Marta Chalimoniuk-Nowak

Marta Chalimoniuk-Nowak

Audytor, ewaluator, trener biznesu, doradca strategiczny, publicystka

Wszystkie wpisy na blogu

Maj 2022

06maj

Pull marketing w ochronie zdrowia

Wraz z rozwojem Internetu rozwijają się kanały i narzędzia działania online, a także terminologia marketingowa. Warto tu wspomnieć o działaniach pull i push, ważnych również dla przyciągnięcia i utrzymania nowych pacjentów. Czym one są?

Maj 2019

08maj

Jak zarządzać danymi big data w ochronie zdrowia

Nie tylko koncerny medyczne oraz wielkie firmy są odbiorcami i użytkownikami pokaźnych zbiorów danych, tzw. big data. Coraz częściej także duże podmioty z branży ochrony zdrowia z nich korzystają. Jak wykorzystać tę możliwość w praktyce?

Styczeń 2019

17sty

Portfolio usługowe – od czego zacząć

Niestety nie zawsze w trakcie tworzenia strategii menedżerowie podejmują decyzję co do tworzenia oferty usługowej. Wówczas na ogół decydującą rolę odgrywają relacje ze znajomymi lekarzami, którzy zakładają placówkę.

Marzec 2017

28mar

Profesjonaliści w rejestracji medycznej? To wciąż nie jest standard

Tak wiele mówi się o lojalności pacjentów, rozwoju marketingu relacji, coraz większą wagę przykłada się do komunikacji między lekarzem a pacjentem (choć na tym polu wciąż jest wiele do zrobienia). Natomiast personelem pierwszego kontaktu z pacjentem niezmiennie pozostaje przede wszystkim obsługa w rejestracji. Często od niej bowiem zależy, czy dzwoniący pacjent nie straci cierpliwości i nie zrezygnuje z usług danej placówki, czy uzyska wyczerpującą informację i chętnie skorzysta z oferty przychodni czy kliniki.

Grudzień 2016

21gru

Pacjenci-seniorzy – o trudnościach z obsługą i pułapkach językowych

Wzmożone zainteresowanie problemami osób starszych, także w branży health care, jest ostatnio efektem debat publicznych, wynikającym m.in. z popularyzowania tematu przez media i dyskusji wokół programów wsparcia dla seniorów, które zaczyna inicjować administracja publiczna. Problem dostosowania działań edukacyjnych, komunikacyjnych czy usługowych do ograniczeń i potrzeb ludzi starszych nie jest jednak nowy.

Listopad 2016

09lis

Dlaczego warto istnieć w sieciach networkingowych

Obszar funkcjonowania placówek medycznych obecnie powiększa się. I wcale niekoniecznie dlatego, że pozyskują pacjentów z coraz bardziej odległych regionów kraju czy nawet zagranicznych – w ramach turystyki medycznej. Rozrasta się grupa interesariuszy – choć placówki nie mogą, zgodnie z prawem, prowadzić działań promocyjnych i tworzyć pozycji w środowisku lokalnym, inicjując eventy czy inne działania wizerunkowo-edukacyjne w takiej skali jak w Stanach Zjednoczonych czy krajach Europy Zachodniej.

Październik 2016

17paź

Strategicznie – o odpowiedzialności, zarządzaniu zmianą i walce z biernością

Konfrontując się z kadrą zarządzającą klinik czy przychodni często dostrzegam opór przed strategią – jej opracowaniem i wdrażeniem. Choć konieczność planowania jest dla wszystkich oczywista, podobnie jak postrzeganie placówki przez pryzmat rentowności i konieczność jej rozwoju, to nierzadko do samej strategii podchodzimy jak do jeża. Powodów jest wiele. Od finansowych po bierność decydentów.

Wrzesień 2016

20wrz

Jak utrzymać kontakt z pacjentem zainicjowany podczas eventu

W działaniach marketingowych nierzadko placówki medyczne podejmują się organizacji eventu edukacyjnego lub prozdrowotnego, oferując bezpłatne badania. Wychodzą do pacjentów w ramach dni zdrowia organizowanych przez urzędy miast i inne instytucje publiczne bądź organizacje pozarządowe. Niektóre – uczestniczą w eventach wystawienniczych (jak przychodnie medycyny estetycznej czy dietetyczne), prezentując swoje usługi bądź organizują spotkania przy okazji konferencji tematycznych, zajęć w ramach uniwersytetów III wieku itp.

Sierpień 2016

08sie

Sociale – czy robimy z nich dobry użytek

Od 2-3 lat większość placówek medycznych, dietetycznych czy nawet pojedynczych gabinetów ma swój profil na Facebooku. Na wielu szkoleniach lekarze i inni specjaliści pracujący w branży ochrony zdrowia dowiadywali się notorycznie, że dziś bez aktywności na Facebooku – a także w innych mediach społecznościowych – nie można istnieć. Powstały tysiące profili – od największych sieci medycznych i klinik po małe gabinety z dala od aglomeracji. Oczekiwania były dość spore. A także nieco stresu – wynikającego ze świadomości, że konkurencja zapewne podpatruje co oferujemy internautom i na ile jest to atrakcyjne.

Lipiec 2016

12lip

Doświadczenia pacjentów, warto je wykorzystać w zarządzaniu wizerunkiem placówki

Doświadczenia obecnych pacjentów, jak i informacje, które docierają do tych przyszłych – potencjalnych, kształtują wyobrażenie o naszej placówce i silnie wpływają na podjęcie decyzji o skorzystaniu w naszej oferty. Dlaczego nie warto tego bagatelizować?