wywiad

Maria Mazur

Maria Mazur: Zadowolony pracownik to zadowolony pacjent

Certyfikaty ISO czy wiarygodności biznesowej są istotnym elementem pracy nad zapewnieniem dobrego wizerunku i przyszłości SPMZOZ w Słupsku oraz pracowników placówki. Sprawdź, dlaczego warto dbać o dobrą atmosferę w pracy opartą na zaufaniu i kto na tym zyskuje - rozmowa z MARIĄ MAZUR, dyrektorem Samodzielnego Publicznego Miejskiego ZOZ w Słupsku.

SPMZOZ pozyskał dofinansowanie na realizację projektu, którego celem jest wdrożenie systemu elektronicznej dokumentacji medycznej. Projekt realizowany będzie w partnerstwie z dwiema innymi placówkami z subregionu. Jak udało się przekonać partnerów do współpracy przy realizacji projektu?

Mieliśmy już doświadczenie z uczestnictwa w dwóch projektach realizowanych ze środków UE przez Urząd Miasta Słupska. Dlatego postanowiliśmy ubiegać się o dofinansowanie wdrożenia elektronicznej dokumentacji medycznej ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. W dokumentacji konkursowej znalazła się informacja, że wyżej punktowane przy ocenie mają być wnioski składane w partnerstwach. Dlatego złożyliśmy propozycję Szpitalowi w Miastku i Centrum Medycznemu SALUS w Słupsku. Obie placówki zgłosiły swój akces w odpowiedzi na ogłoszony przez nas nabór. Połączył nas wspólny cel i – jak się okazało – udało nam się przekonać ekspertów do naszej wizji e-dokumentacji. Liderem projektu jest SPMZOZ – to dla nas wielkie wyzwanie i szansa, choć o sukcesie będziemy mogli mówić dopiero po zakończeniu i rozliczeniu projektu.

Dorota Karczewska

Dorota Karczewska: Pracownicy są dla nas najważniejsi

Zarządzającym Żagiel Med zależy aby personel, który jest wizytówką przychodni, przychodził do pracy codziennie z uśmiechem. Sprawdź, co można zrobić, aby pracownicy mieli satysfakcję z pracy, wykonywali ją z zaangażowaniem i w ten sposób przyczyniali się do wspólnego sukcesu - rozmowa z DOROTĄ KARCZEWSKĄ, prezes przychodni „Żagiel Med” w Lublinie

Przychodnie Żagiel Med w Lublinie to już uznana wysoka jakość świadczonych usług medycznych, docenianych przez pacjentów, także w rankingach popularności placówek medycznych w regionie. Jak zdobywa się zaufanie pacjentów i buduje wizerunek miejsca przyjaznego zdrowiu?

Uważamy, że każda osoba odwiedzająca placówkę medyczną ma prawo do zwykłej, ludzkiej życzliwości. Dlatego w Żagiel Med stawiamy na rodzinną i ciepłą atmosferę. Z naszych obserwacji wynika, że pacjenci w dużej mierze oczekują od lekarzy i personelu medycznego szacunku i dobrego traktowania. Staramy się im to zapewniać. Nawet w trudnych chwilach choroby i leczenia pomagamy pacjentom budować zdrowe poczucie wartości. Uznajemy też prawo każdego z nich do dyskrecji i intymności. Duże znaczenie przykładamy do tego, by nasi pacjenci byli dobrze poinformowani. Nie wyobrażamy sobie, by nie mieli oni pełnej wiedzy na temat danego schorzenia i możliwych metod jego leczenia. Chcemy, aby nasi pacjenci czuli się u nas komfortowo i mieli poczucie, że przychodząc do Żagiel Med zawsze otrzymają fachową pomoc.

Irena Kierzkowska

Irena Kierzkowska: W procesie leczenia ważna edukacja pacjenta  

Wciąż poprawiamy komfort pobytu pacjentów w placówce. Uruchomiliśmy e-rejestrację, ale z wizyt w poradni korzysta duża grupa starszych osób, dla których to rozwiązanie jest trudne. Ta droga dotarcia do specjalisty wymaga więc edukacji, która zmieni dotychczasowe przyzwyczajenia. Jakie jeszcze działania placówka podejmuje na rzecz pacjentów - rozmowa z IRENĄ KIERZKOWSKĄ, dyrektor naczelną Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie

Placówka duże znaczenie przykłada do programów profilaktycznych. Obecnie oferuje bezpłatne szczepienia przeciw grypie osobom powyżej 70. roku życia. Z jakim zainteresowaniem pacjentów spotykają się takie działania i skąd udaje się pozyskać finansowanie akcji profilaktycznych?

Program bezpłatnych szczepień dla mieszkańców Olsztyna powyżej 70 roku życia realizuje Poradnia Lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym w Olsztynie. Nasza oferta zwyciężyła w konkursie ogłoszonym przez Gminę Olsztyn, która finansuje szczepienia dla 1000 osób. Od początku akcja cieszy się dużym zainteresowaniem. Dziennie szczepieniom poddaje się kilkudziesięciu seniorów. Podobny konkurs wygraliśmy dwa lata temu i rok temu. Akcja także zakończyła się sukcesem. Wyczerpaliśmy prawie całą pulę szczepionek. Również pracownicy WSS w Olsztynie mogą się zaszczepić w poradni POZ. Mamy dla nich preferencyjne ceny. Ofertę - w cenach rynkowych - kierujemy także do pozostałych pacjentów.

Krystyna Walendowicz

Krystyna Walendowicz: Dbamy o podnoszenie komfortu pacjentów

Przy podejmowaniu wszelkich działań – inwestycyjnych czy modernizacyjnych – warto myśleć przede wszystkim o podniesieniu poziomu bezpieczeństwa pacjenta. Pokazuje to przykład zakopiańskiej placówki. Skorzystaj z tych doświadczeń i dowiedz się, jak zwiększać jakość usług medycznych - rozmowa z KRYSTYNĄ WALENDOWICZ, dyrektorem Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem.

Gdzie doszukiwać się źródeł tego sukcesu placówki, która oferuje pacjentom komercyjnym i niekomercyjnym szeroki wachlarz usług rehabilitacyjnych?

Naszym źródłem sukcesów jest wytrwałe działanie kierownictwa placówki na rzecz wysokiej jakości usług medycznych świadczonych pacjentom przez wykwalifikowaną, i stale podnoszącą swoje umiejętności zawodowe, kadrę medyczną i niemedyczną. Wytrwałość jest niezbędna, bo potrzeba wiele czasu, cierpliwości i pomysłowości, by pozyskać dodatkowe środki finansowe na modernizację obiektu i unowocześnienie bazy sprzętowej. Wysokość kontraktu z NFZ nie zapewnia możliwości rozwoju, nawet w niewielkim stopniu.

Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).

wiper-pixel