Do pobrania prezentacje: 1. Czynniki sukcesu - kto ma największe szanse w konkursach unijnych?, 2. Harmonogramy i konkursy unijne w ochronie zdrowia, 3. Skuteczne przygotowanie projektów w ramach perspektywy 2014 - 2020, 4. Zasady wdrażania środków unijnych w ochronie zdrowia
Wciąż wiele podmiotów z branży ochrony zdrowia niechętnie sięga po profesjonalne wsparcie wizerunkowe. Choć świadomość marketingowa rośnie – w ostatnich 4 latach progres w tej branży jest znaczny, co widać na wielu konferencjach, kongresach i szkoleniach – wciąż wielu decydentów woli ograniczyć się do przypadkowych działań w mediach społecznościowych (prowadzonych w wolnej chwili przez panią recepcjonistkę czy pracownika administracji przychodni lub kliniki), do zlecenia opracowania logo i materiałów POS (jak broszury, foldery czy ulotki) czy plakatów prezentowanych w swojej placówce.
Wakacje skróciły okres walki przedwyborczej do niepełna dwóch miesięcy. Im krócej, tym lepiej. Mniej wody z mózgu zrobią politycy potencjalnym wyborcom. Ale tytułowy festiwal obietnic już wystartował. Rozpoczęła go największa partia opozycyjna hasłem - zlikwidować NFZ.
Sejm skierował 21 lipca br. do dalszych prac w komisji zdrowia projekt ustawy o zdrowiu publicznym. Dzięki ustawie skoordynowane mają zostać działania na rzecz zdrowia publicznego prowadzone m.in. przez administrację rządową i samorządy. Przedstawiając projekt wiceminister zdrowia i pełnomocniczka rządu odpowiedzialna za jego przygotowanie Beata Małecka-Libera podkreśliła, że elementem ustawy będzie Narodowy Program Zdrowia (NPZ), czyli uchwalany na pięcioletnie okresy dokument strategiczny dla zdrowia publicznego.
Dla podmiotów leczniczych zapewnienie jak najwyższej jakości świadczeń powinno być priorytetem. Przekłada się to bowiem na zdrowie, zaufanie, bezpieczeństwo, a przede wszystkim życie pacjenta. Niestety z obawy o przetrwanie, gdy brakuje czasu na prawdziwe zarządzanie, a wszystkie nowe pomysły zazwyczaj są kwitowane jednym słowem przez NFZ („nie - z braku środków finansowych”) zarządzający zapominają o jakości.
Wyniki badań diagnostycznych zleconych przez lekarza nie trafiają bezpośrednio do rąk pacjenta, lecz do lekarza kierującego.
Za zapewnienie odpowiednich warunków zabezpieczających dokumentację medyczną przed utratą odpowiada placówka ochrony zdrowia, a w praktyce administrator tych danych, czyli kierownik jednostki.
Kluczowym etapem w zakresie Polityki Jakości Szpitala, co przekłada się na rozwój i jakość usług, jest przeprowadzenie procesu akredytacyjnego. Z kolei dzięki zewnętrznemu finansowaniu możliwe jest uruchomienie w placówce wielu nowoczesnych technologii medycznych - rozmowa z WOJCIECHEM TARŁOWSKIM, zastępcą dyrektora ds. ekonomicznych SPZOZ w Puławach.
Rok 2015 jest 17 rokiem reformy systemu ochrony zdrowia. Wprowadzono ją w 1999 roku, jako jedną z czterech reform ówczesnego premiera Jerzego Buzka.
Większość obywateli mierzy jakość usług medycznych długością kolejek do lekarza i nie widzą lub nie chcą zauważyć jakiej ewolucji uległ rynek usług medyczny.
Uproszczone procedury zawierania umów oraz brak wymogu składania szczegółowych dokumentów finansowych sprawiają, że placówki medyczne przy zakupie sprzętu coraz częściej decydują się na leasing.
Na polską ochronę zdrowia narzekają wszyscy. Kolejne wprowadzane zmiany systemu powodują, kolejny zamęt i chaos. Bolączek systemu jest wiele, ale najkrócej można je ująć w paru słowach: bezkarność i brak odpowiedzialności lekarzy oraz brak wiarygodnego systemu weryfikacji ich kwalifikacji,brak specjalistów – w efekcie czego tworzą się m. in.: kolejki i ograniczona dostępność do świadczeń medycznych, wadliwy system finansowania i kontraktowania usług zdrowotnych, postrzeganie pacjenta jako zło konieczne generujące koszty w służbie zdrowia, wysokie ceny niektórych leków, korupcja.
Pobyt w szpitalu wywołuje dyskomfort u większości osób w nim przebywających. Mimo dobrych warunków pobytu i dbaniu o jakość usług, wiele placówek medycznych nie zdaje sobie sprawy, jak istotne jest właściwe oświetlenie, które między innymi wpływa na poczucie bezpieczeństwa oraz nastrój pacjentów.
Delegowanie zadań w placówce medycznej należy rozpocząć od zdefiniowania rodzajów ryzyk. Kolejnym krokiem jest wskazanie osób odpowiedzialnych za poszczególne obszary działań i przekazanie im odpowiednich uprawnień.
Komunikacja z inwestorami jest szczególnie ważna w spółce giełdowej, a taką jest Centrum Medyczne ENEL-MED. Za te działania zostało wyróżnione tytułem „Rekina Biznesu”.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!