Połączenie pracodawców – konsekwencje dla pracowników

Przypadek gdy zakład pracy przechodzi na nowego pracodawcę bądź łączy się dwa zakłady pracy mające status odrębnych pracodawców może przysparzać trudności w zakresie obowiązków względem osób zatrudnionych, które docelowo mają stać się pracownikami połączonego podmiotu. Sprawdź, jak postępować w takiej sytuacji.
- Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę wymaga powiadomienia pracowników o tym fakcie co najmniej 30 dni przed jego przewidywanym terminem.
- Łączenie dwóch podmiotów, w wyniku czego powstaje jeden pracodawca, może nasuwać wątpliwości w zakresie ważności nawiązanych wcześniej z pracownikami umowami o pracę.
- Dotychczasowy i nowy pracodawca odpowiadają solidarnie za zobowiązania wynikające ze stosunku pracy powstałe przed przejściem części zakładu pracy na innego pracodawcę.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.