beceab782e919711d9a96ca6f1e1d31641350da8-small

Media w zarządzaniu reputacją placówki medycznej – wyniki raportu

Co piąta polska placówka medyczna nie prowadzi żadnych działań komunikacyjnych, mimo że blisko 70% wszystkich przebadanych instytucji uważa, że wpływają one na zwiększenie liczby pacjentów i poprawę wizerunku. Co robią lekarze, aby dotrzeć do społeczeństwa i być przez niego zrozumianym, pokazuje najnowszy raport medyczny „Media w zarządzaniu reputacją placówki medycznej. O gaszeniu kryzysów i nowoczesnym budowaniu przewagi rynkowej”, autorstwa agencji Medica PR, medycznej marki Kobold Public Relations.

agencja PR

Agencja PR czy specjalista na etacie?

Tylko konsekwentne kształtowanie marki, a nie doraźne, przypadkowe czy sezonowe działania, pozwoli na skuteczne stworzenie strategii komunikacji dla placówki medycznej.

b22c447034ade1ee0dd3ff2cf775db4dfe98320f-small

Jak zażegnać kryzys i co jest ważne we współpracy z dziennikarzami

To pacjent jest odbiorcą wszystkich komunikatów o placówce i na tej podstawie ją ocenia. Decyduje także, czy będzie chciał dalej się w niej leczyć czy ją zmienić. Warto pamiętać, że rozmówcy – w tym osoby zarządzające - wpływają na to, jaki portret media stworzą kierowanym przez nich ośrodkom medycznym.

58278c778c285363c08e8c69e907a0f13cd0c704-small

Co musisz wiedzieć o kreowaniu wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy

Do budowania wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy można wykorzystywać bardzo proste mechanizmy. Na dobrej opinii powinno zależeć nie tylko dyrekcji. To w końcu pracownicy kreują pozytywny lub negatywny wizerunek swojego pracodawcy. Tym samym powinni być zaangażowani we wszelkie działania komunikacyjne mające na celu jego poprawę.

efbc95eb5f949b3d72a37b4ac81970f84c0e8271-small

Długofalowe budowanie wizerunku: sprawdź, co ma znaczenie

Poranny wywiad w telewizji śniadaniowej, czołówka dodatku w ogólnopolskim dzienniku, półgodzinna audycja radiowa – a to wszystko z powodu zakupu fotela do badań. Niemożliwe? Wręcz przeciwnie. Oto kilka skutecznych wskazówek, jak zadbać o rozgłos placówki.

d876f7e348ef292842138a0562b8934fac0564ad-small

PR ma dwie nogi i piękny uśmiech – wizerunek miejsca to człowiek, który je reprezentuje

Czy wiadomo, gdzie tak naprawdę zaczyna się komunikacja z pacjentem? W ulotce reklamowej? W artykule prasowym? A może w Internecie? Tak naprawdę, najważniejszą, kluczową kwestią jest pierwszy kontakt z placówką. Jest on jak spotkanie z innym człowiekiem: pierwsze dobre wrażenie możemy zrobić tylko raz.