Dyrekcja Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Ostrowie Wielkopolskim wszystkie inwestycje w infrastrukturę i zakupy nowoczesnego sprzętu oraz aparatury medycznej realizuje z myślą o pacjentach. Pozwalają one na ciągłe podnoszenie jakości usług medycznych. Sprawdź, jakie jeszcze efekty przynoszą działania zgodnie z misją placówki, którą jest świadczenie usług medycznych na jak najwyższym poziomie - rozmowa z dr. DARIUSZEM BIERŁĄ, dyrektorem Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Ostrowie Wielkopolskim.
Podmioty lecznicze szukają możliwości poprawy funkcjonowania, licząc na pozyskanie pacjenta i wzmocnienie swojej pozycji. Narzędziem, które je przybliża do tego celu jest wprowadzenie systemu zarz ą dzania jako ś ci ą usług zdrowotnych. Co możesz zrobić, aby oferować usługi medyczne na mo ż liwie najwy ż szym poziomie?
Personel placówki medycznej zatrudniony na podstawie umów o pracę ma prawo do płatnego urlopu wypoczynkowego. Urlopu takiego udzielasz zazwyczaj na podstawie planu urlopów. Sprawdź, dlaczego właściwe sporządzenie tego dokumentu jest istotne z punktu widzenia zapewnienia normalnego toku pracy.
Prowadząc działalność leczniczą, niejednokrotnie negocjujemy i podejmujemy mediacje nie tylko z NFZ, ale z różnymi podmiotami współpracującymi. Nie zawsze relacje są partnerskie, np. w kontaktach z instytucjami publicznymi czy ubezpieczycielami, narzucającymi własne warunki i wymuszającymi rozwiązania korzystne tylko dla siebie. Jak osiągnąć kompromis?
Do 5 października placówki medyczne z Polski mogą składać propozycje wniosków o dofinansowanie z programów grantowych realizowanych przez Narodowy Instytut Zdrowia (National Institute of Health) i podległe mu placówki badawcze. Sprawdź, w jakich przedsięwzięciach możesz wziąć udział.
Rejestratorki medyczne, które są na „pierwszej linii” obsługi pacjenta, powinny być odpowiednio przygotowane do wykonywania swoich obowiązków i realizacji praw pacjenta. Sprawdź, jak zminimalizować ryzyko wystąpienia błędów w tym obszarze i jak unikać skarg pacjentów oraz kosztownych kontroli uprawnionych organów.
Każda placówka, by móc przetrwać i rozwijać się na rynku, musi działać sprawnie. Nie wystarczy jednak zaplanować, jakie procedury należy wdrożyć, a i to często wciąż nie jest standardem. Z najnowszego dodatku „Akademia Menedżera” dowiesz się, od czego więc zacząć?
Zadbaj o komfort pacjentów już na etapie poszukiwania przez nich informacji, konsultacji czy zabiegów. Przyjemna wizualnie strona internetowa sprawi, że placówka medyczna już przy pierwszym kontakcie wykreuje właściwy, pozytywny wizerunek i przyjazny stosunek. Jakie funkcjonalności musisz zagwarantować, aby tak się stało?
Cenniki usług zdrowotnych mogą być prezentowane na stronach internetowych, w ulotkach, w gabinetach lekarskich. Trzeba jednak dbać o to, by te nośniki nie zawierały cech reklamy, czyli np. nie informować w nich o promocjach. W jaki sposób eksponować cennik usług placówki medycznej, aby nie narazić się na sankcje karne?
W dzisiejszych czasach nie sposób planować rozwoju placówki i tworzyć strategii jej marki, bez stałych pacjentów i budowania lojalności. Najważniejsze są bowiem relacje i umiejętne zarządzanie nimi. Jak zatem kierować doświadczeniem pacjentów i innych interesariuszy placówki?
Niektóre z naszych specjalności są unikatowe w skali województwa oraz kraju. Jesteśmy jednym z czterech ośrodków w Polsce, który uczestniczy w serwisie replantacyjnym dla amputacji rąk. Nie byłoby to możliwe bez zespołu zaangażowanych, wysokiej klasy specjalistów - rozmowa z drem n. med. KONRADEM JAROSZEM, dyrektorem SPSK nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego w Szczecinie.
Placówki medyczne mogą dowolnie wybrać środki bezpieczeństwa, aby chronić dane osobowe i dokumentację medyczną. Na co zatem się zdecydować, aby mieć pewność, że dane nie trafią w niepożądane ręce?
Jeżeli wojewódzka komisja uznała chorobę lub śmierć pacjenta za zdarzenie medyczne i zasądziła wypłatę wysokiego odszkodowania, placówka może to zakwestionować przed sądem – orzekł Sąd Najwyższy 19 maja 2016 r. (sygn. akt III CZP 13/16). Jak postąpić w takiej sytuacji?
Żeby dane osobowe i medyczne były skutecznie chronione, trzeba stale podnosić stan świadomości pracowników placówek medycznych z tego zakresu i opracować odpowiednie procedury. Co jeszcze może wzmocnić bezpieczeństwo danych w placówce, aby nie doszło do ich wycieku?
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!