Rzeczy wartościowe pacjenta muszą być przechowane się w placówce w taki sposób, aby były chronione przez pożarem, uszkodzeniem, zniszczeniem lub kradzieżą. Opakowanie powinno być więc zamknięte, ostemplowane pieczęcią zakładu i oznaczone numerem i umieszczone w sejfie lub szafie pancernej.
Szpital nie ponosi odpowiedzialności za wartościowe ruchomości stanowiące własność pacjenta, a pozostawione np. w ubraniu, szlafroku, szafce przy łóżku. W interesie pacjenta jest więc, aby nie zabierał ze sobą do szpitala większych sum pieniędzy, biżuterii lub innych wartościowych przedmiotów. Jeżeli jednak tak się stanie, bądź pacjent trafi do szpitala w nagłych okolicznościach, szpital ma obowiązek umożliwienia złożenia tych przedmiotów do depozytu. Prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie jest jednym z praw pacjenta wskazanych w ustawie z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw pacjenta.
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to konieczność. Współczesny rynek pracy wymaga od pracowników bycia na bieżąco w zmieniających się realiach i rosnącej konkurencji. Jaka oferta przeznaczona jest dla menedżerów ochrony zdrowia? Czy spośród wielu propozycji łatwo wybrać odpowiadającą własnym oczekiwaniom?
Nieustanne pogłębianie wiedzy menedżerów i personelu jest wymogiem obecnego rynku medycznego, ze względu na zmieniające się standardy i technologie. Wpływa ono nie tylko na podnoszenie indywidualnych kwalifikacji, ale również na zwiększenie konkurencyjności placówek medycznych. Kadra zarządzająca w placówkach medycznych jest zmuszona do ciągłego podnoszenia wiedzy nie tylko z obszaru zarządzania, ale również wiedzy medycznej, technologicznej oraz marketingowej, aby ich działania były niezmiennie efektywne.
W 1990 roku gliwicka spółka PiK zinformatyzowała Okręgowy Szpital Kolejowy w Katowicach. Placówkę wizytowały potem tłumy decydentów - w tym trzech kolejnych ministrów zdrowia - by bliżej zapoznać się z pierwszym w branży kompleksowym wdrożeniem IT.
Cztery lata później, 7 marca 1994 roku na stronie WWW Computerworldu można zaś było przeczytać: „Gliwicki Zakład Zastosowań Komputerów PiK (…) wykonał oraz wdrożył w okresie od lipca do grudnia 1993 r. oprogramowanie komputerowe obsługujące zakładanie, gromadzenie, przesyłanie i wstępne przetwarzanie Kart Statystycznych Szpitalnych Ogólnych. System ten działa już w 162 szpitalach województw katowickiego, częstochowskiego, bielskiego i opolskiego”.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.