Czy pracownik przychodni POZ może poinformować pacjenta telefonicznie o braku deklaracji wyboru pielęgniarki?

Bliska osoba dzwoni do przychodni z pytaniem o wizytę pielęgniarki środowiskowej dla seniora. Okazuje się jednak, że w systemie nie ma złożonej deklaracji do pielęgniarki POZ. Czy w takiej sytuacji można poinformować dzwoniącego o statusie deklaracji pacjenta? Sprawdź, jakie zasady dotyczą ochrony danych i przekazywania takich informacji.
- Przepisy nie zabraniają przekazywania informacji o braku deklaracji pacjenta telefonicznie, jednak przychodnia musi wcześniej zweryfikować tożsamość osoby dzwoniącej.
- Weryfikacja może polegać na zadaniu pytań kontrolnych lub okazaniu dokumentu tożsamości podczas wideorozmowy.
- Kluczowe jest zapewnienie zgodności z zasadami ochrony danych osobowych, aby informacje nie trafiły w niepowołane ręce.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.