Czy należy pozyskiwać dodatkowe zgody od pacjentów w dobie pandemii
Jaką treść powinna przybrać zgoda pacjenta na przyjęcie do szpitala i hospitalizację, aby zabezpieczyć podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych przed ewentualnymi roszczeniami pacjentów lub członków ich rodzin z tytułu zakażenia COVID-19? »
Jak wydawać dokumentację medyczną osobom pośredniczącym
W dobie pandemii COVID-19 osoby starsze mogą mieć problem z uzyskaniem dostępu do dokumentacji medycznej za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Z pomocą mogą przyjść osoby pośredniczące. Sprawdź, na jakich zasadach mogą złożyć wniosek o udostępnienie dokumentacji. »
Czy musisz zwrócić pieniądze, jeśli pacjent odwoła teleporadę
Czy w przypadku wykupienia przez pacjenta widekonsultacji i jego późniejszej rezygnacji z wizyty, istnieje możliwość odmowy zwrotu należności, jeśli odstąpienie od umowy nastąpi przykładowo na mniej niż 24 godziny od wybranego terminu wizyty zdalnej? »
Jakie prawa ma pracownik w przypadku zakażenia
Pracownicy podmiotów leczniczych są stale narażeni na zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 w miejscu pracy. W szpitalach i przychodniach wdrożono środki mające na celu ograniczenie ryzyka zakażenia. Co jednak, gdy do niego dojdzie? Jakie wtedy prawa przysługują pracownikowi? »
Jarosław Pinkas: Jak epidemia COVID-19 zmienia funkcjonowanie placówek zdrowia
Od wielu lat mamy procedury dotyczące postępowania w zwalczaniu chorób zakaźnych. Jeśli chcemy mówić o bezpieczeństwie epidemiologicznym w placówkach medycznych, dużych i tych najmniejszych, nie pozostaje nam nic innego, jak ich przestrzeganie - rozmowa z Jarosławem Pinkasem, Głównym Inspektorem Sanitarnym. »
COVID-19: Jak z klasą zwalniać pracowników
W czasie pandemii dużo mówi się o problemach w zarządzaniu personelem, nie tylko w aspekcie organizacji zdalnej pracy zespołu. Gdy gros osób traci zatrudnienie w wielu sektorach, również usług zdrowotnych (szeroko pojętych), rozwijają się działania na pograniczu desperacji po stronie pracowników i wysokich emocji po stronie pracodawców, którzy zwalniają lub decydują o zamrożeniu etatów. Jak rozwiązywać te problemy? »
Kto może być przymusowo skierowany do pracy
W trakcie epidemii koronawirusa sektor opieki zdrowotnej należy do najbardziej obciążonych i wymagających wsparcia. Chociaż wielu stara się pomagać, pracując w znacznie zwiększonym wymiarze godzin lub pomagając w ramach wolontariatu, niestety nie zawsze okazuje się to wystarczające. W takim przypadku istnieje możliwość przymusowego skierowania poszczególnych osób do pracy przy zwalczaniu epidemii. Sprawdź, jak wyglądają regulacje prawne w tym zakresie. »
Ponowne otwarcie gabinetów lekarskich – zalecenia i zagrożenia
Lekarze prowadzący małe gabinety, nie mając dostępu do testów na koronawirusa, nie zdiagnozują pacjenta ani personelu, dlatego indywidualnie podejmują decyzje o ponoszeniu ryzyka. Najczęściej jednak decydują o zamknięciu działalności, by nie narażać ani lekarzy, ani rejestratorek. Jak bezpiecznie wracać do pracy? »
Racjonalne bezpieczeństwo w czasach nowej rzeczywistości
Naszą gospodarkę uwolniono od restrykcji będących skutkiem światowej pandemii koronawirusa COVID-19, a przedsiębiorcy ze wszystkich branż próbują dostosować swoją działalność do innej, zgoła odmiennej, rzeczywistości. Jak wygląda teraźniejszość rodzimych organizacji po odmrożeniu? W jaki sposób pracodawcy radzą sobie z wytycznymi dotyczącymi reżimu sanitarnego i dlaczego tak ważne dla pracowników stało się doprecyzowanie wytycznych dotyczących higieny i bezpieczeństwa pracy? »
- « pierwsza
- «
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- »
- ostatnia »