Jakie są zasady reklamy leków kierowanej do lekarzy

Przepisy regulują odrębnie zasady reklamy produktów leczniczych, gdy reklamodawca kieruje ją do osób uprawnionych do wystawiania recept. Regulacji podlegają także zasady odwiedzania placówek medycznych. Sprawdź, jakie prawa i zakazy dotyczą lekarzy w związku z działalnością reklamodawcy.
- Ustawa Prawo farmaceutyczne zawiera ogólne ograniczenia dotyczące reklamowania produktów. Ograniczenia te obowiązują w przypadku reklamy kierowanej zarówno do lekarzy, jak i do innych osób.
- Zgodnie z ustawą reklama produktu nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt obiektywnie oraz informować o jego racjonalnym stosowaniu, nie może polegać na oferowaniu lub obiecywaniu żadnych korzyści w sposób pośredni lub bezpośredni w zamian za nabycie produktu bądź dostarczanie dowodów, że doszło do jego nabycia, a także nie może być kierowana do dzieci ani zawierać żadnego elementu, który jest do nich kierowany.
- Przepisy rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych szczegółowo wskazują na obowiązki reklamodawcy, który kieruje reklamę do osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.
- Czytaj też: Reklama leków – czego musi unikać lekarz»
- Czytaj również: Konsekwencje podatkowe przyjęcia próbki leku»
- Czytaj też: Jakie leki i badania może zlecić pielęgniarka»
- Czytaj również: Przychodnie kupią leki w hurtowniach»
- Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.