Osoba kierująca podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą musi mieć określone kwalifikacje i być zatrudniona na podstawie stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej. Czy istnieje możliwość zatrudnienia na zasadzie powołania dyrektora pełniącego obowiązki?
Zarządzanie ryzykiem jest świadectwem kultury organizacyjnej, kultury osób zarządzających i odpowiedzialności. Poznaj dobre praktyki Serafin Clinic w Gliwicach związane z zarządzaniem ryzykiem i dowiedz się, jak takie podejście pomaga w zarządzaniu. Rozmowa z Katarzyną Gumienny, dyrektorem ds. organizacyjnych Serafin Clinic w Gliwicach.
Sprawnie działający system kontroli zarządczej pomoże kierownikowi w sytuacjach, w których nie można osiągnąć jednocześnie wszystkich celów, wybierać te, które są najistotniejsze dla właściwego i niezakłóconego funkcjonowania placówki. Oto szczegóły.
Komunikacja w placówkach medycznych to skomplikowana sieć wzajemnych powiązań, która bardziej przypomina poplątaną pajęczynę niż prostą, hierarchiczną drabinę. Sprawdź, jaka jest rola menedżera w zarządzaniu komunikacją wewnątrz zespołu.
Podmiot leczniczy jest najpopularniejszą formą wykonywania działalności leczniczej. Sprawdź, jak krok po kroku go założyć.
Planowanie to podstawowy element procesu zarządzania. Stanowi jego pierwszy etap i determinuje dalsze działania. Powinno zatem towarzyszyć prowadzeniu działalności leczniczej również w innych formach organizacyjnych niż SPZOZ. Poznaj szczegóły tworzenia planu finansowego.
Kontynuujemy tradycje dawnego obwodu lecznictwa kolejowego, który adresował usługi medyczne do pracowników kolei i ich rodzin. Po likwidacji obwodu postanowiliśmy spróbować sił w prowadzeniu własnej przychodni – mówi Maria Budzyńska, kierowniczka NZOZ MED-KOL w Lublinie.
Szpitale po wejściu w życie ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta będą musiały wdrożyć wiele rozwiązań poprawiających jakość zarówno na poziomie klinicznym, konsumenckim, jak i zarządczym. Czy będą w stanie dostosować się do nowych wymagań ustawy o jakości?
Z punktu widzenia zarządzającego placówką opieki zdrowotnej zarządzanie operacyjne jest jednym z najważniejszych obszarów działalności, przekładającym się wprost na efekty funkcjonowania szpitala czy przychodni. Jego istotą jest zbieranie informacji i podejmowanie na ich podstawie decyzji. Czy można ten proces usprawnić?
Możliwość dogłębnego poznania problemów na danym stanowisku i realnej szansy ich rozwiązania daje kontakt z pracownikami w naturalnym środowisku pracy. Pozwala to na dotarcie do źródłowych problemów i jest znacznie bardziej efektywne niż typowe zarządzanie „zza biurka”. Sprawdź, co jeszcze się sprawdza w Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich.
Organizacja rejestracji wpływa na wiele codziennych decyzji z zakresu organizacji udzielania świadczeń zdrowotnych i obsługi pacjenta. Sprawdź, na co zwrócić uwagę w kierowaniu rejestracją.
Sporządzone sprawozdanie finansowe SPZOZ do 30 czerwca musi zostać zatwierdzone przez organ założycielski – gminę. Czy jest ustawowy termin na przekazanie sprawozdania finansowego do organu założycielskiego?
Chory z nadciśnieniem tętniczym lub cukrzycą, po pierwszorazowej stacjonarnej wizycie, będzie mógł wpisywać wyniki pomiarów do systemu. Na ich podstawie lekarz zdecyduje, kiedy pacjent osobiście powinien zjawić się w poradni - rozmowa z Arkadiuszem Lendzionem, zastępcą dyrektora naczelnego ds. administracyjno-technicznych Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku.
Koncepcja szpitali tymczasowych wynika z dynamiki rozwoju pandemii. Są wyraźne zalecenia, aby relokować pacjentów, tworzyć dodatkowe miejsca, odciążyć zatłoczone szpitale. To, co obecnie niezmiernie istotne, to konieczność rozważenia roli szpitala tymczasowego w odniesieniu do sytuacji epidemicznej na terenie konkretnej aglomeracji. Rozmowa z prof. JAROSŁAWEM J. FEDOROWSKIM, prezesem Polskiej Federacji Szpitali.
Wiele informacji, które pracownik uzyskuje podczas pracy, może mieć realną wartość ekonomiczną dla konkurencji. Co możesz zrobić, aby odpowiednio chronić tajemnicę przedsiębiorstwa, czyli know-how placówki medycznej?
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!