Zaufanie w zawodzie lekarza jest podstawowym elementem w budowie odpowiednich relacji z chorym. Pełnoprofilowa opieka to również odbycie z pacjentem szczerej rozmowy, na którą zdobywają się osoby darzące lekarza zaufaniem - rozmowa z IZABELĄ MICHALAK, kierownikiem Przychodni Willowa w Lublinie.
Pierwsze programy pozwalające na prowadzenie dokumentacji medycznej w formie elektronicznej kupiliśmy w 2007 roku. Od tej pory systematycznie doskonalimy system i wprowadzamy do niego kolejne moduły - r ozmowa z JADWIGĄ SOŁTYS, prezesem zarządu Miejskiej Przychodni Lekarskiej nr III w Tarnowie NZOZ sp. z o.o.
W dbałości o kształtowanie wizerunku lekarzy dominuje przeświadczenie o mocy działań public relations (szczególnie w sieci) – począwszy od działań w mediach społecznościowych po prowadzenie bloga. Znacznie silniej niż analiza własnej osoby, swojej postawy wobec ludzi, empatii, jak i profesjonalizmu, nie kończącego się na prezentacji tytułu naukowego czy przeświadczeniu własnym o szerokich kompetencjach merytorycznych, pozyskanych na studiach i szkoleniach.
Na łączeniu placówek medycznych korzystają nie tylko pacjenci. Zyskuje też właściciel przychodni i szpitali, bo jedna wysokospecjalistyczna placówka oznacza wyższy kontrakt z NFZ i szersze możliwości rozwoju. O tym, że warto tak postępować, przekonuje przykład Łodzi.
Od ubiegłego roku PZU dynamicznie inwestuje w sektor medyczny: wszedł już do takich firm, jak ORLEN Medica z Płocka, PROF-MED z Włocławka i śląskiej ELVITY.
W ustawie powinno chodzić o to, by ustalić regulacje dotyczące współpracy ministerstw, nie zakładając przy tym kagańca na działania międzyresortowe - rozmowa z dr. n. med. MACIEJEM PIRÓGIEM, dyrektorem zarządzającym Europejskiego Centrum Zdrowia Otwock
Jednokrotna rejestracja pacjenta oraz monitoring kosztów na poszczególnych oddziałach - to dwie główne korzyści z wdrażanego właśnie w Szpitalu Powiatowym w Suchej Beskidzkiej projektu e-usług. Takie rozwiązanie prawi m.in. skuteczność i bezpieczeństwo dalej stosowanej terapii. Projekt IT o wartości bliskiej 4 mln zł zakończy się w 2013 roku.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!