Odmienność priorytetów w realizacji wyzwań zawodowych czy brak jednomyślności nie muszą rodzić konfliktów w pracy, ale ich przyczyn bywa wiele. Podważane kompetencji lub wchodzenie w cudze, zazdrość, niesprawiedliwe traktowanie i wiele innych personalnych animozji to zarzewie wielu konfliktów. Jaka jest rola szefa w zapobieganiu problemom w zespole?
Gdy podejmujesz działania związane z tworzeniem identyfikacji wizualnej podmiotu, rozważ rejestrację znaku towarowego placówki jako takiej. Co możesz zyskać, rejestrując też nazwy oferowanych zabiegów, zwłaszcza jeżeli są one wypracowane przez pracowników? Sprawdź na czym polega rejestracja znaku towarowego placówki medycznej.
Starosta włodawski zaangażował się w pomoc szpitalowi powiatowemu w zakresie pozyskania sprzętu do leczenia pacjentów z COVID-19. To przykład dobrej współpracy na linii organ założycielski – dyrekcja – mów Andrzej Romańczuk, starosta włodawski, przedstawiciel organu założycielskiego SPZOZ we Włodawie.
Epidemia wirusa SARS-CoV-2 wymusiła zarówno na medykach, jak i na osobach zarządzających podmiotami leczniczymi, uelastycznienie podejścia do obsługi pacjenta z jednej strony, z drugiej zaś zapanowało usztywnienie w licznych kwestiach. Czy w związku z obecną sytuacją epidemiczną związaną z wirusem SARS-CoV-2 należy zmienić regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego?
Wciąż są jeszcze placówki medyczne, w których planowanie odbywa się centralnie, a prognozowane wartości opierają się na mechanizmie korygowania wartości poprzedniego roku o wskaźniki statystyczne, np. wartość inflacji. Sprawdź, co wpływa na skuteczność planowania finansowego.
Gdy w placówce medycznej pojawia się temat rozwoju (nie tylko twardych kompetencji, niezbędnych na teraz), takie inicjatywy i decyzje podejmuje szef danej osoby bądź dział HR. Nierzadko jednak jest to decyzja wspólna i poparta analizą oraz dyskusją co do zasadności terminu, osoby, oferty szkoleniowej itd. Jak się angażować w rozwój pracownika?
W ostatnich miesiącach tego niezwykłego roku pandemii w kontekście zarządzania w ochronie zdrowia częściej mówi się o podejmowaniu decyzji, czy i na jakich zasadach przywrócić działalność, czy udało się – i z jakim skutkiem – wdrożyć telemedycynę, jakie wzrosły koszty funkcjonowania w czasie koronawirusa i na ile spadła rentowność. Jak reagować na nowe oczekiwania pacjentów?
Zakładając podmiot leczniczy prowadzący laboratorium diagnostyczne, zwróć uwagę, jak duży udział w działalności takiego podmiotu będzie mieć działalność laboratoryjna. Gdy prowadzenie laboratorium stanowi główną lub jedyną działalność, wówczas warto umożliwić kierownikowi laboratorium wpływanie na decyzje spółki.
Odpowiednia organizacja pracy może zabezpieczyć personel i pacjentów przed rozprzestrzenianiem się COVID-19. Pacjent powinien np. przed przyjęciem odpowiadać na pytania ankietowe zadawane przez wideodomofon. Jeśli jest jakiekolwiek podejrzenie, że może być zakażony COVID-19, jest kierowany do zakaźnej izby przyjęć. Jak zarządzać szpitalem w okresie epidemii – mówi Sławomir Wysocki, dyrektor Wojewódzkiego Specjalistycznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej Chorób Płuc i Gruźlicy w Wolicy.
Chyba trudno sobie wyobrazić placówkę medyczną, która funkcjonowałaby bez gotowych procedur. Porządkują one bowiem kwestie jakości usług medycznych oraz zwiększają zarówno bezpieczeństwo pacjenta, jak i personelu medycznego. Poznaj wskazówki dotyczące ich tworzenia, a także późniejszego wdrożenia.
Kierownicy podmiotów leczniczych mają ustawowo określone zadania w zakresie bezpieczeństwa epidemiologicznego. W razie bezpośrednio zagrożenia epidemią lub w czasie jej trwania, powinni szybko i sprawnie podejmować działania zapobiegające szerzeniu się zakażeń i chorób zakaźnych. Sprawdź, o jakie czynności chodzi.
Prowadzenie praktyki medycznej online wywołuje wiele wątpliwości. Część podmiotów, zwłaszcza większe, które miały w swoim modelu biznesowym teleporady, jest oswojona z taką metodą współpracy z pacjentami od wielu lat, ale inne – nie. O czym warto pamiętać, udzielając teleporad?
Kontrola temperatury za pomocą kamer termowizyjnych i dezynfekcja rąk, a także zakaz odwiedzin, to obostrzenia, które stosuje Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Janusza Korczaka w Słupsku. Co jeszcze pomaga w walce z wirusem COVID-19? Rozmowa z ANDRZEJEM SAPIŃSKIM, prezesem WSS im. Janusza Korczaka w Słupsku.
W czasie próby okazuje się, kto jest rzeczywiście odpowiedzialny, kto zdecydował się pracować w służbie zdrowia z powołania, dla kogo liczy się drugi człowiek w potrzebie. Przyszedł czas weryfikacji, lecz nie oceny - rozmowa z TAMARĄ BARGANOWSKĄ, prezes NZOZ Centrum Psychiatrii w Malborku.
Udzielając teleporad za pośrednictwem specjalnej aplikacji udostępnionej przez Centrum Systemów Informacyjnych w Ochronie Zdrowia, warto opracować regulamin udzielania świadczeń zdrowotnych za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Sprawdź, jak go sformułować i jakie powinien zawierać elementy.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!