Wysoki poziom konkurencji to obecnie domena przedsiębiorstw działających w zdecydowanej większości sektorów gospodarki. Aby móc w efektywny sposób stawiać czoła wyzwaniom współczesnego świata, należy inwestować w nowoczesne rozwiązania technologiczne. Jednym z takich rozwiązań, które jest na topie, jest automatyzacja. Dzięki automatyzacji możliwe jest zastąpienie pracy ludzi poprzez pracę starannie zaprogramowanych urządzeń. Jednym z sektorów, w którym automatyzacja przynosi bardzo wiele korzyści, jest ochrona zdrowia. W poniższym artykule wyjaśniamy, jak wygląda automatyzacja procesów zarządzania w służbie zdrowia. Zapraszamy do lektury.
Pobierz numer specjalny „Zarządzania Placówką Medyczną”, który przygotowaliśmy z myślą o wsparciu zarządzających sektorem opieki zdrowotnej w codziennej pracy. Tematyka tego wydania skupia się na kompleksowym spojrzeniu na wyzwania i możliwości, jakie niesie za sobą zarządzanie placówką medyczną.
Placówki medyczne nieustannie poszukują sposobów na podniesienie standardu świadczonych usług, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom pacjentów oraz wyzwaniom stawianym przez postępującą cyfryzację. W centrum tej ewolucji znajdują się nowoczesne technologie, takie jak zaawansowane systemy contact center, voiceboty i chatboty, które umożliwiają nie tylko efektywniejszą komunikację, ale także budują solidne fundamenty dla trwałych relacji z pacjentami, zwiększając ich satysfakcję.
Tylko u nas znajdziesz praktyczne porady ekspertów i odpowiedzi na pytania, wzory dokumentów i procedury. Będziesz na bieżąco ze zmianami w prawie. Weźmiesz udział w organizowanych wydarzeniach. Z nami zarządzanie placówką medyczną jest proste i bezpieczne.
Komunikacja interpersonalna wzbudza zainteresowanie zarówno wśród zarządzających placówkami, jak i pracowników ochrony zdrowia. Dowiedz się, jakie umiejętności interpersonalne są nieodzowne w pracy lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, ratowników medycznych i innych pracowników medycznych. Poznaj skuteczne sposoby doskonalenia kompetencji miękkich.
Utrzymanie przez lata dodatniego wyniku finansowego Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego im. S. Jasińskiego w Zakopanem jest możliwe dzięki racjonalności kosztów, zdolności do pozyskiwania zewnętrznego dofinansowania oraz innowacyjnych pomysłów na rozwijanie oferty. Poznaj dobre praktyki, które przyczyniają się do utrzymania stabilności finansowej szpitala, i plany rozwoju na przyszłość. Rozmowa z Krystyną Walendowicz, dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego im. S. Jasińskiego w Zakopanem.
Placówki medyczne muszą szybko przystosować się do zmieniających się przepisów. Poznaj kluczowe narzędzia potrzebne do zarządzania zmianą i dowiedz się, jak możesz zaangażować swoich pracowników, aby zminimalizować opór i odnieść sukces w tym procesie.
Na początku nowego roku warto przyjrzeć się zmianom, przede wszystkim w otoczeniu rynkowym i na rynku pracy, wymuszającym na liderach rozwój w całkiem nowych obszarach. Poznaj najnowsze wyzwania na 2024 rok!
W obliczu dynamicznych wyzwań, jakie stawia współczesna opieka zdrowotna, kluczowe jest zrozumienie zagadnień związanych z odpowiedzialnością zawodową lekarzy oraz jakością świadczonych usług medycznych. Nowe przepisy wpływają nie tylko na codzienną praktykę medyczną, lecz również na zarządzanie placówkami medycznymi i rolę, jaką pełnią lekarze. O tych istotnych kwestiach rozmawiamy w ramach wywiadu z serii „Ochrona zdrowia pod lupą”. Naszym gościem jest dr Agnieszka Nowak-Musiej, specjalistka w dziedzinie diabetologii i lekarz chorób wewnętrznych.
Pobierz numer specjalny „Zarządzania Placówką Medyczną” poświęcony wybranym problemom związanym z zarządzaniem podmiotem leczniczym. W tym wydaniu znajdziesz wiele interesujących artykułów, które przybliżą Ci praktyczne aspekty funkcjonowania i udzielania świadczeń medycznych.
Bezpieczeństwo personelu zatrudnionego w placówce medycznej jest jednym z priorytetów prowadzącego placówkę. Tym samym niezależnie od formy organizacyjnoprawnej podmiotu leczniczego, który ma status pracodawcy, muszą być realizowane obowiązki służby bhp. Sprawdź, jak kształtować struktury bhp.
Świadczenia zdrowotne w filii lub filiach przychodni POZ realizuje się na innych zasadach niż w przychodni głównej. Regulują to przepisy. Sprawdź, jakie warunki udzielania świadczeń POZ zarządzający musi zapewnić w filii przychodni POZ.
Dwóch założycieli strony Corporate Rebels porzuciło nudne, korporacyjne schematy i wyruszyło w świat w poszukiwaniu firm, które budują swoje organizacje w „buntowniczy” sposób, stawiając pod ścianą wytarte, korporacyjne normy i standardy. Znaleźli 150 firm z całego świata, które tworzą wyjątkowe, angażujące i nieszablonowe miejsca pracy. Sprawdź, co różni nudne organizacje od śmiałych i pionierskich.
Dobra rozmowa wymaga empatii, życzliwości i asertywności, inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Zarządzający placówkami medycznymi wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć przez dialog, przekonywanie i siłę perswazji.
Blisko 3 mld zł przeznaczono w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS) na projekty z zakresu wsparcia POZ i AOS przy szpitalach ponadregionalnych, ale także na przedsięwzięcia związane m.in. z psychiatrią dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Sprawdź, co można dzięki nim sfinansować.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!