Placówki medyczne często prowadzą kreatywną sprawozdawczość. Starają się przy tym zachować równowagę między swoim interesem a rzetelnością informacji. Jak powinno wyglądać sprawozdanie finansowe, aby organy oceniające i kontrolujące nie poddały w wątpliwość zaprezentowanych informacji?
Żeby zadania zarządcze były wykonywane wydajnie, a podejmowane decyzje były trafne, zarządzający placówkami medycznymi muszą mieć dostęp do sprawdzonej informacji zarządczej. Co może być jej rzetelnym źródłem?
Placówki medyczne, jako pracodawcy, przyznają pracownikom różnego typu nieodpłatne świadczenia. Niektóre z nich podlegają jednak zwolnieniu z podatku. Jak zatem je rozliczać, aby uniknąć sporu z organami podatkowymi?
SPZOZ często przekraczają terminy płatności w zamówieniach publicznych. Sposobem na zadłużenie może być wykorzystanie cesji wierzytelności. Poznaj korzyści wynikające z tego rozwiązania.
Przychodnia MediSpace umożliwi pacjentom wideorozmowy z lekarzami, podczas których skonsultują wyniki badań, omówią efekty stosowanej terapii czy swoje obawy. Dzięki tej usłudze placówka może zaangażować do pracy najlepszych specjalistów, także spoza Polski. Co jeszcze zyska? rozmowa z dr. hab. med. MICHAŁEM WSZOŁĄ, dyrektorem medycznym Przychodni Lekarskiej MediSpace w Warszawie
Utworzenie dodatkowych poradni onkologicznych to inicjatywa Świętokrzyskiego Centrum Onkologii, która zapewniła pacjentom szybszy dostęp do diagnostyki i leczenia. Co jeszcze spowodowało, że w województwie świętokrzyskim maleje liczba zgonów z powodu nowotworów i zmniejsza się czas oczekiwania na świadczenia w ramach pakietu onkologicznego?
Menedżer powinien zadbać o szkolenia personelu w zakresie umiejętności nawiązywania kontaktu, słuchania, komunikowania się czy asertywności. Pacjenci coraz częściej zwracają bowiem na to uwagę i jest to decydujący czynnik w wyborze placówki. Co jeszcze powinien wiedzieć szef placówki, aby aktywnie współuczestniczyć w kształtowaniu rozwoju swoich pracowników? O tym w najnowszym dodatku „Akademia Menedżera”.
Audyt wewnętrzny pomoże menedżerom placówek medycznych budować przewagę konkurencyjną na rynku świadczeń medycznych oraz doskonalić jakość działania. Jest informacją, na bazie której można budować nową wartość dodaną dla pacjenta. Jak jeszcze może pomóc w podjęciu właściwych działań rozwojowych?
W placówce medycznej trzeba zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pracy zarówno pracownikom, jak i obsłudze zewnętrznej świadczącej usługi na terenie placówki. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Białej Podlaskiej opracował dla tych grup ocenę ryzyka zawodowego. Jakie jeszcze inicjatywy podjęto, aby zadbać o najwyższe standardy bhp?
Prowadzimy profile placówki na portalach społecznościowych. Ta praca przynosi nam coraz więcej nowych wiadomości. Pacjenci odwiedzają te miejsca, dzielą się z nami opiniami i zwracają się z prośbami o udostępnienie określonych informacji. Dzięki temu zyskujemy bezcenną wiedzę, którą wykorzystujemy, żeby podnosić jakość usług - rozmowa z Ryszardem Pankiewiczem, rzecznikiem prasowym Samodzielnego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Zamościu
Coraz więcej placówek medycznych ma świadomość, że w działaniach marketingowych, szczególnie z obszaru public relations, koniecznością jest marketing treści (content marketing), oczywiście w tej branży rozwijany wokół zagadnień edukacji zdrowotnej. Coraz szerzej przebija się, również w tej branży, edukacja w obrazkach, zainteresowanie tworzeniem i publikowaniem infografik, atrakcyjnych grafik i zdjęć, a w ślad za nimi – otwarcie na nowe, atrakcyjne kanały komunikacji takie jak Instagram.
Do budowania wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy można wykorzystywać bardzo proste mechanizmy. Na dobrej opinii powinno zależeć nie tylko dyrekcji. To w końcu pracownicy kreują pozytywny lub negatywny wizerunek swojego pracodawcy. Tym samym powinni być zaangażowani we wszelkie działania komunikacyjne mające na celu jego poprawę.
Przygotowanie i wdrożenie strategii działania przygotuje placówkę medyczną na konkurowanie z innymi, dynamicznie rozwijającymi się na rynku podmiotami. Od czego zatem zacząć i jak przejść przez ten proces? O tym w najnowszym dodatku „Akademia Menedżera”.
Przyzwyczajenia oraz nawyki wypracowywane przez lata są trudnym obszarem do zmiany. Pracownicy zmuszani do szybkiej zmiany procedur i zachowań próbują nowe rzeczy wykonywać „po staremu”, dlatego efektywność pracy spada i obniża się standard świadczenia usług leczniczych. Jak zapobiec takiej sytuacji? O tym w najnowszym dodatku „Akademia Menedżera”.
W celu uzyskania pewności, że założone w placówce medycznej prace budowlane nie przekroczą wartości kosztorysowej, niezbędne jest, aby załącznikiem do umowy na roboty budowlane był kosztorys ofertowy przedstawiony przez wykonawcę.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!