Zarządzający placówkami uznają konieczność działań marketingowych i public relations. Dotyczy to zarówno sytuacji kryzysowych, podejmowania działań promocyjnych, jak i samej budowy wizerunku placówki. Dowiedz się, jak się rozwijać z tym obszarze.

Wsparcie sprzedaży usług

Rentowność placówki medycznej

Jak zwiększyć rentowność gabinetu

Ponieważ branża medyczna staje się coraz bardziej konkurencyjna, ważne jest, aby specjaliści skupili się na zapewnieniu doskonałej opieki nad pacjentem, przy jednoczesnej redukcji kosztów w swoich praktykach. Co może uczynić praktykę bardziej opłacalną?

Zarządzanie przez cele

Jak zarządzać portfolio usługowym w placówce

Planując rozwój placówki niejednokrotnie myślisz o nowej strategii. Często pierwsze decyzje dotyczą inwestycji w infrastrukturę, technologie, działania komunikacyjne i wizerunkowe. Jednak niekoniecznie analizujesz dotychczasową ofertę, jej zasadność, atrakcyjność i wartość na rynku. Dowiedz się, dlaczego warto od tego zacząć.

  Nieodwołane wizyty – jak edukować pacjentów

Nieodwołane wizyty – jak edukować pacjentów

Nie tylko publiczne placówki medyczne, ale i te prywatne borykają się z powszechnym problemem niezrealizowanych wizyt pacjentów, którzy ich nie odwołali. To spory mankament organizacyjny dla placówki medycznej, ale i frustracja dla innych pacjentów, którzy na wizytę u lekarza muszą czekać dłużej, gdy grafik specjalisty jest wypełniony do cna. Sprawdź, jak sobie radzić z tym problemem.

Budowanie marki

Kreowanie marki

Jak rozwijać markę pracodawcy

Postrzeganie placówek medycznych przez pryzmat oceny miejsca pracy, a nie głównie oferty usługowej, staje się coraz bardziej istotne, a nawet kluczowe w sytuacji braków kadrowych i rynku pracownika. Sprawdź, jak budować i rozwijać markę usługodawcy jako pożądanego miejsca. Dla wielu podmiotów leczniczych to dziś konieczność.

Reklama placówki medycznej

Jak możesz reklamować placówkę

Pacjenci coraz częściej decydują się na leczenie w prywatnych placówkach medycznych. Chociaż obecnie placówki medyczne nie muszą obawiać się braku pacjentów, mimo wszystko możesz zastanawiać się, w jaki sposób – chcąc się wyróżnić na rynku – informować o swoich usługach. Sprawdź, co jest dozwolone?

Lekarz

Dlaczego lekarz musi zdobyć zaufanie pacjenta

Zdobycie zaufania pacjenta jest jednym z największych wyzwań każdego podmiotu leczniczego. Jest to wyzwanie tym większe, że na zaufanie często trzeba długo pracować, ale można je błyskawicznie stracić. Poznaj sposoby, które w tym pomogą.

Komunikacja w kryzysie

Zarządzanie zmianą

Jak efektywnie zarządzać zmianą

Nie tylko problemy komunikacyjne i interpersonalne mogą wymusić zmiany w placówce. Są też sytuacje, gdy placówka nie rozwija się kolejny rok, mimo przekonania kadry zarządzającej o staraniach w tym obszarze, gdy założone cele strategiczne, rozwojowe okazały się nierynkowe, czy nierealistyczne. Dowiedz się, co jest najważniejsze w procesie zmiany.

konflikt

Pracownicy nie dogadują się - co możesz zrobić jako menedżer

Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym, wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz, ale także – bezpośrednio czy pośrednio – z relacji z pacjentami. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać?

konflikt

Jak postępować, gdy ścierają się różne pomysły

Bez względu na to, jak dużą placówką medyczną kierujemy – działamy w ramach sieci, klastra czy prowadzimy klinikę rodzinną – konfrontujemy się z innymi podmiotami, choćby w ramach działań outsourcingowych. Wchodzimy zatem w różne role i relacje, podczas których weryfikujemy oczekiwania i zamiary. Co robić w takiej sytuacji, aby nie dopuścić do konfliktu?

Badania satysfakcji pacjentów

Badanie rynku usług medycznych

Jak badać rynek usług medycznych

Zarządzanie placówką medyczną wymusza dbałość o utrzymanie płynności finansowej i rentowności, zwłaszcza w podmiotach niepublicznych, często borykających się z dodatkowymi kosztami (leasingu sprzętu i wynajmu pomieszczeń na gabinety). Jak prowadzić analizy, które pomogą Ci planować sprzedaż usług?

Lojalność pacjentów

Jak analizować lojalność pacjentów

Wiedza o pacjentach i ich potrzebach oraz bieżące analizowanie struktury pacjentów daje konkretny ogląd sytuacji i pozwala na wyciągnięcie wniosków, które pomogą lepiej zarządzać placówką i relacjami z pacjentami. Jak zatem wartościować pacjentów na podstawie wielkości ich wydatków?

Usługi medyczne

Jak analizować popyt na usługi medyczne

W ochronie zdrowia występuje zjawisko kanibalizacji. Odnosi się ono do zmniejszenia wielkości sprzedaży, przychodów ze sprzedaży usług lub udziału w rynku. Ocena poziomu tego zjawiska pozwala lepiej zarządzać ofertą. i lepiej spełnić oczekiwania pacjentów. Sprawdź, jak analizować portfolio.

Rozwój kompetencji

strategia zarządzania

Jak zarządzać placówką przy wsparciu strategii

Wchodzimy w erę strategów. Obecne niepewne warunki ekonomiczne zmuszają placówki medyczne do coraz silniejszego skupienia się na strategii i zaangażowaniu wyższych rangą liderów, aby nie przeoczyć potencjalnych możliwości, zagrożeń i na czas odpowiadać na rodzące się wyzwania. Oto, jakie działania warto podjąć.

zarządzanie ryzykiem

Jak wykorzystać zarządzanie ryzykiem w modelu biznesowym

Wiele placówek medycznych nie łączy zagrożeń ze strategią, lecz traktuje zarządzanie nimi jako osobną funkcję. Analizy wskazują, że to błąd. Zarządzanie ryzykiem trzeba włączyć w strategię organizacji i uwzględnić w modelu biznesowym.

jak rozwijać kreatywność u pracowników

Jak rozwijać kreatywność u pracowników ochrony zdrowia

Bycie kreatywnym dyrektorem placówki medycznej, otwartym na zatrudnianie pomysłowych specjalistów, zmiany, innowacyjność i rozwój, wymaga wiedzy, rozwoju kompetencji i odwagi, a także chęci ich wdrażania. Sprawdź, co jeszcze jest ważne.