Marta Chalimoniuk-Nowak

Marta Chalimoniuk-Nowak

specjalista ds. marketingu w ochronie zdrowia, trener biznesu, publicysta, CEO w Health Brand i strateg w PND Futura

Wszystkie wpisy na blogu

Kwiecień 2017

25kwi

Jak zarządzać danymi big data w ochronie zdrowia

Nie tylko koncerny medyczne oraz wielkie firmy są odbiorcami i użytkownikami pokaźnych zbiorów danych, tzw. big data. Coraz częściej także duże podmioty z branży ochrony zdrowia z nich korzystają. Jak wykorzystać tę możliwość w praktyce?

Marzec 2017

28mar

Profesjonaliści w rejestracji medycznej? To wciąż nie jest standard

Tak wiele mówi się o lojalności pacjentów, rozwoju marketingu relacji, coraz większą wagę przykłada się do komunikacji między lekarzem a pacjentem (choć na tym polu wciąż jest wiele do zrobienia). Natomiast personelem pierwszego kontaktu z pacjentem niezmiennie pozostaje przede wszystkim obsługa w rejestracji. Często od niej bowiem zależy, czy dzwoniący pacjent nie straci cierpliwości i nie zrezygnuje z usług danej placówki, czy uzyska wyczerpującą informację i chętnie skorzysta z oferty przychodni czy kliniki.

Grudzień 2016

21gru

Pacjenci-seniorzy – o trudnościach z obsługą i pułapkach językowych

Wzmożone zainteresowanie problemami osób starszych, także w branży health care, jest ostatnio efektem debat publicznych, wynikającym m.in. z popularyzowania tematu przez media i dyskusji wokół programów wsparcia dla seniorów, które zaczyna inicjować administracja publiczna. Problem dostosowania działań edukacyjnych, komunikacyjnych czy usługowych do ograniczeń i potrzeb ludzi starszych nie jest jednak nowy.

Listopad 2016

09lis

Dlaczego warto istnieć w sieciach networkingowych

Obszar funkcjonowania placówek medycznych obecnie powiększa się. I wcale niekoniecznie dlatego, że pozyskują pacjentów z coraz bardziej odległych regionów kraju czy nawet zagranicznych – w ramach turystyki medycznej. Rozrasta się grupa interesariuszy – choć placówki nie mogą, zgodnie z prawem, prowadzić działań promocyjnych i tworzyć pozycji w środowisku lokalnym, inicjując eventy czy inne działania wizerunkowo-edukacyjne w takiej skali jak w Stanach Zjednoczonych czy krajach Europy Zachodniej.

Październik 2016

17paź

Strategicznie – o odpowiedzialności, zarządzaniu zmianą i walce z biernością

Konfrontując się z kadrą zarządzającą klinik czy przychodni często dostrzegam opór przed strategią – jej opracowaniem i wdrażeniem. Choć konieczność planowania jest dla wszystkich oczywista, podobnie jak postrzeganie placówki przez pryzmat rentowności i konieczność jej rozwoju, to nierzadko do samej strategii podchodzimy jak do jeża. Powodów jest wiele. Od finansowych po bierność decydentów.

Wrzesień 2016

20wrz

Jak utrzymać kontakt z pacjentem zainicjowany podczas eventu

W działaniach marketingowych nierzadko placówki medyczne podejmują się organizacji eventu edukacyjnego lub prozdrowotnego, oferując bezpłatne badania. Wychodzą do pacjentów w ramach dni zdrowia organizowanych przez urzędy miast i inne instytucje publiczne bądź organizacje pozarządowe. Niektóre – uczestniczą w eventach wystawienniczych (jak przychodnie medycyny estetycznej czy dietetyczne), prezentując swoje usługi bądź organizują spotkania przy okazji konferencji tematycznych, zajęć w ramach uniwersytetów III wieku itp.

Sierpień 2016

08sie

Sociale – czy robimy z nich dobry użytek

Od 2-3 lat większość placówek medycznych, dietetycznych czy nawet pojedynczych gabinetów ma swój profil na Facebooku. Na wielu szkoleniach lekarze i inni specjaliści pracujący w branży ochrony zdrowia dowiadywali się notorycznie, że dziś bez aktywności na Facebooku – a także w innych mediach społecznościowych – nie można istnieć. Powstały tysiące profili – od największych sieci medycznych i klinik po małe gabinety z dala od aglomeracji. Oczekiwania były dość spore. A także nieco stresu – wynikającego ze świadomości, że konkurencja zapewne podpatruje co oferujemy internautom i na ile jest to atrakcyjne.

Lipiec 2016

12lip

Doświadczenia pacjentów, warto je wykorzystać w zarządzaniu wizerunkiem placówki

Doświadczenia obecnych pacjentów, jak i informacje, które docierają do tych przyszłych – potencjalnych, kształtują wyobrażenie o naszej placówce i silnie wpływają na podjęcie decyzji o skorzystaniu w naszej oferty. Dlaczego nie warto tego bagatelizować?

Czerwiec 2016

09cze

Zarządzanie doświadczeniem pacjenta – czy zwracamy na nie uwagę?

Niestety zbyt wiele placówek medycznych działa tak, jakby przewagę konkurencyjną tworzyły przede wszystkim indywidualne cechy realizowanych usług niż kompetencje do kreowania doświadczenia pacjentów, budowania trwałych relacji na jego bazie.

Maj 2016

30maj

Jak prowadzić profil placówki medycznej na Instagramie

Coraz więcej placówek medycznych ma świadomość, że w działaniach marketingowych, szczególnie z obszaru public relations, koniecznością jest marketing treści (content marketing), oczywiście w tej branży rozwijany wokół zagadnień edukacji zdrowotnej. Coraz szerzej przebija się, również w tej branży, edukacja w obrazkach, zainteresowanie tworzeniem i publikowaniem infografik, atrakcyjnych grafik i zdjęć, a w ślad za nimi – otwarcie na nowe, atrakcyjne kanały komunikacji takie jak Instagram.


Odbierz e-book w
prezencie!

Jak przygotować rejestratorki do obsługi pacjentów?

Spis treści Czytaj e-wydanie

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

ISO 9001:2015 w placówce medycznej – nowe podejście, nowe wymagania

Warszawa 25.września.2017

ISO 9001:2015 w placówce medycznej – nowe podejście, nowe wymagania

Czytaj więcej   »

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Miokinematyczna Odbudowa Wzorców Kompleksu „Lędźwiowo – Miedniczno – Udowego”

Warszawa 13.października.2017

Kurs pogłębiający wiedzę o zależnościach pomiędzy ipsilateralną i kontralateralną częścią zespołu lędźwiowo–miedniczno–udowego.

Czytaj więcej   »

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Oddychanie Posturalne

Warszawa 17.października.2017

Oddychanie Posturalne. Zintegrowane Podejście do Postępowania Leczniczego. Patomechanika Wzorca Kompleksu Piersiowo-Brzusznego

Czytaj więcej   »

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Odbudowa Miednicy

Warszawa 21.października.2017

Zintegrowany Sposób Leczenia Patomechanicznych Wzorców Łonowo - Krzyżowych

Czytaj więcej   »