Co zrobić, gdy placówka medyczna nie może zarejestrować pacjenta w dniu zgłoszenia się do przychodni

Placówka POZ powinna zapewnić dostępność świadczeń lekarza zgodnie z harmonogramem pracy, najczęściej w dniu rejestracji pacjenta. Sprawdź, co możesz zrobić, gdy nie ma możliwości udzielenia świadczenia w danym dniu.
- W przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia świadczeniobiorcy świadczenia lekarza podstawowej opieki zdrowotnej udziela się w dniu zgłoszenia, zgodnie z harmonogramem pracy świadczeniodawcy.
- Przepisy dopuszczają jednak możliwość udzielenia świadczenia w terminie uzgodnionym ze świadczeniobiorcą w przypadkach, które nie wymagają podjęcia działań przez lekarza POZ w dniu zgłoszenia pacjenta.
- Rzecznik Praw Pacjenta w wypowiedzi z 16 maja 2022 r. wskazuje, że wizyta u lekarza POZ powinna odbyć się w dniu zgłoszenia. Jeżeli nie jest to możliwe, wizyta powinna odbyć się w najbliższym możliwym terminie lub w terminie uzgodnionym z pacjentem.
- Czytaj też: Ważne zasady w pracy rejestracji – o czym musisz pamiętać»
- Pobierz: Test sprawdzający wiedzę pracowników rejestracji medycznej»
- Czytaj więcej na temat postępowania w rejestracji medycznej w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.