Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego to kluczowy krok w zapewnieniu bezpieczeństwa pacjentów. Dowiedz się, jakie dane są niezbędne i jak właściwie wypełnić Kartę zgłoszenia, aby skutecznie zarządzać ryzykiem w placówce medycznej. Sprawdź szczegóły teraz!
Dzięki udziałowi w szkoleniu dowiesz się, jak efektywnie zarządzać zdarzeniami niepożądanymi, które mogą zaszkodzić zarówno pacjentom, jak i personelowi. Dowiesz się, jakie kroki należy podjąć w przypadku zgłoszenia zdarzenia, jakie metody analizy można zastosować oraz jak wdrażać działania naprawcze, aby zminimalizować ryzyko ich powtórzenia. Zwrócimy uwagę na znaczenie rejestru zdarzeń niepożądanych, który powinien być na bieżąco aktualizowany i zawierać pełne informacje. Omówimy także, jak ważna jest odpowiednia kategoryzacja zdarzeń według ich przyczyn, takich jak błędy ludzkie czy awarie sprzętu. Podkreślimy konieczność zapewnienia anonimowości zgłoszeń, aby umożliwić bezpieczne raportowanie incydentów bez obaw o konsekwencje.
Szkolenie będzie dostępne w grudniu!
Szkolenie zapewni Ci pełne zrozumienie obowiązków podmiotów prowadzących rejestry medyczne zgodnie z nową ustawą o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Omawiamy takie zmiany, jak wprowadzenie rejestrów medycznych, zakres danych, które muszą być gromadzone, oraz zasady ich publikacji. Poznasz także obowiązki związane z raportowaniem i analizą danych. Otrzymasz praktyczne wskazówki, które ułatwią Ci wdrożenie nowych przepisów w Twojej placówce medycznej.
Szkolenie będzie dostępne w listopadzie!
Szkolenie zapewni Ci pełną wiedzę na temat zarządzania zdarzeniami niepożądanymi w kontekście ustawy z 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Dowiesz się, jak skutecznie prowadzić rejestr zdarzeń niepożądanych, analizować ich przyczyny oraz tworzyć i publikować raporty analityczne, co pozwoli Twojej placówce działać zgodnie z przepisami i zwiększać zaufanie pacjentów. Otrzymasz praktyczne wskazówki, które ułatwią Ci wdrożenie tych regulacji i przyczynią się do ciągłej poprawy jakości świadczonych usług.
Do końca czerwca 2024 roku jako menedżer placówki medycznej jesteś zobowiązany do wdrożenia wewnętrznego systemu zarządzania jakością, czyli m.in. monitorowania zdarzeń niepożądanych. Zapraszamy do wysłuchania wywiadu Agnieszki Nowak-Musiej z Piotrem Pawliszakiem, lekarzem, prezesem Okręgowej Rady Lekarskiej w Warszawie.
Do końca czerwca 2024 roku jako menedżer placówki medycznej jesteś zobowiązany do wdrożenia wewnętrznego systemu zarządzania jakością, czyli m.in. monitorowania zdarzeń niepożądanych. Już 27 marca 2024 r. zapraszamy do wysłuchania wywiadu Agnieszki Nowak-Musiej z Piotrem Pawliszakiem, lekarzem, prezesem Okręgowej Rady Lekarskiej w Warszawie.
Projekt ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwa pacjenta z 6 października 2022 r. zawiera liczne zmiany w stosunku do jego pierwotnej wersji i nadal go nie uchwalono. Szczególne kontrowersje dotyczą karania personelu medycznego za zdarzenia niepożądane. Sprawdź, co się może stać z projektem ustawy.
Prawna regulacja zdarzeń niepożądanych to wyzwanie, na które ma odpowiedzieć ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Sprawdź, jak mają być rejestrowane i zgłaszane zdarzenia niepożądane.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!