Sterylizacja plazmą zapobiega niszczeniu narzędzi wrażliwych na wysoką temperaturę i wilgoć, a krótki czas cyklu wyjaławiania zapewnia placówce oszczędności materiałowe.
Wymogi dotyczące szczegółowych danych mających znaleźć się na pieczątkach są uzależnione wyłącznie od tego, do czego ta pieczątka ma służyć.
Zaletą pozyskiwania przez placówki medyczne środków na inwestycje przez emisję obligacji jest duża swoboda w zarządzaniu tak zgromadzonym kapitałem. Do wad można zaliczyć wysokie koszty emisji, złożoną procedurę, podatność na wahania rynkowych stóp procentowych oraz ewentualny brak chętnych do zakupu obligacji.
Profilaktyka zdrowotna ma przynosić efekt społeczny a nie zysk. Jak radzą sobie z tym zadaniem placówki medyczne? Czy chętnie angażują się w realizację programów na zlecenie władz publicznych lub NFZ? Czy w tym przypadku prestiż ma większe znaczenie niż potencjalny przychód?
To pacjent jest odbiorcą wszystkich komunikatów o placówce i na tej podstawie ją ocenia. Decyduje także, czy będzie chciał dalej się w niej leczyć czy ją zmienić. Warto pamiętać, że rozmówcy – w tym osoby zarządzające - wpływają na to, jaki portret media stworzą kierowanym przez nich ośrodkom medycznym.
Do budowania wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy można wykorzystywać bardzo proste mechanizmy. Na dobrej opinii powinno zależeć nie tylko dyrekcji. To w końcu pracownicy kreują pozytywny lub negatywny wizerunek swojego pracodawcy. Tym samym powinni być zaangażowani we wszelkie działania komunikacyjne mające na celu jego poprawę.
Światowe Centrum Słuchu powstało dzięki realizacji przez zespół Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu oraz jego wielu współpracowników w kraju i za granicą bogatego programu naukowego, klinicznego i dydaktycznego w wielu obszarach nauki i medycyny. To efekt systematycznie prowadzonej od lat pracy i budowania partnerskich kontaktów z naukowcami różnych dziedzin w kraju i na arenie międzynarodowej, na wszystkich kontynentach - wywiad z prof. Henrykiem Skarżyńskim, dyrektorem Światowego Centrum Słuchu Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu.
Prowadzenie analiz porównawczych to nie wywiad gospodarczy. To narzędzie wspierające proces decyzyjny, również w placówkach medycznych. Jego największą zaletą jest możliwość zidentyfikowania i zaimplementowania najodpowiedniejszych procesów w podmiocie leczniczym i dążenie do ich doskonalenia.
W Unii Europejskiej istnieje duża grupa pacjentów, która będzie poszukiwała miejsc taniego i bezpiecznego wykonywania usług zdrowotnych m.in. w Polsce. Rodzime placówki mają szansę wygrać wielki wyścig po ich pieniądze.
Ranga odpowiedniego wyboru systemu informatycznego w ochronie zdrowia gwałtownie wzrasta, zwłaszcza w kontekście zmian nadchodzących w 2014 r. Dobór systemu będzie miał wpływ na wiele czynników. Najważniejszy to poziom zadowolenia pacjentów.
Projekt „Lubuska Sieć Teleradiologii – e-Zdrowie w diagnostyce obrazowej” to przedsięwzięcie zakładające bliską współpracę między wybranymi placówkami medycznymi województwa lubuskiego w zakresie zarządzania i przesyłania danych medycznych pacjentów korzystających z badań radiologicznych.
Podjęcie decyzji o zrezygnowaniu z dokumentacji papierowej w placówce medycznej wymaga przede wszystkim wdrożenia standardu elektronicznego dokumentu medycznego, określającego m.in. format dokumentu oraz kryteria poprawności procesów przetwarzania danych medycznych i zarządzania dokumentacją medyczną w postaci elektronicznej.
Umiejętność prowadzenia ośrodka ochrony zdrowia w taki sposób, aby zwiększyć pozytywny wkład w społeczeństwo, a jednocześnie minimalizować negatywne skutki działalności to trzon społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Programy tego typu powinny angażować wszystkich uczestników procesu rynkowego : klientów i partnerów biznesowych, pracowników oraz społeczność lokalną.
Placówka, aby uzyskać zapłatę za nadwykonania, musi udowodnić konieczność natychmiastowego udzielenia świadczenia medycznego ze względu na bezpośrednie zagrożenie zdrowia lub życia pacjenta.
Personel placówki ochrony zdrowia każdorazowo przed zastosowaniem przymusu bezpośredniego musi ocenić, czy zachowanie pacjenta uprawnia do podjęcia wskazanego środka przymusu.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!