Starosta włodawski zaangażował się w pomoc szpitalowi powiatowemu w zakresie pozyskania sprzętu do leczenia pacjentów z COVID-19. To przykład dobrej współpracy na linii organ założycielski – dyrekcja – mów Andrzej Romańczuk, starosta włodawski, przedstawiciel organu założycielskiego SPZOZ we Włodawie.
E-rozwiązania są niezbędne w systemie ochrony zdrowia. Pokazała to m.in. epidemia wirusa SARS-CoV-2. Bez e-recepty, e-wizyty i teleporady oraz aplikacji Internetowe Konto Pacjenta czy gabinet.gov.pl system ochrony zdrowia nie byłby w stanie funkcjonować – rozmowa z Agnieszką Kister, dyrektor Centrum e-Zdrowia.
Musieliśmy, jako Medicover, podobnie jak wiele innych placówek medycznych, szybko dostosować sposób działania oraz model opieki do tej zaskakującej i nieoczekiwanej sytuacji, jaką okazała się być pandemia wirusa SARS-CoV-2 - rozmowa z dr. PIOTREM SOSZYŃSKIM, dyrektorem ds. medycznych Medicover sp. z o.o.
Odpowiednia organizacja pracy może zabezpieczyć personel i pacjentów przed rozprzestrzenianiem się COVID-19. Pacjent powinien np. przed przyjęciem odpowiadać na pytania ankietowe zadawane przez wideodomofon. Jeśli jest jakiekolwiek podejrzenie, że może być zakażony COVID-19, jest kierowany do zakaźnej izby przyjęć. Jak zarządzać szpitalem w okresie epidemii – mówi Sławomir Wysocki, dyrektor Wojewódzkiego Specjalistycznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej Chorób Płuc i Gruźlicy w Wolicy.
Kontrola temperatury za pomocą kamer termowizyjnych i dezynfekcja rąk, a także zakaz odwiedzin, to obostrzenia, które stosuje Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Janusza Korczaka w Słupsku. Co jeszcze pomaga w walce z wirusem COVID-19? Rozmowa z ANDRZEJEM SAPIŃSKIM, prezesem WSS im. Janusza Korczaka w Słupsku.
W czasie próby okazuje się, kto jest rzeczywiście odpowiedzialny, kto zdecydował się pracować w służbie zdrowia z powołania, dla kogo liczy się drugi człowiek w potrzebie. Przyszedł czas weryfikacji, lecz nie oceny - rozmowa z TAMARĄ BARGANOWSKĄ, prezes NZOZ Centrum Psychiatrii w Malborku.
Od wielu lat mamy procedury dotyczące postępowania w zwalczaniu chorób zakaźnych. Jeśli chcemy mówić o bezpieczeństwie epidemiologicznym w placówkach medycznych, dużych i tych najmniejszych, nie pozostaje nam nic innego, jak ich przestrzeganie - rozmowa z Jarosławem Pinkasem, Głównym Inspektorem Sanitarnym.
System ubezpieczeń dla pracowników zajmujących się pacjentami z COVID-19 i dodatkowe wynagrodzenia to istotne elementy motywujące do pracy w czasie pandemii. Jakie jeszcze działania podjęła dyrekcja szpitala jednoimiennego w Kędzierzynie-Koźlu, aby zapewnić bezpieczeństwo nie tylko pacjentom, lecz także swojemu personelowi? Rozmowa z JAROSŁAWEM KOŃCZYŁO, dyrektorem szpitala jednoimiennego w Kędzierzynie-Koźlu.
Od wielu lat staramy się realizować strategiczny cel udzielania wysokospecjalistycznych usług zdrowotnych. Dlatego wszystkie działania, które podejmujemy, podporządkowujemy temu celowi - rozmowa z dr RYSZARDEM PANKIEWICZEM, zastępcą dyrektora ds. strategii rozwoju, marketingu i komunikacji Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Zamościu.
Brak stosownych zapis ó w i odpowiedniej komunikacji między ratownikami i lekarzami odbierającymi pacjenta może doprowadzić do podjęcia nieprawidłowego leczenia, w konsekwencji do doprowadzenia do stanu zagrożenia jego życia i zdrowia. Jak tego uniknąć?
Nowa perspektywa unijna przyniesie nowe wyzwania w postaci nowych programów poświęconych tematyce starzenia się społeczeństwa i angażowania nowoczesnych technologii informatycznych w proces diagnostyki i leczenia. W jakie projekty w latach 2021-2027 będą mogły się angażować placówki medyczne - rozmowa z RYSZARDEM BOGUSZEWSKIM, ekspertem ds. pozyskiwania funduszy unijnych.
Najbardziej skuteczny model funkcjonowania placówki oparty jest na zaangażowaniu pacjenta w proces leczenia. Również z tego powodu sposób zarządzania musi być tak skonstruowany, aby placówka mogła realizować takie zamierzenia. Sprawdź, jakie są największe wyzwania w zakresie zarządzania - rozmowa z Wiolettą Januszczyk, dyrektor zarządzającą Medicover Stomatologia.
Niewielka placówka w Ameryce z sukcesem korzysta ze środków unijnych, rozwijając usługi i podnosząc ich jakość. Jest także w pełni zinformatyzowana i posługuje się tylko elektroniczną dokumentacją pacjentów. Sprawdź, w czym tkwi sukces.
W rozproszonej strukturze konieczna jest praca zespołowa, delegowanie obowiązków, zadań i odpowiedzialności, uznanie i szacunek dla wiedzy, doświadczenia i intuicji innych. W tym wszystkim ludzie mają kluczowe znaczenie – ich kompetencje, zaangażowanie, chęć rozwoju, ale także lojalność, uczciwość i życzliwość. Sprawdź, jak skutecznie zarządzać powiększającą się organizacją. Rozmowa z Pawłem Walickim, prezesem Centrum Medycznego CMP w Warszawie.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!