Wprowadzając minimalne normy zatrudnienia pielęgniarek w podmiotach leczniczych niebędących przedsiębiorcami proste wdrożenie wyników analiz może być niebezpieczne dla placówki, zwłaszcza na oddziałach zabiegowych. Konieczne jest także uwzględnienie szczegółowych przepisów, zaleceń i opinii pracowników.
Po upływie kwartału świadczeniodawca może złożyć wniosek o przesunięcie kwot zobowiązań dla poszczególnych zakresów świadczeń, aby w ramach ogólnej kwoty zobowiązania NFZ z danej umowy lub umów uniknąć nadwykonań w poszczególnych zakresach świadczeń po zakończeniu okresu rozliczeniowego.
Kluczem do sukcesu placówki medycznej jest przemyślana strategia, przyjęta i realizowana przez kierownictwo. Bo na ostateczny sukces – czyli osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego - każdy podmiot musi zapracować sam.
Można spodziewać się wielu pomysłów i działań, które ostatecznie mają skrócić czas oczekiwania pacjentów na uzyskanie świadczenia opieki zdrowotnej. Ich wprowadzenie i zaobserwowanie pozytywnych rezultatów tych zmian wymaga czasu i będzie stanowić wyzwanie dla placówek medycznych.
Obecnie stosowany system nie uwzględnia wszystkich kluczowych i istotnych elementów funkcjonowania placówki medycznej. W dotychczasowych kryteriach ocenie poddawano zasoby świadczeniodawcy, w tym poziom zatrudnienia pracowników i posiadany sprzęt oraz wyposażenie placówki, nie zaś jakość świadczeń - rozmowa z dr. Markiem Haberem, przewodniczącym zespołu ds. ustalania kryteriów oceny jakościowej ofert w Ministerstwie Zdrowia.
Medycyna jest dziedziną, która w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie. Wdrażane są nowoczesne technologie, nowe leki, wiele podmiotów leczniczych jest remontowanych, rozbudowywanych i wyposażanych w nowoczesną aparaturę.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!