Marta Chalimoniuk-Nowak

Marta Chalimoniuk-Nowak

audytor, ewaluator, trener biznesu, doradca strategiczny, publicystka

Wszystkie wpisy na blogu

Maj 2016

30maj

Jak prowadzić profil placówki medycznej na Instagramie

Coraz więcej placówek medycznych ma świadomość, że w działaniach marketingowych, szczególnie z obszaru public relations, koniecznością jest marketing treści (content marketing), oczywiście w tej branży rozwijany wokół zagadnień edukacji zdrowotnej. Coraz szerzej przebija się, również w tej branży, edukacja w obrazkach, zainteresowanie tworzeniem i publikowaniem infografik, atrakcyjnych grafik i zdjęć, a w ślad za nimi – otwarcie na nowe, atrakcyjne kanały komunikacji takie jak Instagram.

Styczeń 2016

26sty

Ku lepszej komunikacji z pacjentem

Wiele mówi się o komunikacji lekarza z pacjentem, niewiele zaś o tym, jaka jest rola w kształtowaniu postaw i zachowań ogółu pacjentów (np. w środowisku szpitala), gdy jedni chorzy silnie oddziałują na drugich.

Grudzień 2015

01gru

Raport OECD: Lekarze nie są przygotowani do kontaktu z pacjentem

Raport OECD Health at a Glance 2015, którego wyniki opublikowano w polskich mediach 20 listopada b.r. pokazał, jak pacjenci oceniają lekarzy przyjmujących ich w szpitalach czy przychodniach rejonowych.

Październik 2015

28paź

By świecić przykładem…

W dbałości o kształtowanie wizerunku lekarzy dominuje przeświadczenie o mocy działań public relations (szczególnie w sieci) – począwszy od działań w mediach społecznościowych po prowadzenie bloga. Znacznie silniej niż analiza własnej osoby, swojej postawy wobec ludzi, empatii, jak i profesjonalizmu, nie kończącego się na prezentacji tytułu naukowego czy przeświadczeniu własnym o szerokich kompetencjach merytorycznych, pozyskanych na studiach i szkoleniach.

Wrzesień 2015

21wrz

Działania brandingowe – czego mogę się spodziewać

Wciąż wiele podmiotów z branży ochrony zdrowia niechętnie sięga po profesjonalne wsparcie wizerunkowe. Choć świadomość marketingowa rośnie – w ostatnich 4 latach progres w tej branży jest znaczny, co widać na wielu konferencjach, kongresach i szkoleniach – wciąż wielu decydentów woli ograniczyć się do przypadkowych działań w mediach społecznościowych (prowadzonych w wolnej chwili przez panią recepcjonistkę czy pracownika administracji przychodni lub kliniki), do zlecenia opracowania logo i materiałów POS (jak broszury, foldery czy ulotki) czy plakatów prezentowanych w swojej placówce.

Sierpień 2015

12sie

Pozycjonowanie marki w ochronie zdrowia

Planując rozwój firmy i działania strategiczne na rynku, na którym działa NZOZ dochodzimy w pewnym momencie do etapu, kiedy trzeba podjąć decyzję o tym, jak – względem konkurencji – ulokujemy własną placówkę. Oczywiście dla dojrzałej firmy jest to zadanie nieco łatwiejsze, gdyż konkurencja na ogół jest nam znana, sami wypracowaliśmy sobie wizerunek, dzięki któremu już jesteśmy jakoś postrzegani w społeczności lokalnej (kwestia czy do końca tak, jakbyśmy sobie tego życzyli) i nie tylko mamy wyobrażenie o klientach, ale już całkiem dobrze znamy dotychczasowych.

Czerwiec 2015

25cze

Lekarz buduje swoją markę

Wraz z rosnącą świadomością marketingową wielu lekarzy specjalistów oraz konkurencyjnym rynkiem (szczególnie w największych miastach) rośnie zainteresowanie działaniami wizerunkowymi, o których – nieco na wyrost – można powiedzieć, że rozwijają personal branding, silną markę lekarza, której wszakże nie sposób promować konwencjonalnie (jak w innych zawodach) ze względu na restrykcyjne ograniczenia prawne.

Maj 2015

28maj

Co szwankuje w komunikacji w Internecie między światem nauki i medycyny a pacjentami?

Media społecznościowe szybko i skutecznie potrafią tak oddziaływać na ludzi, by forsować różne teorie na temat zdrowia i np. samoleczenia (nie mówiąc o modach antyszczepionkowych czy wspieraniu healthismu, rozwoju ortoreksji czy medykalizacji). Dlaczego znacznie mniej skutecznie przekonują o racjach forsowanych przez lekarzy? 

06maj

Pull marketing w ochronie zdrowia

Wraz z rozwojem internetu rozwijają się kanały i narzędzia działania on-line. Rozwija się wraz z nimi terminologia marketingowa. Warto tu wspomnieć o działaniach pull i push, ważnych również dla przyciągnięcia i utrzymania nowych pacjentów. Czym one są?

Kwiecień 2015

03kwi

Lekarze wciąż są odporni na marketing

Szczególnie od dwóch lat widać otwartość placówek medycznych, w tym i publicznych, na działania rynkowe. Nie zawsze jest to taka orientacja marketingowa, o jakiej myślą marketerzy, ale coraz częściej kadra zarządzająca placówek wie, czym jest public relations, do czego służy newsletter, po co zbierać informacje i jak można je wykorzystywać do zbierania informacji i klientach i tworzenia oferty. Wiedza nie oznacza, że jest stosowana, a jeśli - bardzo wybiórczo.