Przełączanie zgłoszeń kolejno do różnych służb i związane z tym ryzyko nieodebrania połączenia oraz brak identyfikacji numeru osoby dzwoniącej przy przekierowaniu połączenia to największe problemy z numerem 112.
W sektorze medycznym czas ma ogromne znaczenie. Liczy się każda sekunda, która często decyduje o życiu pacjenta. Dlatego bardzo ważne jest zarządzanie bezpieczeństwem i łącznością. Umożliwiają to system zapewniający komunikację oraz kompleksowe rozwiązania dostosowane indywidualnie do wymagań placówek oraz przepisów.
Polski rynek usług medycznych jest niejednorodny. Z jednej strony firmy chętniej inwestują w zdrowie swoich pracowników niż przed kilkoma laty, a sami pracownicy więcej wydają na leczenie. Z drugiej jednak wciąż mamy problem z zapewnieniem podstawowej opieki najbardziej potrzebującym.
Wielki kapitał międzynarodowych koncernów medycznych może być dźwignią wspierającą ich sprzedaż i bezlitośnie łamiącą kręgosłupy menedżerów w naszym kolonizowanym przez nie kraju. Wskazuje na to skala ujawnianego polskiego wątku afery Stryker Corporation.
13 mld zł - tyle pieniędzy potrzeba, aby w ciągu najbliższych lat przystosować polskie szpitale do norm jakościowych zapisanych w ustawie o działalności leczniczej. A to dopiero początek wydatków, na które muszą przygotować się dyrektorzy.
Co piąta polska placówka medyczna nie prowadzi żadnych działań komunikacyjnych, mimo że blisko 70% wszystkich przebadanych instytucji uważa, że wpływają one na zwiększenie liczby pacjentów i poprawę wizerunku. Co robią lekarze, aby dotrzeć do społeczeństwa i być przez niego zrozumianym, pokazuje najnowszy raport medyczny „Media w zarządzaniu reputacją placówki medycznej. O gaszeniu kryzysów i nowoczesnym budowaniu przewagi rynkowej”, autorstwa agencji Medica PR, medycznej marki Kobold Public Relations.
Poprawa komfortu pracy lekarzy i bezpieczeństwa pacjentów to dziś wartość bezcenna. Jeżeli nowoczesna aparatura jest poza naszym zasięgiem, warto zainwestować w innowacyjne narzędzia operacyjne. Sprawdź, co przeanalizować przed podjęciem takiej decyzji.
Mamy połowę lutego, a ja już jestem myślami w kwietniu. Dlaczego? Ponieważ w tym miesiącu Ministerstwo Zdrowia ma dokonać oceny funkcjonowania pakietu onkologicznego po trzech miesiącach od jego wejście w życie. Znacznie szybciej, bo chyba jeszcze w lutym, ma być zaprezentowany publicznie projekt ustawy o zdrowiu publicznym. To pierwsze zdarzenie jest obecnie w oku uwagi, a raczej krytyki, znacznej części środowiska medycznego. Im dalej w las tym więcej drzew.
Przepisy konstytucji rozróżniają prawo do ochrony zdrowia i do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych. Nie wynika z nich zatem gwarancja otrzymania wszystkich rodzajów świadczeń bezpłatnie. Pobieranie dodatkowych opłat placówkach, które mają kontrakt z NFZ, jest jednak mocno ograniczone, mimo że od dawna słychać głosy, aby pacjenci mogli współfinansować niektóre procedury.
Moim zdaniem rynek ochrony zdrowia powinien być bardziej uwolniony. Może na początek tylko w obszarze usług ambulatoryjnych, bo dyrektywa inaczej traktuje usługi ambulatoryjne, a inaczej szpitalne. Uwolnienie w zakresie ambulatoryjnego lecznictwa jest wskazane i byłoby korzystne - wywiad z Adamem Kozierkiewiczem, ekspertem rynku medycznego.
Serwis e-POLMED jest platformą internetową umożliwiającą uzyskanie porad doświadczonych lekarzy różnych specjalności, bez konieczności wychodzenia z domu, zwalniania się z pracy czy rezygnacji z trwającej właśnie podróży. Zastosowanie nowoczesnego rozwiązania, jakim jest wideokonsultacja, zapewnia prywatną i bezpieczną, a przy tym poufną – co gwarantujemy - rozmowę z lekarzem - wywiad z Romualdem Magdoniem, wiceprezesem zarządu POLMED S.A. - centrala w Starogardzie Gdańskim.
Brakuje wiedzy na temat partnerstw. Jeśli nie ma się wystarczającej wiedzy na temat, który nie jest łatwy, a partnerstwo publiczno-prywatne to skomplikowana formuła, wówczas nie wybiera się takiego rozwiązania. Jest też strach przed nieznanym. Poza tym wokół partnerstw publiczno-prywatnych, działań na styku partnera prywatnego z władzą publiczną, panuje niedobra atmosfera - wywiad z dr Ireną Herbst, prezesem zarządu Centrum Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Czy wiadomo, gdzie tak naprawdę zaczyna się komunikacja z pacjentem? W ulotce reklamowej? W artykule prasowym? A może w Internecie? Tak naprawdę, najważniejszą, kluczową kwestią jest pierwszy kontakt z placówką. Jest on jak spotkanie z innym człowiekiem: pierwsze dobre wrażenie możemy zrobić tylko raz.
Placówki medyczne powinny mieć programy zarządzania ryzykiem. Nie da się tego zrobić bez pieniędzy, choć nie muszą to być duże nakłady. Może to być bezkosztowe w tym sensie, że w pewnym horyzoncie czasowym pieniądze się n-krotnie zwrócą. Bo nie będzie strat, kosztów procesów sądowych, odszkodowań, ucieczek pacjentów, złego wizerunku placówki itd. - wywiad z prof. dr hab. Krzysztofem Opolskim, kierownikiem Katedry Bankowości, Finansów i Rachunkowości Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, ekspertem z zakresu zarządzania ryzykiem.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!