W czasie walki z pandemią COVID-19 personelowi medycznemu należy zapewnić optymalne warunki pracy. Chory personel medyczny jest izolowany, a tym samym powoduje to braki kadrowe i niewydolność systemu.
Lista audytowa pomoże placówce medycznej w weryfikacji poprawności działania procedury i pozwoli opracować ewentualne działania korygujące.
Nieodzownie z inwestowaniem w rozwój pracowników wiąże się zabezpieczenie pracodawcy na wypadek odejścia tegoż z wyższymi, nowo nabytymi kompetencjami – chodzi o umowy lojalnościowe. Jak się angażować w rozwój pracownika?
Gdy w placówce medycznej pojawia się temat rozwoju (nie tylko twardych kompetencji, niezbędnych na teraz), takie inicjatywy i decyzje podejmuje szef danej osoby bądź dział HR. Nierzadko jednak jest to decyzja wspólna i poparta analizą oraz dyskusją co do zasadności terminu, osoby, oferty szkoleniowej itd. Jak się angażować w rozwój pracownika?
Przetrwanie na rynku i rozwiązanie problemów z niedoborem personelu w placówkach medycznych, są kluczowe w dobie pandemii. Jak w tym czasie wykorzystać potencjał pracowników?
W czasie pandemii kluczowe jest przetrwanie na rynku i rozwiązanie problemów z niedoborem personelu w tych placówkach, które pracują normalnie, nie ograniczając się do wystawiania e-zwolnień i e-recept. Wiele innych kwestii – jak szkolenia, rozwój pracowników, rozwój innowacyjności, kompetencji miękkich stało się kwestią drugo- czy nawet trzeciorzedną. Odeszły wręcz w niebyt, nie wiadomo, na jak długo.
Opracowanie procedur i instrukcji na czas kryzysu, a także systematyczne informowanie pracowników o podejmowanych działaniach to narzędzia, które pomogą każdemu kierownikowi w czasach koronawirusa. Jak zarządzać personelem medycznym i niemedycznym w tym czasie?
Przed pracą w obszarze izolowanym personel musi koniecznie przejść szkolenia z zakładania i zdejmowania środków ochrony indywidualnej. Dodatkowo każda osoba z personelu powinna przejść badania stwierdzające brak przeciwwskazań do pracy w tym obszarze.
Procedura określa zasady dopuszczenia personelu do pracy w obszarze izolowanym, organizacji pracy zespołów, dezynfekcji oraz czynności przed opuszczeniem obszaru izolowanego.
Dla młodej kadry istotniejsza jest dbałość o zapewnienie właściwej i kompleksowej opieki nad pacjentem dzięki nowoczesnej technologii niż dla samej kadry zarządzającej. Pamiętajmy zatem, że w konfrontacji z młodymi ludźmi na rynku pracy trzeba dziś stosować inne argumenty niż jeszcze kilka lat temu. Dowiedz się, jakie.
Nie tylko problemy komunikacyjne i interpersonalne mogą wymusić zmiany w placówce. Są też sytuacje, gdy placówka nie rozwija się kolejny rok, mimo przekonania kadry zarządzającej o staraniach w tym obszarze, gdy założone cele strategiczne, rozwojowe okazały się nierynkowe, czy nierealistyczne. Dowiedz się, co jest najważniejsze w procesie zmiany.
W placówce medycznej łatwo o napięte sytuacje i konflikty z udziałem pracowników rejestracji. Występują zarówno w kontakcie między rejestratorkami medycznymi a pacjentami, jak i między rejestratorkami medycznymi a pozostałym personelem. Tymczasem poprawna komunikacja rejestratorek z lekarzem czy pielęgniarką jest podstawą sprawnego działania każdej placówki medycznej. Jak skutecznie komunikować się z personelem, aby unikać sytuacji konfliktowych?
Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym, wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz, ale także – bezpośrednio czy pośrednio – z relacji z pacjentami. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać?
Bycie kreatywnym dyrektorem placówki medycznej, otwartym na zatrudnianie pomysłowych specjalistów, zmiany, innowacyjność i rozwój, wymaga wiedzy, rozwoju kompetencji i odwagi, a także chęci ich wdrażania. Sprawdź, co jeszcze jest ważne.
Wybuchowy szef czy szefowa, nie panujący nad tym, co i jak mówi, nieprzewidywalny i o zmiennych nastrojach - to zmora pracowników w niejednej firmie. W czym może pomóc praca nad inteligencją emocjonalną?
Kompetencje i zaangażowanie pracowników czy odpowiednia organizacja pracy i motywacja ze strony menedżera – co decyduje o sukcesach firm medycznych? Teorie zarządzania wskazują na różne czynniki, a uznane korporacje podsuwają nowe metody. Jak zastosować tę wiedzę w praktyce? O tym w najnowszym dodatku „Akademia Menedżera”.
Nie istnieje jedna metoda, strategia czy program, które całkowicie uchronią placówkę medyczną przed nieprzewidzianymi wydarzeniami. Istnieje jednak wiele czynników, które skutecznie je zminimalizują, m.in. konkretne cechy ekipy zarządzającej. O tym w najnowszym dodatku „Akademia Menedżera”.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!