Marketerzy pracujący w ochronie zdrowia mają mnóstwo wyzwań, ale też coraz częściej korzystają z narzędzi marketingowych popularnych w innych branżach czy doświadczeń (case studies) właśnie spoza sektora medycznego.
Nieodpowiednie wypromowanie siebie lub placówki może być istotną przeszkodą w osiągnięciu sukcesu. Na szczęście zarówno placówki medyczne, jak i lekarze zaczynają rozumieć istotę public relations i autoprezentacji. Świadczy o tym coraz większe zainteresowanie usługami specjalistów z tej branży. Jak więc skutecznie budować wizerunek?
W październiku ub.r. szerokim echem w środowisku farmaceutów oraz w mediach branżowych odbiła się akcja jednej z największych sieci aptek, która rozdawała klientom jabłka tuż przy okienkach. Miały być symbolem zdrowia, jako bogate w błonnik i witaminy.
Strony internetowe przychodni, klinik, prywatnych szpitali to temat-rzeka. Niejednokrotnie dopieszczane, z zamawianymi sesjami zdjęciowymi – na zasadzie raz a porządnie. Na ogół raz na 10 lat podejmuje się decyzję o inwestycji w witrynę lub drugą jej wersję (gdy poprzednia pachnie designem lat 90.) i po rozliczeniu z realizatorem zamówienia na www temat zamyka się niejednokrotnie na głucho. Na wiele lat. Coraz rzadziej już, na szczęście, przeglądanie witryny zaczyna się o strony z intro, wersje obcojęzyczne (jeśli są) nie są tworzone już z translatora, co wręcz ośmieszało właściciela witryny, ujednolicone są kolory i czcionki. Na ogół jest czytelnie i intuicyjnie. I sporo się zmienia.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!