Marta Chalimoniuk-Nowak

Marta Chalimoniuk-Nowak

Audytor, ewaluator, trener biznesu, doradca strategiczny, publicystka

Wszystkie wpisy na blogu

Marzec 2015

02mar

Marketing w ochronie zdrowia – nowe wyzwania

Marketerzy pracujący w ochronie zdrowia mają mnóstwo wyzwań, ale też coraz częściej korzystają z narzędzi marketingowych popularnych w innych branżach czy doświadczeń (case studies) właśnie spoza sektora medycznego.

Luty 2015

04lut

Dobre praktyki – ale źle stosowane…

Wielokrotnie uczestnicząc w konferencjach czy kongresach branżowych lub prowadząc warsztaty dla sektora ochrony zdrowia spotykam się z zainteresowaniem cudzymi sukcesami (słusznie) i chęcią szybkiego zaimplementowania – najlepiej prostych i tanich rozwiązań – u siebie.

Styczeń 2015

29sty

Polska ochrona zdrowia postrzegana coraz gorzej

Opublikowany wczoraj ranking Euro Health Consumer Index* pokazał bezsprzecznie, że polska ochrona zdrowia jest postrzegana coraz gorzej, a frustracja pacjentów z niej korzystających narasta z roku na rok. Wizerunkowa klapa (31. miejsce w Europie na 36) – ale bez zaskoczeń. Temat podjęły wszystkie media, wszak dotyczy każdego z nas, ale chyba nikt z telewidzów, internautów czy radiosłuchaczy nie był zdziwiony tak słabym wynikiem. Jednak wszystko jest relatywne – i zestawienia bolą dotkliwiej niż oddolne marudzenia czy frustracje rodaków w mediach społecznościowych.

14sty

MZ vis PZ – komunikacyjnie i wizerunkowo

Oceniając konfrontacje Ministerstwa Zdrowia z przedstawicielami Porozumienia Zielonogórskiego wiele mediów publikuje opinie o „skutecznym PR ministra” albo „czarnym PR lekarzy”. Po raz kolejny public relations ma wydźwięk manipulacji, wybielania lub dyskredytowania. Niewiele zaś mówi się o sednie komunikacji. Jaka ona była w tym przypadku?

Październik 2014

30paź

Grypa w jesiennym content marketingu

Coraz większej świadomości marketingowej podmiotów medycznych, zarówno placówek publicznych i niepublicznych, jest wykorzystywanie chorób sezonowych (wiosenne alergie, jesienne przeziębienia i spadek odporności) w działaniach public relations i tworzeniu contentu treści edukujących, podnoszących wiarygodność placówki, mających budować lojalność i zwiększać widoczność w sieci, w tym w mediach społecznościowych, które udostępniają te treści. Dostajemy zatem szereg artykułów o tym, jak podnosić odporność, o roli szczepionek, dietach bazujących na kiszonkach, suplementacji witamin czy rozwiązujących dylemat jak odróżnić grypę od przeziębienia. W zasadzie im mnie ogólnie i zdawkowo – tym lepiej. Im bardziej konkretne zalecenia tym celniej trafiamy do odbiorców.

16paź

Czy z komunikacją jest nam zawsze po drodze?

Uczestniczę w wielu kongresach i konferencjach branżowych dotyczących komunikacji i szeregu działań public relations w ochronie zdrowia. Z roku na rok widać, że świadomość PR-owa w placówkach medycznych rośnie, ale wciąż wiele narzędzi komunikacji jest nieznanych. Pomału implementowane są wzorce z innych branż, podpatruje się działania marketingowe, śledzi on-line akcje wykraczające poza sektor medyczny.

02paź

Czy splash da się powtórzyć w innych kampaniach na rzecz chorych?

O Ice Bucket Challenge (IBC) powiedziano już chyba wszystko. Od zarzutów (w dużej mierze nie bezpodstawnych) o okazje do promocji swojego wizerunku i przypominania o sobie w mediach przez wielu polityków, sportowców, biznesmenów czy celebrytów - po zachwyty nad skutecznością mediów społecznościowych, które rozkręciły błyskawicznie akcję w skali międzynarodowej (Od Stanów po Japonię i całą Europę) i zachęciły dziesiątki tysięcy (czy nawet więcej) chętnych do przyjęcia na głowę zimnej wody z lodem. Czy wreszcie – po podziw nad ilością zebranych środków finansowych na stwardnienie zanikowe boczne (80 mln USD w trakcie 29 dni wakacji – do 26.08).

Sierpień 2014

14sie

Jedz polskie jabłka

W październiku ub.r. szerokim echem w środowisku farmaceutów oraz w mediach branżowych odbiła się akcja jednej z największych sieci aptek, która rozdawała klientom jabłka tuż przy okienkach. Miały być symbolem zdrowia, jako bogate w błonnik i witaminy.

05sie

Zakupy grupowe - czy to się opłaca?

Od pół roku media wieszczą kres zakupów grupowych, jako formuły, która już się przeżyła i niekoniecznie sprawdziła. Sprzedaż usług specjalistycznych i pakietów (np. w ośrodkach wypoczynkowo-rehabilitacyjnych) w limitowanej czasem i ilością klientów ofercie nie jest już tak popularna jak jeszcze 2-3 lata temu.

Lipiec 2014

11lip

Komunikacja – wciąż jest niełatwym wyzwaniem…

Obserwując media społecznościowe i tematy szeroko w nich komentowane i rozpowszechniane nie trudno ulec wrażeniu, że coraz częściej dominuje tematyka innowacji technologicznych, nowinek IT, wykorzystania Google Glass (nawet podczas przeprowadzania operacji), możliwości drukarek 3D, itd.