Marta Chalimoniuk-Nowak

Marta Chalimoniuk-Nowak

Audytor, ewaluator, trener biznesu, doradca strategiczny, publicystka

Wszystkie wpisy na blogu

Czerwiec 2016

09cze

Zarządzanie doświadczeniem pacjenta – czy zwracamy na nie uwagę?

Niestety zbyt wiele placówek medycznych działa tak, jakby przewagę konkurencyjną tworzyły przede wszystkim indywidualne cechy realizowanych usług niż kompetencje do kreowania doświadczenia pacjentów, budowania trwałych relacji na jego bazie.

Maj 2016

30maj

Jak prowadzić profil placówki medycznej na Instagramie

Coraz więcej placówek medycznych ma świadomość, że w działaniach marketingowych, szczególnie z obszaru public relations, koniecznością jest marketing treści (content marketing), oczywiście w tej branży rozwijany wokół zagadnień edukacji zdrowotnej. Coraz szerzej przebija się, również w tej branży, edukacja w obrazkach, zainteresowanie tworzeniem i publikowaniem infografik, atrakcyjnych grafik i zdjęć, a w ślad za nimi – otwarcie na nowe, atrakcyjne kanały komunikacji takie jak Instagram.

Styczeń 2016

26sty

Ku lepszej komunikacji z pacjentem

Wiele mówi się o komunikacji lekarza z pacjentem, niewiele zaś o tym, jaka jest rola w kształtowaniu postaw i zachowań ogółu pacjentów (np. w środowisku szpitala), gdy jedni chorzy silnie oddziałują na drugich.

Grudzień 2015

01gru

Raport OECD: Lekarze nie są przygotowani do kontaktu z pacjentem

Raport OECD Health at a Glance 2015, którego wyniki opublikowano w polskich mediach 20 listopada b.r. pokazał, jak pacjenci oceniają lekarzy przyjmujących ich w szpitalach czy przychodniach rejonowych.

Październik 2015

28paź

By świecić przykładem…

W dbałości o kształtowanie wizerunku lekarzy dominuje przeświadczenie o mocy działań public relations (szczególnie w sieci) – począwszy od działań w mediach społecznościowych po prowadzenie bloga. Znacznie silniej niż analiza własnej osoby, swojej postawy wobec ludzi, empatii, jak i profesjonalizmu, nie kończącego się na prezentacji tytułu naukowego czy przeświadczeniu własnym o szerokich kompetencjach merytorycznych, pozyskanych na studiach i szkoleniach.

Wrzesień 2015

21wrz

Działania brandingowe – czego mogę się spodziewać

Wciąż wiele podmiotów z branży ochrony zdrowia niechętnie sięga po profesjonalne wsparcie wizerunkowe. Choć świadomość marketingowa rośnie – w ostatnich 4 latach progres w tej branży jest znaczny, co widać na wielu konferencjach, kongresach i szkoleniach – wciąż wielu decydentów woli ograniczyć się do przypadkowych działań w mediach społecznościowych (prowadzonych w wolnej chwili przez panią recepcjonistkę czy pracownika administracji przychodni lub kliniki), do zlecenia opracowania logo i materiałów POS (jak broszury, foldery czy ulotki) czy plakatów prezentowanych w swojej placówce.

Sierpień 2015

12sie

Pozycjonowanie marki w ochronie zdrowia

Planując rozwój firmy i działania strategiczne na rynku, na którym działa NZOZ dochodzimy w pewnym momencie do etapu, kiedy trzeba podjąć decyzję o tym, jak – względem konkurencji – ulokujemy własną placówkę. Oczywiście dla dojrzałej firmy jest to zadanie nieco łatwiejsze, gdyż konkurencja na ogół jest nam znana, sami wypracowaliśmy sobie wizerunek, dzięki któremu już jesteśmy jakoś postrzegani w społeczności lokalnej (kwestia czy do końca tak, jakbyśmy sobie tego życzyli) i nie tylko mamy wyobrażenie o klientach, ale już całkiem dobrze znamy dotychczasowych.

Czerwiec 2015

25cze

Lekarz buduje swoją markę

Wraz z rosnącą świadomością marketingową wielu lekarzy specjalistów oraz konkurencyjnym rynkiem (szczególnie w największych miastach) rośnie zainteresowanie działaniami wizerunkowymi, o których – nieco na wyrost – można powiedzieć, że rozwijają personal branding, silną markę lekarza, której wszakże nie sposób promować konwencjonalnie (jak w innych zawodach) ze względu na restrykcyjne ograniczenia prawne.

Maj 2015

28maj

Co szwankuje w komunikacji w Internecie między światem nauki i medycyny a pacjentami?

Media społecznościowe szybko i skutecznie potrafią tak oddziaływać na ludzi, by forsować różne teorie na temat zdrowia i np. samoleczenia (nie mówiąc o modach antyszczepionkowych czy wspieraniu healthismu, rozwoju ortoreksji czy medykalizacji). Dlaczego znacznie mniej skutecznie przekonują o racjach forsowanych przez lekarzy? 

Kwiecień 2015

03kwi

Lekarze wciąż są odporni na marketing

Szczególnie od dwóch lat widać otwartość placówek medycznych, w tym i publicznych, na działania rynkowe. Nie zawsze jest to taka orientacja marketingowa, o jakiej myślą marketerzy, ale coraz częściej kadra zarządzająca placówek wie, czym jest public relations, do czego służy newsletter, po co zbierać informacje i jak można je wykorzystywać do zbierania informacji i klientach i tworzenia oferty. Wiedza nie oznacza, że jest stosowana, a jeśli - bardzo wybiórczo.