Maj 2019
Jak zarządzać danymi big data w ochronie zdrowia
Nie tylko koncerny medyczne oraz wielkie firmy są odbiorcami i użytkownikami pokaźnych zbiorów danych, tzw. big data. Coraz częściej także duże podmioty z branży ochrony zdrowia z nich korzystają. Jak wykorzystać tę możliwość w praktyce?
Styczeń 2019
Portfolio usługowe – od czego zacząć
Niestety nie zawsze w trakcie tworzenia strategii menedżerowie podejmują decyzję co do tworzenia oferty usługowej. Wówczas na ogół decydującą rolę odgrywają relacje ze znajomymi lekarzami, którzy zakładają placówkę.
Marzec 2017
Profesjonaliści w rejestracji medycznej? To wciąż nie jest standard
Tak wiele mówi się o lojalności pacjentów, rozwoju marketingu relacji, coraz większą wagę przykłada się do komunikacji między lekarzem a pacjentem (choć na tym polu wciąż jest wiele do zrobienia). Natomiast personelem pierwszego kontaktu z pacjentem niezmiennie pozostaje przede wszystkim obsługa w rejestracji. Często od niej bowiem zależy, czy dzwoniący pacjent nie straci cierpliwości i nie zrezygnuje z usług danej placówki, czy uzyska wyczerpującą informację i chętnie skorzysta z oferty przychodni czy kliniki.
Grudzień 2016
Pacjenci-seniorzy – o trudnościach z obsługą i pułapkach językowych
Wzmożone zainteresowanie problemami osób starszych, także w branży health care, jest ostatnio efektem debat publicznych, wynikającym m.in. z popularyzowania tematu przez media i dyskusji wokół programów wsparcia dla seniorów, które zaczyna inicjować administracja publiczna. Problem dostosowania działań edukacyjnych, komunikacyjnych czy usługowych do ograniczeń i potrzeb ludzi starszych nie jest jednak nowy.
Listopad 2016
Dlaczego warto istnieć w sieciach networkingowych
Obszar funkcjonowania placówek medycznych obecnie powiększa się. I wcale niekoniecznie dlatego, że pozyskują pacjentów z coraz bardziej odległych regionów kraju czy nawet zagranicznych – w ramach turystyki medycznej. Rozrasta się grupa interesariuszy – choć placówki nie mogą, zgodnie z prawem, prowadzić działań promocyjnych i tworzyć pozycji w środowisku lokalnym, inicjując eventy czy inne działania wizerunkowo-edukacyjne w takiej skali jak w Stanach Zjednoczonych czy krajach Europy Zachodniej.
Październik 2016
Strategicznie – o odpowiedzialności, zarządzaniu zmianą i walce z biernością
Konfrontując się z kadrą zarządzającą klinik czy przychodni często dostrzegam opór przed strategią – jej opracowaniem i wdrażeniem. Choć konieczność planowania jest dla wszystkich oczywista, podobnie jak postrzeganie placówki przez pryzmat rentowności i konieczność jej rozwoju, to nierzadko do samej strategii podchodzimy jak do jeża. Powodów jest wiele. Od finansowych po bierność decydentów.
Wrzesień 2016
Jak utrzymać kontakt z pacjentem zainicjowany podczas eventu
W działaniach marketingowych nierzadko placówki medyczne podejmują się organizacji eventu edukacyjnego lub prozdrowotnego, oferując bezpłatne badania. Wychodzą do pacjentów w ramach dni zdrowia organizowanych przez urzędy miast i inne instytucje publiczne bądź organizacje pozarządowe. Niektóre – uczestniczą w eventach wystawienniczych (jak przychodnie medycyny estetycznej czy dietetyczne), prezentując swoje usługi bądź organizują spotkania przy okazji konferencji tematycznych, zajęć w ramach uniwersytetów III wieku itp.
Sierpień 2016
Sociale – czy robimy z nich dobry użytek
Od 2-3 lat większość placówek medycznych, dietetycznych czy nawet pojedynczych gabinetów ma swój profil na Facebooku. Na wielu szkoleniach lekarze i inni specjaliści pracujący w branży ochrony zdrowia dowiadywali się notorycznie, że dziś bez aktywności na Facebooku – a także w innych mediach społecznościowych – nie można istnieć. Powstały tysiące profili – od największych sieci medycznych i klinik po małe gabinety z dala od aglomeracji. Oczekiwania były dość spore. A także nieco stresu – wynikającego ze świadomości, że konkurencja zapewne podpatruje co oferujemy internautom i na ile jest to atrakcyjne.
Lipiec 2016
Doświadczenia pacjentów, warto je wykorzystać w zarządzaniu wizerunkiem placówki
Doświadczenia obecnych pacjentów, jak i informacje, które docierają do tych przyszłych – potencjalnych, kształtują wyobrażenie o naszej placówce i silnie wpływają na podjęcie decyzji o skorzystaniu w naszej oferty. Dlaczego nie warto tego bagatelizować?
Czerwiec 2016
Zarządzanie doświadczeniem pacjenta – czy zwracamy na nie uwagę?
Niestety zbyt wiele placówek medycznych działa tak, jakby przewagę konkurencyjną tworzyły przede wszystkim indywidualne cechy realizowanych usług niż kompetencje do kreowania doświadczenia pacjentów, budowania trwałych relacji na jego bazie.