Zarządzający placówkami uznają konieczność działań marketingowych i public relations. Dotyczy to zarówno sytuacji kryzysowych, podejmowania działań promocyjnych, jak i samej budowy wizerunku placówki. Dowiedz się, jak się rozwijać z tym obszarze.

Wsparcie sprzedaży usług

Rentowność placówki medycznej

Jak zwiększyć rentowność gabinetu

Ponieważ branża medyczna staje się coraz bardziej konkurencyjna, ważne jest, aby specjaliści skupili się na zapewnieniu doskonałej opieki nad pacjentem, przy jednoczesnej redukcji kosztów w swoich praktykach. Co może uczynić praktykę bardziej opłacalną?

Zarządzanie przez cele

Jak zarządzać portfolio usługowym w placówce

Planując rozwój placówki niejednokrotnie myślisz o nowej strategii. Często pierwsze decyzje dotyczą inwestycji w infrastrukturę, technologie, działania komunikacyjne i wizerunkowe. Jednak niekoniecznie analizujesz dotychczasową ofertę, jej zasadność, atrakcyjność i wartość na rynku. Dowiedz się, dlaczego warto od tego zacząć.

  Nieodwołane wizyty – jak edukować pacjentów

Nieodwołane wizyty – jak edukować pacjentów

Nie tylko publiczne placówki medyczne, ale i te prywatne borykają się z powszechnym problemem niezrealizowanych wizyt pacjentów, którzy ich nie odwołali. To spory mankament organizacyjny dla placówki medycznej, ale i frustracja dla innych pacjentów, którzy na wizytę u lekarza muszą czekać dłużej, gdy grafik specjalisty jest wypełniony do cna. Sprawdź, jak sobie radzić z tym problemem.

Budowanie marki

Kreowanie marki

Jak rozwijać markę pracodawcy

Postrzeganie placówek medycznych przez pryzmat oceny miejsca pracy, a nie głównie oferty usługowej, staje się coraz bardziej istotne, a nawet kluczowe w sytuacji braków kadrowych i rynku pracownika. Sprawdź, jak budować i rozwijać markę usługodawcy jako pożądanego miejsca. Dla wielu podmiotów leczniczych to dziś konieczność.

Reklama placówki medycznej

Jak możesz reklamować placówkę

Pacjenci coraz częściej decydują się na leczenie w prywatnych placówkach medycznych. Chociaż obecnie placówki medyczne nie muszą obawiać się braku pacjentów, mimo wszystko możesz zastanawiać się, w jaki sposób – chcąc się wyróżnić na rynku – informować o swoich usługach. Sprawdź, co jest dozwolone?

Lekarz

Dlaczego lekarz musi zdobyć zaufanie pacjenta

Zdobycie zaufania pacjenta jest jednym z największych wyzwań każdego podmiotu leczniczego. Jest to wyzwanie tym większe, że na zaufanie często trzeba długo pracować, ale można je błyskawicznie stracić. Poznaj sposoby, które w tym pomogą.

Komunikacja w kryzysie

konflikt

Pracownicy nie dogadują się - co możesz zrobić jako menedżer

Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym, wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz, ale także – bezpośrednio czy pośrednio – z relacji z pacjentami. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać?

konflikt

Jak postępować, gdy ścierają się różne pomysły

Bez względu na to, jak dużą placówką medyczną kierujemy – działamy w ramach sieci, klastra czy prowadzimy klinikę rodzinną – konfrontujemy się z innymi podmiotami, choćby w ramach działań outsourcingowych. Wchodzimy zatem w różne role i relacje, podczas których weryfikujemy oczekiwania i zamiary. Co robić w takiej sytuacji, aby nie dopuścić do konfliktu?

Jak rozwiązywać konflikty w placówce

Jak rozwiązywać konflikty w placówce

Nie zawsze istnieje możliwość zrealizowania jednocześnie interesów obu stron, gdy każda z nich forsuje swoje rozwiązania. Nie zawsze sytuacje konfliktu mają podłoże merytoryczne – czasem po prostu konfrontacja biznesowa nie ma zbyt wiele wspólnego z racjonalnym argumentowaniem, bardziej ze ścieraniem się emocji. Jaką postawę możemy przyjąć w sytuacji konfliktowej?

Badania satysfakcji pacjentów

Badanie rynku usług medycznych

Jak badać rynek usług medycznych

Zarządzanie placówką medyczną wymusza dbałość o utrzymanie płynności finansowej i rentowności, zwłaszcza w podmiotach niepublicznych, często borykających się z dodatkowymi kosztami (leasingu sprzętu i wynajmu pomieszczeń na gabinety). Jak prowadzić analizy, które pomogą Ci planować sprzedaż usług?

Lojalność pacjentów

Jak analizować lojalność pacjentów

Wiedza o pacjentach i ich potrzebach oraz bieżące analizowanie struktury pacjentów daje konkretny ogląd sytuacji i pozwala na wyciągnięcie wniosków, które pomogą lepiej zarządzać placówką i relacjami z pacjentami. Jak zatem wartościować pacjentów na podstawie wielkości ich wydatków?

Usługi medyczne

Jak analizować popyt na usługi medyczne

W ochronie zdrowia występuje zjawisko kanibalizacji. Odnosi się ono do zmniejszenia wielkości sprzedaży, przychodów ze sprzedaży usług lub udziału w rynku. Ocena poziomu tego zjawiska pozwala lepiej zarządzać ofertą. i lepiej spełnić oczekiwania pacjentów. Sprawdź, jak analizować portfolio.

Rozwój kompetencji

jak rozwijać kreatywność u pracowników

Jak rozwijać kreatywność u pracowników ochrony zdrowia

Bycie kreatywnym dyrektorem placówki medycznej, otwartym na zatrudnianie pomysłowych specjalistów, zmiany, innowacyjność i rozwój, wymaga wiedzy, rozwoju kompetencji i odwagi, a także chęci ich wdrażania. Sprawdź, co jeszcze jest ważne.

Satysfakcja z pracy

Jak podnosić poziom satysfakcji z pracy

Raport diagnozujący poziom satysfakcji dyrektorów polskich szpitali m.in. z pełnionej funkcji i rozwoju zawodowego, środowiska pracy czy realizacji celów szpitala jest dobrą okazją do dyskusji o tym, co jest priorytetem w pracy menedżera i jaka jest hierarchia ważności w pracy kadry zarządzającej placówkami medycznymi. Oto szczegóły.

Jak sobie radzić z nadmiarem zadań w pracy

Jak sobie radzić z nadmiarem zadań w pracy

W sektorze ochrony zdrowia, szczególnie na stanowiskach medycznych, często dochodzi do wypalenia zawodowego. Wśród personelu niemedycznego w dużej mierze zależy to nie tylko od umiejętności tworzenia relacji w miejscu pracy, organizacji swojego czasu, lecz także od automotywacji zawodowej czy relacji z przełożonym. Jak sobie radzić z organizacją zadań w pracy?