039003d7f04bb92586539e04af87563e81bf4566-xlarge

Promocja placówki - na co pozwala prawo

Pacjenci potrzebują informacji o usługach medycznych, aby racjonalnie wybrać placówkę czy lekarza. Nie zawsze jednak łatwe jest rozróżnienie między informacją a reklamą. Na co zatem powinieneś zwrócić uwagę, aby nie łamać przepisów w tym zakresie?

34f36a4c2e5da64af6be6904ac2452be8c9e4d71-xlarge

Jak skutecznie prowadzić mediacje

Prowadząc działalność leczniczą, niejednokrotnie negocjujemy i podejmujemy mediacje nie tylko z NFZ, ale z różnymi podmiotami współpracującymi. Nie zawsze relacje są partnerskie, np. w kontaktach z instytucjami publicznymi czy ubezpieczycielami, narzucającymi własne warunki i wymuszającymi rozwiązania korzystne tylko dla siebie. Jak osiągnąć kompromis?

eb64c3bff0aeaf3f4372dcbd88e748ef1999b7e4-xlarge

Jak skutecznie rozwiązać konflikt interesów

Bez względu na to, jak dużą placówką medyczną kierujemy – działamy w ramach sieci, klastra czy prowadzimy klinikę rodzinną – konfrontujemy się z innymi podmiotami, choćby w ramach działań outsourcingowych. Wchodzimy zatem w różne role i relacje, podczas których weryfikujemy oczekiwania i zamiary. Co robić w takiej sytuacji, aby nie dopuścić do konfliktu?

3df5871284f19798500c335e0efaef4d0845cbb6-xlarge

Jak efektywnie zarządzać projektem w placówce

Nie wszystkie projekty, z jakimi mamy do czynienia w życiu zawodowym, są do siebie podobne i porównywalne. Angażują innych pracowników, bardziej lub mniej liczne grupy, a do tego wymagają różnych kompetencji. Nie ma czegoś takiego jak schemat zarządzania projektem, uniwersalny dla każdego. Jak zatem przygotować się do tego zadania?

eb64c3bff0aeaf3f4372dcbd88e748ef1999b7e4-xlarge

Jak skutecznie zarządzać konfliktem

Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym, wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz, ale także – bezpośrednio czy pośrednio – z relacji z pacjentami. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać?

ec459eae03d8d4488613a7efc80d97f2c5551ba2-xlarge

Myślenie strategiczne – od czego zacząć

Wizje rozwoju własnej placówki możesz bardziej lub mniej sprecyzować. Warto jednak wytyczyć konkretny kierunek i zmienić myślenie oraz podejście do tego, co było, aby na bazie wypracowanego kapitału stworzyć lepszą jakość, poprawić ofertę rynkową i wizerunek. Oto, co może pomóc w myśleniu strategicznym.

1cfc849a0434a5299c0ab90e669eaba7fc1e5b7d-xlarge

Sprawnie zarządzana placówka – jakie kroki musisz podjąć

Każda placówka, by móc przetrwać i rozwijać się na rynku, musi działać sprawnie. Nie wystarczy jednak zaplanować, jakie procedury należy wdrożyć, a i to często wciąż nie jest standardem. Od czego więc zacząć? 

8d28ba5d3a27b03aab4750adb50f42d6a4924b6f-xlarge

Przejrzysta strona internetowa placówki wspomoże jej cele biznesowe

Zadbaj o komfort pacjentów już na etapie poszukiwania przez nich informacji, konsultacji czy zabiegów. Przyjemna wizualnie strona internetowa sprawi, że placówka medyczna już przy pierwszym kontakcie wykreuje właściwy, pozytywny wizerunek i przyjazny stosunek. Jakie funkcjonalności musisz zagwarantować, aby tak się stało?

766f12ef1556dd7518e8af412ccf1e7c4e89e7e1-xlarge

Jak rozwijać kluczowe kompetencje menedżera

Menedżerowie, którzy zdobywali wiedzę kilkanaście lat temu, pamiętają podstawy zarządzania i treningu kierowniczego, gdzie najważniejszymi kompetencjami menedżerskimi było zarządzanie personelem (w tym grupą, na różnych etapach jej rozwoju), nadzorowanie, motywowanie, organizowanie, zarządzanie budżetem. Co jest ważne obecnie?

62b3c74031b3a857c0346b94d6e0d5f6ef3078e8-xlarge

Jak skutecznie budować relacje z pacjentami

W dzisiejszych czasach nie sposób planować rozwoju placówki i tworzyć strategii jej marki, bez stałych pacjentów i budowania lojalności. Najważniejsze są bowiem relacje i umiejętne zarządzanie nimi. Jak zatem kierować doświadczeniem pacjentów i innych interesariuszy placówki?  


Odbierz e-book w
prezencie!

Jak przygotować rejestratorki do obsługi pacjentów?

Spis treści Czytaj e-wydanie

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia-praktyczne warsztaty

Warszawa 27.listopada.2017

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia

Czytaj więcej   »