Odroczenie terminów, wprowadzenie specjalnego trybu postępowania na czas epidemii czy czasowe zawieszenie niektórych dotąd stosowanych przepisów to ułatwienia, które wprowadziła tzw. tarcza antykryzysowa. Sprawdź szczegóły.
Od wielu lat staramy się realizować strategiczny cel udzielania wysokospecjalistycznych usług zdrowotnych. Dlatego wszystkie działania, które podejmujemy, podporządkowujemy temu celowi - rozmowa z dr RYSZARDEM PANKIEWICZEM, zastępcą dyrektora ds. strategii rozwoju, marketingu i komunikacji Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Zamościu.
Nie tylko problemy komunikacyjne i interpersonalne mogą wymusić zmiany w placówce. Są też sytuacje, gdy placówka nie rozwija się kolejny rok, mimo przekonania kadry zarządzającej o staraniach w tym obszarze, gdy założone cele strategiczne, rozwojowe okazały się nierynkowe, czy nierealistyczne. Dowiedz się, co jest najważniejsze w procesie zmiany.
Nowa perspektywa unijna przyniesie nowe wyzwania w postaci nowych programów poświęconych tematyce starzenia się społeczeństwa i angażowania nowoczesnych technologii informatycznych w proces diagnostyki i leczenia. W jakie projekty w latach 2021-2027 będą mogły się angażować placówki medyczne - rozmowa z RYSZARDEM BOGUSZEWSKIM, ekspertem ds. pozyskiwania funduszy unijnych.
Najbardziej skuteczny model funkcjonowania placówki oparty jest na zaangażowaniu pacjenta w proces leczenia. Również z tego powodu sposób zarządzania musi być tak skonstruowany, aby placówka mogła realizować takie zamierzenia. Sprawdź, jakie są największe wyzwania w zakresie zarządzania - rozmowa z Wiolettą Januszczyk, dyrektor zarządzającą Medicover Stomatologia.
Podmioty lecznicze dzięki kodeksowi branżowemu otrzymają szczegółowe wytyczne w zakresie stosowania RODO w sektorze ochrony zdrowia. Poza tym, jeśli zastosują zapisy kodeksu, będą mieć większą ochronę w przypadku kontroli PUODO - rozmowa z Piotrem Najbukiem, prawnikiem z Kancelarii Prawnej DZP w Warszawie.
Zarządzanie placówką medyczną wymusza dbałość o utrzymanie płynności finansowej i rentowności, zwłaszcza w podmiotach niepublicznych, często borykających się z dodatkowymi kosztami (leasingu sprzętu i wynajmu pomieszczeń na gabinety). Jak prowadzić analizy, które pomogą Ci planować sprzedaż usług?
Jeśli samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej mają straty, są zobowiązane złożyć program naprawczy podmiotowi tworzącemu. Po jego zatwierdzeniu mogą przystąpić do realizacji założonych działań. Co powinien zawierać taki program?
Ustawodawca umożliwił NFZ - monopsoniście – jednostronne i bezkrytyczne postępowanie w zakresie ustalania wartości ryczałtu dla szpitali. Tym samym pozbawił te placówki możliwości weryfikacji poprawności tych wyliczeń. Czy oddziały funduszu będą chciały współpracować ze szpitalami w tym zakresie?
Bez doskonale wykształconej kadry medycznej, stale podnoszącej umiejętności i kwalifikacje, trudno jest planować długofalowy rozwój placówki medycznej. W czym tkwi sukces nowoczesnego centrum medycznego w Otwocku? Przeczytaj wywiad z dr. n. med. Mieczysławem Błaszczykiem, dyrektorem naczelnym SPSK im. Prof. Adama Grucy w Otwocku.
Nowe rozporządzenie w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą wprowadziło zmiany dla placówek medycznych w tym zakresie. Sprawdź, co jest istotne i czy np. masz obowiązek przekazać pacjentowi swój numer polisy.
W ochronie zdrowia występuje zjawisko kanibalizacji. Odnosi się ono do zmniejszenia wielkości sprzedaży, przychodów ze sprzedaży usług lub udziału w rynku. Ocena poziomu tego zjawiska pozwala lepiej zarządzać ofertą. i lepiej spełnić oczekiwania pacjentów. Sprawdź, jak analizować portfolio.
Pracownicy są wartością dla firmy. Muszą wiedzieć, że są potrzebni i że pojawiają się nowe możliwości pracy. Warto wyznaczać liderów poszczególnych obszarów, którzy odpowiadają za proces łączenia i wymianę doświadczeń. Sprawdź, w czym tkwi sukces Grupy LUX MED. Rozmowa z ANNĄ RULKIEWICZ, prezesem Grupy LUX MED.
Jeśli w placówce medycznej funkcjonuje związek zawodowy, masz obowiązek zapewnić mu odpowiednie warunki do funkcjonowania. Dowiedz się, czy uwzględniając obowiązki związane ze współdziałaniem między związkiem zawodowym a pracodawcą, placówka medyczna może oczekiwać przedstawienia mu imiennej listy członków organizacji związkowej.
NFZ zamierza uzyskiwać od świadczeniodawców więcej danych o kolejkach, co ma poprawić monitorowanie dostępności do wybranych świadczeń opieki zdrowotnej. Poznaj szczegóły zmian, które są planowane i wiążą się z większą liczbą obowiązków sprawozdawczych.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!