Czy pracownik przychodni POZ może poinformować pacjenta telefonicznie o braku deklaracji wyboru pielęgniarki?

/appFiles/site_102/images/autor/JlUzghaRkbsVq7u.jpeg

Autor: Marzena Pytlarz-Pietraszko

Dodano: 23 kwietnia 2025
Czy pracownik przychodni POZ może poinformować pacjenta telefonicznie o braku deklaracji wyboru pielęgniarki?

Bliska osoba dzwoni do przychodni z pytaniem o wizytę pielęgniarki środowiskowej dla seniora. Okazuje się jednak, że w systemie nie ma złożonej deklaracji do pielęgniarki POZ. Czy w takiej sytuacji można poinformować dzwoniącego o statusie deklaracji pacjenta? Sprawdź, jakie zasady dotyczą ochrony danych i przekazywania takich informacji.

  • Przepisy nie zabraniają przekazywania informacji o braku deklaracji pacjenta telefonicznie, jednak przychodnia musi wcześniej zweryfikować tożsamość osoby dzwoniącej.

  • Weryfikacja może polegać na zadaniu pytań kontrolnych lub okazaniu dokumentu tożsamości podczas wideorozmowy.

  • Kluczowe jest zapewnienie zgodności z zasadami ochrony danych osobowych, aby informacje nie trafiły w niepowołane ręce.

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.