Dokładne sprecyzowanie jakości w odniesieniu do usług – w tym usług w służbie zdrowia – wymaga identyfikacji kryteriów jakości. Placówki zdrowia, dążąc do wytypowania najważniejszych dla pacjentów czynników jakości, mogą wykorzystywać kilka sposobów. Wśród kilku metod preferowane są badania opinii, które umożliwiają kształtowanie jakości w oparciu o preferencje własnych czy potencjalnych odbiorców (pacjentów).
Jednym z podstawowych obszarów poprawy jakości usług zdrowotnych jest zwiększenie wykrywalności odwracalnych błędów medycznych.
Standardy stanowią podstawę zarządzania jakością – pozwalają ustalić wzór, którego należy się trzymać, realizując poszczególne funkcje czy procesy w organizacji, a następnie weryfikować, w jaki sposób rzeczywistość pokrywa się z owym wzorem lub też od niego odbiega. Czy podobne podejście może znaleźć zastosowanie w przypadku usług medycznych?
Badanie opinii pacjentów, akredytacja ministra oraz certyfikacja to systemy oceny jakości placówek medycznych, które oprócz swojej roli mogą również wpływać na efektywność takiej placówki.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!