Zarządzający placówkami uznają konieczność działań marketingowych i public relations. Dotyczy to zarówno sytuacji kryzysowych, podejmowania działań promocyjnych, jak i samej budowy wizerunku placówki. Dowiedz się, jak się rozwijać z tym obszarze.

Usługi medyczne

Jak analizować popyt na usługi medyczne

W ochronie zdrowia występuje zjawisko kanibalizacji. Odnosi się ono do zmniejszenia wielkości sprzedaży, przychodów ze sprzedaży usług lub udziału w rynku. Ocena poziomu tego zjawiska pozwala lepiej zarządzać ofertą. i lepiej spełnić oczekiwania pacjentów. Sprawdź, jak analizować portfolio.

Zarządzanie czasem

Jak rozwinąć kompetencję zarządzania czasem

W realiach funkcjonowania placówki medycznej może zaistnieć wiele sytuacji trudnych do przewidzenia, które okazują się czasochłonne i wymuszają wiele kolejnych działań, rujnujących wcześniejszy harmonogram. Zarządzanie pracownikami i współpracownikami bywa trudnym wyzwaniem. Jak sobie z tym poradzić?

Etyka w plac. medycznej

Etyka w biznesie – czy to się opłaca

Niektórzy zastanawiają się, czy biznes w ogóle może być etyczny i czy warto wzmacniać ten aspekt funkcjonowania placówki medycznej. Relatywnie niewielka inwestycja w przyjęcie i zastosowanie się do kodeksu etycznego w dłuższej perspektywie przynieść może wymierne zyski. Kto nie chciałby zwiększyć aktywów o oczywistej handlowej wartości, jakimi są szacunek i lojalność pacjentów, szacunek publiczny, lojalność pracowników i współpracowników, zaufanie interesariuszy?

Satysfakcja pacjentów

Jak zmierzyć poziom satysfakcji pacjentów

Dbałość o relacje z pacjentami i ich lojalność jest obecnie bardzo istotna. To już nie rywalizacja cenowa, a budowanie długotrwałych relacji, które przekładają się na wyniki finansowe placówki. Jak zatem prowadzić te działania i analizować, czy są skuteczne?

Marka placówki medycznej

Marka placówki – jak ją zmierzyć

Właściciele centrów medycznych, kadra zarządzająca wciąż postrzegają swoje placówki przez pryzmat oferty usługowej – lekarskiej i diagnostycznej, czyli portfolio, oraz renomy lekarzy. Rzadko dominuje postrzeganie działalności leczniczej przez pryzmat marki placówki. A to właśnie marka (brand) jest tym, co stanowi o sile podmiotu medycznego. Jak o nią dbać?

Strona WWW placówki medycznej

Jakie elementy zamieścić na WWW placówki

Współcześni internauci nie mają czasu na głęboką analizę stron, które odwiedzają. Strona placówki medycznej to wizytówka, która powinna zachęcać do skorzystania z jej usług. Jakie zatem elementy muszą się na niej znajdować, aby było to możliwe?

Marketing szeptany

Czy marketing szeptany się opłaca

Działania marketingu szeptanego powinny być prowadzone w sposób etyczny. Nie ma tu miejsca na szkalowanie konkurencji, czy przekazywanie kłamliwych informacji. Ale pisanie o firmie w samych superlatywach również wzbudza podejrzenia czujnych internautów. Jak zatem je prowadzić?

Lekarze

Artykuł sponsorowany – pomoże czy zaszkodzi

Placówka medyczna może przekazywać informacje o swoich usługach, jednak przekaz nie może mieć cech reklamy. Lekarze prowadzący indywidualne praktyki mają jeszcze więcej ograniczeń , które nakłada Naczelna Izba Lekarska . Sprawdź, jak postąpić w przypadku artykułu sponsorowanego.

IT w medycynie

Jak zwiększyć skuteczność działań digitalowych

Narzędzia digital pozwalają na szczegółową kontrolę danych, ruchu wewnętrznego i z zewnątrz, korelacji z mediami społecznościowymi, sprawdzania efektywności reklam itp. Wszystkie działania online są bowiem mierzalne i łatwo sprawdzić, co najbardziej interesuje pacjentów. Sprawdź, jak w pełni korzystać z potencjału tych narzędzi.

Placówka medyczna efektywność dzialań marketingowych

Jak mierzyć efektywność działań online

Coraz więcej klinik, szpitali czy przychodni korzysta z usług ekspertów w zakresie komunikacji, rozwoju, analiz rynkowych czy strategii, ale także zatrudnia specjalistów ds. marketingu. Na co zwrócić uwagę, podejmując takie działania?

Spis treści Czytaj e-wydanie