Stworzenie grupy zakupowej w celu uzyskania kredytu na restrukturyzację wszystkich placówek z grupy, pozwoliło na sfinansowanie niezbędnych potrzeb nawet przez te szpitale, które nie miały zdolności kredytowej.
Gdy współpraca między spółką operatorską szpitala a samorządem opiera się na wzajemnym zaufaniu i dobrych, partnerskich relacjach, realizacja umowy dzierżawy placówki medycznej ma szansę na sukces.
Podmioty lecznicze mogą się starać i umorzenie zaległości podatkowej lub rozłożenie jej na raty. Przy stosowaniu ulg w spłacie zobowiązań podatkowych osobną podstawę zwolnienia stosuje się dla przedsiębiorców i innych podmiotów.
Możliwość złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy przez dyrektora oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia ułatwiło procedurę odwoławczą świadczeniodawcy od rozstrzygnięć komisji konkursowej.
Osoby niepełnosprawne powinny bez trudności poruszać się po placówce świadczącej pomoc medyczną. Dlatego budynek placówki musi być odpowiednio dostosowany do ich potrzeb i ograniczeń ruchowych.
Elektroniczna rejestracja usług może obniżyć koszty funkcjonowania placówki i sprawić, że ośrodek będzie konkurencyjny i dostosowany do potrzeb coraz bardziej zinformatyzowanego społeczeństwa.
Pozytywny image gabinetu stosunkowo łatwo stworzyć. Niestety można go równie łatwo stracić, szczególnie przejawiając jakiekolwiek działania nieetyczne, np. nieuczciwość wobec pacjenta. O wizerunek należy dbać nieustannie.
Wywiad z gen. bryg. dr hab. n. med. Grzegorzem Gielerakiem, dyrektorem
Wojskowego Instytutu Medycznego.
Potrzeba kapitału na dalszy rozwój placówki czy jej sprzedaż to podstawowe pytania o cel znalezienia prywatnego inwestora, na które musi sobie odpowiedzieć menedżer podmiotu na początkowym etapie tego procesu.
Wyrażona na prośbę pracodawcy pisemna zgoda pracownika na pobranie i przetworzenie jego linii papilarnych, narusza prawa pracownika i swobodę wyrażenia przez niego woli.
Już dziś są placówki, które prowadzą elektroniczną dokumentację medyczną, można w nich umawiać się na badania lekarskie oraz monitorować status kolejki do lekarza przez Internet. Jakie są główne zalety systemów e-rejestracji i innych nowoczesnych form obsługi pacjenta? Z jakimi trudnościami musieli radzić sobie ich twórcy? Poniżej przedstawiamy przykłady placówek-prekursorów z sukcesem stosujących nowoczesne metody obsługi pacjentów.
Dzięki powiązaniom sieciowym placówki medyczne uzyskują wsparcie świadczeniodawców w relacjach z NFZ, urzędami i instytucjami państwowymi oraz jednostkami samorządu lokalnego. Łączenie się w klastry niesie ze sobą również zwiększenie jakości obsługi pacjentów.
Finansowanie ratalne jest wykorzystywane przy finansowaniu dostaw sprzętu medycznego oraz przy realizacji kompleksowych projektów inwestycyjnych, modernizacji infrastruktury w placówkach medycznych, czy zakupach sprzętu komputerowego i oprogramowania. Jednostki te coraz częściej korzystają z rozłożenia płatności na raty, decydując się na mniejsze zakupy z opcją spłaty w ciągu od 6 do 12 miesięcy lub na inwestycje o dużych rozmiarach, rozkładając spłatę na okres 5 czy nawet 10 lat.
Jednym z narzędzi poprawy efektywności funkcjonowania placówki jest zawieranie umów cywilnoprawnych z pracownikami medycznymi. Taka forma zatrudnienia lepiej wpasowuje się w proces medyczny, daje m.in. większą swobodę zarówno dyrektorowi placówki, jak i profesjonaliście medycznemu (np. pozwala na udzielanie świadczeń w kilku miejscach, w różnych godzinach).
Szczegółowa analiza posiadanego sprzętu medycznego, kosztów każdego badania oraz personelu, który można przeszkolić pod kątem obsługi nowej aparatury to działania, które dyrekcja Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie podjęła już wiele lat temu. Ich efekt to nowoczesna, konkurencyjna baza sprzętowa.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!