O szybkiej diagnozie, zdrowiu i życiu pacjentów decyduje czas. Im szybciej uda się zdiagnozować pacjenta w sytuacji nagłego pogorszenia stanu zdrowia, tym ma on większe szanse na przeżycie. Zobacz, jak może pomóc w tym Karta Życia, która zawiera informacje o pacjencie. Na jej wydanie pacjentom zdecydowało się Mysłowickie Centrum Zdrowia.
Kilka lat temu mówiło się, że utrzymanie się placówek podstawowej opieki zdrowotnej i ambulatoryjnej opieki specjalistycznej jest możliwe, ale na krótko. O wiele większe szanse na przetrwanie mają ci, którzy będą przejmować mniejsze przychodnie i budować sieć oraz markę. Czy tak się dzieje?
Certyfikaty ISO czy wiarygodności biznesowej są istotnym elementem pracy nad zapewnieniem dobrego wizerunku i przyszłości SPMZOZ w Słupsku oraz pracowników placówki. Sprawdź, dlaczego warto dbać o dobrą atmosferę w pracy opartą na zaufaniu i kto na tym zyskuje - rozmowa z MARIĄ MAZUR, dyrektorem Samodzielnego Publicznego Miejskiego ZOZ w Słupsku.
Coraz częściej placówki/gabinety do oferty świadczeń zdrowotnych włączają dodatkowe, pozamedyczne zajęcia dla pacjentów. To przynosi korzyści nie tylko im samym, ale daje także komfort rodzinie, że ich bliscy są pod profesjonalną opieką. Dowiedz się, jak struktura placówki pomogła Centrum TriVita w Porąbce rozwinąć taką działalność,
Zarządzającym Żagiel Med zależy aby personel, który jest wizytówką przychodni, przychodził do pracy codziennie z uśmiechem. Sprawdź, co można zrobić, aby pracownicy mieli satysfakcję z pracy, wykonywali ją z zaangażowaniem i w ten sposób przyczyniali się do wspólnego sukcesu - rozmowa z DOROTĄ KARCZEWSKĄ, prezes przychodni „Żagiel Med” w Lublinie
Motywujemy pracowników do podnoszenia kwalifikacji również finansowo. Osoby, które ukończyły studia licencjackie, magisterskie lub specjalizację otrzymują nagrody lub dodatkową premię. Oto, jak dyrekcja przychodni w Toruniu wspiera w rozwoju zespół specjalistów - rozmowa z BOŻENĄ MLECZEK-DĄBROWSKĄ, dyrektorem Miejskiej Przychodni Specjalistycznej w Toruniu.
Jestem tu obecna cały czas i czuwam nad jakością świadczonych usług. Dbam o pacjentów, personel i dobrą atmosferę w przychodni. W dynamicznym rozwoju pomaga nam spersonalizowane podejście i szacunek do pacjenta. Zobacz, jakie jeszcze działania przynoszą efekty - rozmowa z lek. med. JOLANTĄ KLEMENS, prezes zarządu Przychodni PSYCHOmedical w Bielsku-Białej
Wciąż poprawiamy komfort pobytu pacjentów w placówce. Uruchomiliśmy e-rejestrację, ale z wizyt w poradni korzysta duża grupa starszych osób, dla których to rozwiązanie jest trudne. Ta droga dotarcia do specjalisty wymaga więc edukacji, która zmieni dotychczasowe przyzwyczajenia. Jakie jeszcze działania placówka podejmuje na rzecz pacjentów - rozmowa z IRENĄ KIERZKOWSKĄ, dyrektor naczelną Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie
Stworzenie stref przyjaznych dla pacjentów czy zwiększenie dostępności placówki pod względem komunikacyjnym to niektóre rozwiązania, po które sięgają placówki, aby ich podopieczni czuli się dobrze. Zobacz, jakie działania warto podejmować, żeby wzmocnić efekt leczenia.
Przy podejmowaniu wszelkich działań – inwestycyjnych czy modernizacyjnych – warto myśleć przede wszystkim o podniesieniu poziomu bezpieczeństwa pacjenta. Pokazuje to przykład zakopiańskiej placówki. Skorzystaj z tych doświadczeń i dowiedz się, jak zwiększać jakość usług medycznych - rozmowa z KRYSTYNĄ WALENDOWICZ, dyrektorem Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem.
Choć kampanie informacyjne w mediach dotyczą głównie profilaktyki szczepień dla dzieci przeciwko pneumokokom, seniorzy także są w grupie ryzyka. Dlatego placówki medyczne wspierane przez samorządy podejmują działania z myślą o osobach 65 plus. Sprawdź, jak skorzystać z tych doświadczeń.
Praca nad nową strategii działalności placówki jest dostosowana do założeń planowanej reformy ochrony zdrowia. W związku z sytuacją demograficzną dyrekcja chce także rozwijać kompleksową opiekę nad pacjentami w podeszłym wieku. Sprawdź, jaką rolę w tym procesie odgrywa dobra współpraca z personelem. Rozmowa z EDWARDEM LEWCZUKIEM, dyrektorem SPZOZ Szpitala Neuropsychiatrycznego im. prof. Mieczysława Kaczyńskiego w Lublinie
Pracownia ergoterapii powstała w ośrodku Tabita w Konstancinie-Jeziornej pod Warszawą. Ergoterapia to metoda rehabilitacji osób po np. udarach. Polega na ponownym uczeniu wykonywania codziennych czynności. Świadczenie jest refinansowane z NFZ, natomiast w przypadku pobytu komercyjnego, dwutygodniowa rehabilitacja kosztuje 3,8 tys. zł.
Platformy e-usług medycznych, nowy oddział SOR oraz lądowisko dla helikopterów to inwestycje, które realizuje szpital powiatowy w Wołominie. Oto, jak sfinansował projekty i jak przebiegają prace.
Utworzenie dodatkowych poradni onkologicznych to inicjatywa Świętokrzyskiego Centrum Onkologii, która zapewniła pacjentom szybszy dostęp do diagnostyki i leczenia. Co jeszcze spowodowało, że w województwie świętokrzyskim maleje liczba zgonów z powodu nowotworów i zmniejsza się czas oczekiwania na świadczenia w ramach pakietu onkologicznego?
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!