Jak skutecznie motywować pracowników

Kiedy pacjent zgłasza się do kliniki, uruchamia się procedura i zestaw działań mających na celu usunięcie choroby. To tylko wierzchołek góry lodowej. Prawdziwym sukcesem jest zdiagnozowanie przyczyny problemu i rozwiązanie go w zarodku. Nie inaczej jest, gdy choroba toczy się w samym środku placówki medycznej. Poznaj korzyści z zarządzania przez motywację, co usprawni budowanie zespołu.
Wielu menedżerów zna te problemy: niezrealizowane lub niedokładnie zrealizowane zadania, niezadowalający poziom obsługi pacjentów, mało zaangażowany zespół, duża rotacja pracowników, a w końcu – spadające wyniki sprzedaży.
Najprostsze rozwiązania są pod ręką: zwolnić jednych pracowników i zatrudnić nowych, zamówić kolejne (kosztowne) szkolenie, zapowiedzieć obcięcie premii za brak wyników i jej podniesienie – za realizację i przekroczenie celów. To tylko kilka rozwiązań z puli, którą obrazowo nazywamy metodą kija i marchewki: za osiągnięcie celu – nagroda, za niewykonanie zadania – kara.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.