Problemy jakości usług medycznych i sposoby ich rozwiązania

Przeprowadzone do tej pory – przez różne ośrodki i placówki zdrowia na całym świecie – badania opinii ich pacjentów pozwalają zdefiniować zbiór generalnych zasad, jakimi powinni kierować się zarządzający placówkami ochrony zdrowia lub pełnomocnicy ds. jakości takich placówek przy definiowaniu systemów jakości.
- W placówkach zdrowotnych występuje problem niedostosowania usług do rzeczywistych potrzeb pacjentów, co prowadzi do niezadowolenia z jakości opieki.
- Często brakuje systematycznego monitorowania oczekiwań pacjentów i regularnego szkolenia personelu w zakresie umiejętności interpersonalnych.
Ponadto brak współpracy między działami w placówkach zdrowotnych utrudnia zapewnienie kompleksowej i wysokiej jakości opieki.- Rozwiązaniem może być wdrożenie regularnych analiz potrzeb pacjentów, inwestowanie w szkolenia interpersonalne dla personelu oraz poprawa współpracy między działami, co pozwoli na lepsze dostosowanie usług i podniesienie jakości opieki.
- Czytaj więcej na temat akredytacji i norm ISO w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.