Jak reagować na negatywne opinie pacjentów - 5 sposobów

/appFiles/site_102/images/autor/sCP6qeWGjHigS5Z.jpeg

Autor: Joanna M. Piec-Gajewska

Dodano: 13 kwietnia 2017

Jak reagować na negatywne opinie pacjentów - 5 sposobów

Czy wystarczy być dobrym specjalistą w swojej dziedzinie, aby cieszyć się powodzeniem wśród klientów? Niestety nie. Charakterystyczne dla usługi medycznej jest to, że efekt często ocenić możemy dopiero po jakimś czasie. Pacjentowi najczęściej trudno jest zaraz po wizycie lekarskiej czy zabiegu wyciągnąć jednoznaczne wnioski, że jest w danym miejscu leczony skuteczniej i lepiej niż gdzie indziej. Jego opinia jest więc bardzo często kształtowana na podstawie tego, w jaki sposób go obsłużono, jak się czuje w danym miejscu oraz jak mu się w danej placówce (czy u danego specjalisty) podobało. Sprawdź, jak możesz wpływać na opinie pacjentów.

Okazuje się więc, że na tym wstępnym etapie, estetyka kliniki, szpitala czy gabinetu może mieć większy wpływ na decyzję pacjenta, niż kompetencje lekarza. To dlatego jest to jeden z obszarów analizowanych w obszarze marketingu usług medycznych i ich sprzedaży. Podobnie ważne jest to, jak się pacjent czuł, jakie są jego wrażenia emocjonalne?

Zyskaj darmowy dostęp do portalu serwiszoz.pl. Gwarantujemy, że znajdziesz na nim odpowiedzi na nurtujące Cię pytania! Nic za to nie zapłacisz. Zarejestruj się. To zajmie tylko 15 sekund!>>

Cóż, cudownie jeśli są to wrażenia pozytywne, bo wtedy nasz pacjent gotów jest stać się naszym ambasadorem. Będzie więc powtarzał rodzinie, znajomym a może nawet podzieli się swoją opinią w Internecie, zachwalając nasze usługi i personel. Takie rekomendacje są bezcenne, stając się najlepszą reklamą. Dlatego tak warto o nie dbać.

Gorzej, gdy pacjent jest poruszony w sposób negatywny. A o to niestety może być łatwo. Na taką negatywną opinię możemy zasłużyć opóźnieniem w świadczeniu usługi, nieudzieleniem informacji, których pacjent oczekuje, brakiem poświęconej mu uważności. Wbrew pozorom to bardzo częsty błąd i powszechnie ignorowane niedopatrzenie. Aby zapobiec kryzysom w placówce ważne, abyśmy byli czujni, a nasz personel przeszkolony w zakresie profesjonalnej obsługi pacjenta. Jak sobie jednak radzić w sprawie negatywnych opinii w Internecie?

Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami w Internecie - 5 wskazówek 

  1. Ustaw alerty Google nt. opinii o swojej placówce i specjalistach

  2. Reaguj na pojawiające się w Internecie wpisy na swój temat.

  3. Stwórz system/rozwiązanie, które pozwoli pacjentom zgłosić uwagi i zastrzeżenia w Twojej placówce.

  4. Dbaj o pozytywne opinie.

  5. Jeśli prowadzisz profil na FB - wykorzystuj go do komunikacji z grupą swoich pacjentów.

Z negatywnymi opiniami jest jak z chorobą. Najlepiej zapobiegać. A gdy się zdarzą – podjąć kroki, aby uleczyć sytuacje, nim rozwinie się stan zapalny. Ważne, aby wiedzieć, jak to zrobić?

Autor: Joanna M. Piec-Gajewska marketing medyczny, sprzedaż usług medycznych
Słowa kluczowe:
pacjent

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe na 24 godziny


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 24 GODZINY

Pełny dostęp do portalu to:

  • Aktualność tematów
  • Szeroki zasób informacji eksperckich
  • Porady ekspertów za pośrednictwem e-maila
  • Gotowe rozwiązania najistotniejszych problemów
Sprawdź »
Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Dokumentacja RODO w placówce medycznej - czy jesteśmy przygotowani na kontrolę?

Warszawa 05.lipca.2019

Praktyka stosowania RODO w placówkach medycznych.

Czytaj więcej   »

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

RODO po 4 maja - kontrole, kary, monitoring, dokumentacja medyczna, przepisy sektorowe

Warszawa 02.sierpnia.2019

RODO po 4 maja 2019 – pomiędzy kontrolą a karą. Monitoring, dokumentacja medyczna, realizacja praw osób. Najnowsze zmiany w przepisach sektorowych.

Czytaj więcej   »

Spis treści Czytaj e-wydanie