Bez wartości nie ma sprzedaży

/appFiles/site_102/images/autor/sCP6qeWGjHigS5Z.jpeg

Autor: Joanna M. Piec-Gajewska

Dodano: 9 lutego 2016

Steve Jobs mawiał, że w marketingu chodzi tylko o wartość. Rzecz w tym, że ta “wartość” wydaje się pojęciem mocno niezrozumianym. A przecież marketing medyczny i sprzedaż usług medycznych rządzą się dokładnie tymi samymi zasadami. Czym więc jest bądź czym są te “wartości”? Czy nie jest oczywiste, że skoro komuś proponujemy leczenie, to ma z tego wartość (korzyść)? I skoro mamy dobry, a może najlepszy sprzęt, a przy tym dobry czy wręcz najlepszy personel - to czy nie jest oczywiste, że i na tym pacjent korzysta?  

Okazuje się, że nie. Na świecie są miliardy dobrych, wartościowych produktów i usług. Pokuszę się o wniosek, że każdy z nas zna w swoim otoczeniu jakąś firmę, może rzemieślnika, który, choć w oczywisty sposób robił coś dobrze, to jednak jego biznes nie przetrwał lub ledwie przędzie. Przypomnę tutaj także, że marketing nie sprowadza się jedynie do funkcji “promocji”. Jest procesem, który uwzględnia stworzenie wartości dla klienta, włożonej w produkt czy usługę, jaką mamy mu do zaoferowania. Wartości wystarczająco silnej, aby skłoniła klienta do zakupu. Wartości, której on pragnie, która jest mu bliska, pod którą wręcz sam by się chętnie podpisał. I jest to coś więcej niż zestaw cech, jakie posiada produkt czy usługa, a które są łatwo powtarzalne.

Zyskaj darmowy dostęp do portalu serwiszoz.pl. Gwarantujemy, że znajdziesz na nim odpowiedzi na nurtujące Cię pytania! Nic za to nie zapłacisz. Zarejestruj się. To zajmie tylko 15 sekund!>>

Taką wartość zawsze zapewniają największe światowe marki. Dlatego tak łatwo przywołać je jako przykład: Mercedes – kupujemy wraz z nim prestiż i niezawodność. Banki szwajcarskie – bezpieczeństwo, poufność. Google – otrzymujemy łatwy dostęp do informacji. Trudno wciąż o tak jednoznaczne marki w branży medycznej, choć oczywiście wiele jest takich, które cieszą się dużym zaufaniem na swoim terenie. Jednym z przykładów w naszym kraju mógłby być Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, znany w całej Polsce i kojarzony z dużym zaangażowaniem i troską o powrót do zdrowia dzieci.

Warto więc zadać sobie pytanie, jak taką wartość budować?

Autor: Joanna M. Piec-Gajewska marketing medyczny, sprzedaż usług medycznych
Słowa kluczowe:
marketing

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe na 24 godziny


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 24 GODZINY

Pełny dostęp do portalu to:

  • Aktualność tematów
  • Szeroki zasób informacji eksperckich
  • Porady ekspertów za pośrednictwem e-maila
  • Gotowe rozwiązania najistotniejszych problemów
Sprawdź »