Problemy jakości usług medycznych i sposoby ich rozwiązania

/appFiles/site_102/images/autor/bGRBQzkWwI9XxZh.jpeg

Autor: Hanna Preus

Dodano: 4 września 2015
Problemy jakości usług medycznych i sposoby ich rozwiązania

Przeprowadzone do tej pory – przez różne ośrodki i placówki zdrowia na całym świecie – badania opinii ich pacjentów pozwalają zdefiniować zbiór generalnych zasad, jakimi powinni kierować się zarządzający placówkami ochrony zdrowia lub pełnomocnicy ds. jakości takich placówek przy definiowaniu systemów jakości.

  • W placówkach zdrowotnych występuje problem niedostosowania usług do rzeczywistych potrzeb pacjentów, co prowadzi do niezadowolenia z jakości opieki.

  • Często brakuje systematycznego monitorowania oczekiwań pacjentów i regularnego szkolenia personelu w zakresie umiejętności interpersonalnych.

  • Ponadto brak współpracy między działami w placówkach zdrowotnych utrudnia zapewnienie kompleksowej i wysokiej jakości opieki.

  • Rozwiązaniem może być wdrożenie regularnych analiz potrzeb pacjentów, inwestowanie w szkolenia interpersonalne dla personelu oraz poprawa współpracy między działami, co pozwoli na lepsze dostosowanie usług i podniesienie jakości opieki.

  • Czytaj więcej na temat akredytacji i norm ISO w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.