Nasza placówka będzie stosowała medycynę personalizowaną. Oznacza to ścisłe współdziałanie diagnostyki z terapią, ponieważ to właśnie precyzyjne metody diagnostyczne pomagają ustalić różnice między chorującymi na tę samą chorobę pacjentami, a następnie dopasowywać leczenie do konkretnego pacjenta - rozmowa z ILONĄ MRÓZ, dyrektorem ds. organizacyjno-finansowych w Vital Medic sp. z o.o. w Kluczborku.
Chcemy wciąż poprawiać standard i jakość leczenia. Dlatego konieczne są inwestycje nie tylko w sprzęt, bazę lokalową, ale także w kadrę medyczną. Jedynie połączenie wyspecjalizowanego i doświadczonego personelu z nowoczesną bazą diagnostyczną i terapeutyczną placówki jest gwarantem jakości -rozmowa z PIOTREM NOWICKIM, dyrektorem Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego Nr 1 we Wrocławiu
Pierwsze programy pozwalające na prowadzenie dokumentacji medycznej w formie elektronicznej kupiliśmy w 2007 roku. Od tej pory systematycznie doskonalimy system i wprowadzamy do niego kolejne moduły - r ozmowa z JADWIGĄ SOŁTYS, prezesem zarządu Miejskiej Przychodni Lekarskiej nr III w Tarnowie NZOZ sp. z o.o.
Istnieje duży obszar możliwej współpracy w zakresie wykorzystania potencjału polskich szpitali, klinik i przychodni świadczących usługi medyczne na wysokim poziomie i dysponujących światowej klasy sprzętem oraz aparaturą diagnostyczną. To nie jest tak, że wszystkich Ukraińców nie stać na komercyjne usługi medyczne - rozmowa z JACKIEM PIECHOTĄ, prezesem Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, byłym ministrem gospodarki RP.
W ustawie powinno chodzić o to, by ustalić regulacje dotyczące współpracy ministerstw, nie zakładając przy tym kagańca na działania międzyresortowe - rozmowa z dr. n. med. MACIEJEM PIRÓGIEM, dyrektorem zarządzającym Europejskiego Centrum Zdrowia Otwock
Nastawienie na szybkie diagnozowanie nowotworów w ramach pakietu onkologicznego odbywa się, niestety, kosztem innych pacjentów, także tych, którzy rozpoczęli już leczenie onkologiczne. Mimo uwolnienia dodatkowych środków finansowych na pakiet onkologiczny, ich ilość jest niewystarczająca - rozmowa z KRZYSZTOFEM ŁANDĄ, prezesem Fundacji Watch Health Care.
Kluczowym etapem w zakresie Polityki Jakości Szpitala, co przekłada się na rozwój i jakość usług, jest przeprowadzenie procesu akredytacyjnego. Z kolei dzięki zewnętrznemu finansowaniu możliwe jest uruchomienie w placówce wielu nowoczesnych technologii medycznych - rozmowa z WOJCIECHEM TARŁOWSKIM, zastępcą dyrektora ds. ekonomicznych SPZOZ w Puławach.
Przyłączenie nowych placówek wymagało od nas zintegrowania trzech odmiennych systemów działania. Ale dziś, po niemal dwóch latach, można stwierdzić, że jesteśmy na dobrej drodze, bo pokonaliśmy największe trudności związane z adaptacją do nowej sytuacji dla wszystkich uczestników fuzji - rozmowa z drem n. med. BOGUSŁAWEM PONIATOWSKIM, dyrektorem Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku
Z myślą o potrzebach zdrowotnych naszych pacjentów stale inwestujemy w zaawansowane rozwiązania technologiczne. Elektroniczna dokumentacja medyczna prowadzona jest od początku istnienia firmy. Już w latach 90-tych ubiegłego wieku dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta Medicover był możliwy z każdego miejsca - wywiad z Pawłem Kacprzykiem, prezesem zarządu Medicover Polska.
Kształtując teraźniejszość, należy myśleć o przyszłości i o tym, co się wydarzy za chwilę. W działalności biznesowej, bez względu na to, czy dotyczy rynku medycznego, czy nie; ta zasada doskonale się sprawdza. Z prostej przyczyny: by nie zaskoczyła cię zmieniająca się sytuacja, zachowanie uczestników systemu, sektora, musisz wyprzedzać ich myśli i działania, być o krok do przodu - wywiad z gen. bryg. dr hab. n. med. Grzegorzem Gielerakiem, dyrektorem Wojskowego Instytutu Medycznego.
W ostatnim okresie coraz częściej dochodzi do ataków pacjentów na personel medyczny. Niektóre są drastyczne. Co nas czeka? Co robić, aby nie dochodziło do ataków? Rozmowa z MACIEJEM HAMANKIEWICZEM, prezesem Naczelnej Rady Lekarskiej.
Moim zdaniem rynek ochrony zdrowia powinien być bardziej uwolniony. Może na początek tylko w obszarze usług ambulatoryjnych, bo dyrektywa inaczej traktuje usługi ambulatoryjne, a inaczej szpitalne. Uwolnienie w zakresie ambulatoryjnego lecznictwa jest wskazane i byłoby korzystne - wywiad z Adamem Kozierkiewiczem, ekspertem rynku medycznego.
Światowe Centrum Słuchu powstało dzięki realizacji przez zespół Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu oraz jego wielu współpracowników w kraju i za granicą bogatego programu naukowego, klinicznego i dydaktycznego w wielu obszarach nauki i medycyny. To efekt systematycznie prowadzonej od lat pracy i budowania partnerskich kontaktów z naukowcami różnych dziedzin w kraju i na arenie międzynarodowej, na wszystkich kontynentach - wywiad z prof. Henrykiem Skarżyńskim, dyrektorem Światowego Centrum Słuchu Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu.
Serwis e-POLMED jest platformą internetową umożliwiającą uzyskanie porad doświadczonych lekarzy różnych specjalności, bez konieczności wychodzenia z domu, zwalniania się z pracy czy rezygnacji z trwającej właśnie podróży. Zastosowanie nowoczesnego rozwiązania, jakim jest wideokonsultacja, zapewnia prywatną i bezpieczną, a przy tym poufną – co gwarantujemy - rozmowę z lekarzem - wywiad z Romualdem Magdoniem, wiceprezesem zarządu POLMED S.A. - centrala w Starogardzie Gdańskim.
W 2014 roku do biura wpłynęło ponad 500 zgłoszeń związanych z błędami medycznymi. Jeżeli przy okazji takiego zgłoszenia uzyskam informacje uprawdopodabniające naruszenie praw pacjenta, wszczynam postępowanie wyjaśniające - rozmowa z KRYSTYNĄ BARBARĄ KOZŁOWSKĄ, Rzecznikiem Praw Pacjenta.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!