To, czy placówki medyczne spełniają wymagania dotyczące warunków ogólnoprzestrzennych, sanitarnych i instalacyjnych, może być przedmiotem kontroli sanepidu. Poznaj swoje uprawnienia z razie kontroli tej instytucji.
Nawet najwyższe pensje nie zatrzymają człowieka zamęczonego licznymi obowiązkami, który nie ma wsparcia w zespole, a do tego nie ma wizji rozwoju. W naszym szpitalu staramy się o tym cały czas pamiętać i robimy bardzo wiele, żeby w miarę możliwości dbać o każdy z tych elementów. Jak zatem dobrze zorganizować pracę w placówce? Rozmowa z ŁUKASZEM TYSZLEREM, dyrektorem Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Zdroje” w Szczecinie.
RODO w obsłudze pacjenta to kwestia rozwiązań prawno-proceduralnych czy informatycznych, ale też czynnik ludzki. To, jak zachowa się lekarz, pielęgniarka/położna, czy pracownik rejestracji jest ważne w kontekście przestrzegania przepisów o ochronie danych. Poznaj wskazówki dotyczące przestrzegania przepisów o ochronie danych w rejestracji medycznej.
Z e-booka dowiesz się:
Działania marketingu szeptanego powinny być prowadzone w sposób etyczny. Nie ma tu miejsca na szkalowanie konkurencji, czy przekazywanie kłamliwych informacji. Ale pisanie o firmie w samych superlatywach również wzbudza podejrzenia czujnych internautów. Jak zatem je prowadzić?
Przejęcie personelu konkurencyjnej placówki medycznej może być uznane za działanie nieuczciwe, gdy nastąpiło w celu uzyskania wyrządzenia szkody temu przedsiębiorcy. Co ważne – dotyczy to całego personelu, niezależnie od formy zatrudnienia. Sprawdź, kiedy przejmowanie pracowników konkurencyjnych podmiotów leczniczych nie jest dopuszczalne.
Szpital jest specyficzną organizacją, która z jednej strony musi sprostać zasadom rynkowym, ale z drugiej charakteryzuje się specyfiką kontraktów z NFZ, ale także złożonymi relacjami między pracownikami. Sprawdź, jak z sukcesem zarządzać taką organizacją - r ozmowa z dr JACKIEM WITOLDEM BIAŁOBŁOCKIM, dyrektorem SP ZOZ w Mławie .
Niektórzy pacjenci zarzucają, że doznali szkody na skutek winy placówki - wówczas usłyszałeś o winie organizacyjnej. Są również i tacy pacjenci, którzy wnoszą roszczenia do placówek medycznych, mimo że szkoda nie wystąpiła na skutek winy organizacyjnej. Jak się bronić przed takimi zarzutami?
Brak możliwości uzyskania pomocy medycznej w dniu zgłoszenia u lekarza rodzinnego, niezadowalająca obsługa pacjenta w rejestracji czy odmowa udzielenia informacji – to najczęstsze skargi pacjentów do Rzecznika Praw Pacjenta. Sprawdź, które z problemów można rozwiązać w prosty sposób, bez zaangażowania dodatkowych środków finansowych.
Zakończyły się prace nad nowelizacją ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie procedury kontroli realizacji umów zawartych między NFZ i świadczeniodawcami. Zmiany wejdą w życie 1 czerwca 2019 r. Sprawdź, co się zmieni.
W 2019 roku Państwowa Inspekcja Pracy skoncentruje się na ograniczaniu zagrożeń wypadkowych. Sprawdź, co skontrolują inspektorzy i kto może się spodziewać kontroli.
Planując rozwój placówki niejednokrotnie myślisz o nowej strategii. Często pierwsze decyzje dotyczą inwestycji w infrastrukturę, technologie, działania komunikacyjne i wizerunkowe. Jednak niekoniecznie analizujesz dotychczasową ofertę, jej zasadność, atrakcyjność i wartość na rynku. Dowiedz się, dlaczego warto od tego zacząć.
Pracownicy działu, który zajmuje się m.in. pozyskiwaniem środków zewnętrznych i rozpoznaniem, kiedy ogłaszane są konkursy na dofinansowanie, doskonale znają potrzeby zakładu. Dlatego łatwiej i szybciej potrafią znaleźć ogłoszenia dotyczące dotacji. Sprawdź, jak lubelska placówka skutecznie zdobywa środki UE - r ozmowa z GABRIELEM MAJEM, dyrektorem Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Lublinie.
W medycynie nie można opierać się jedynie na wiedzy zdobytej w czasie studiów. Szybki postęp nauki i badań determinuje konieczność uaktualniania kwalifikacji i jest doskonałą motywacją do samodoskonalenia. Sprawdź, gdzie tkwi sukces NZOZ Profi-Med w Lublinie - rozmowa z MONIKĄ OCHAL, koordynatorem ds. badań klinicznych i menedżerem NZOZ Profi-Med w Lublinie.
Doświadczenia obecnych pacjentów, jak i informacje, które docierają do tych przyszłych – potencjalnych, kształtują wyobrażenie o naszej placówce i silnie wpływają na podjęcie decyzji o skorzystaniu w naszej oferty. Dlaczego nie warto tego bagatelizować?
Zaufanie w zawodzie lekarza jest podstawowym elementem w budowie odpowiednich relacji z chorym. Pełnoprofilowa opieka to również odbycie z pacjentem szczerej rozmowy, na którą zdobywają się osoby darzące lekarza zaufaniem - rozmowa z IZABELĄ MICHALAK, kierownikiem Przychodni Willowa w Lublinie.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!