Motywacja pracowników placówki medycznej w praktyce

/appFiles/site_102/images/autor/w0kdzgcKmDL4tqn.jpeg

Autor: Artykuł sponsorowany

Dodano: 21 lipca 2022
Dokument archiwalny
Motywacja pracowników placówki medycznej w praktyce

Każda placówka medyczna to skomplikowany i złożony mechanizm. Aby wszystko działało w nim sprawnie trzeba zadbać przede wszystkim o efektywną motywację pracowników. Co to oznacza w praktyce i na jakie kwestie należy szczególnie zwrócić uwagę? Podpowiadamy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Błędne decyzje

Na początek warto uświadomić sobie, że wielu managerów placówek medycznych stawia na proste, ale całkowicie niezrozumiałe decyzje związane najczęściej ze zwolnieniami i rekrutacją nowych osób. Wydaje im się, że w taki sposób są w stanie przeciwdziałać złej renomie ośrodka. Jest to jednak droga donikąd. Warto mieć świadomość tego, że średnia wieku lekarza w Polsce wynosi już ponad 55 lat. Oznacza to, że z roku na rok pojawia się mniej młodych osób, które są w stanie podołać obowiązkom w wyspecjalizowanych placówkach medycznych. W dobie nieustannie powstających nowych miejsc walka o dobrego pracownika staje się powoli normą. Ostatecznie doprowadza to do tego, że pewne placówki zatrudniają lekarzy nie na cały etat lub co pewien czas wymieniają się specjalistami. Widać więc wyraźnie, że obecnie jest coraz mniej miejsca na błędy i każdy dobry pracownik jest wręcz na wagę złota. Jak więc go docenić?

Benefity istotną motywacją

Najprostszym i zarazem najbardziej efektywnym sposobem na przekonanie do siebie pracowników medycznych jest zapewnienie im pożądanych benefitów. Nie jest to wcale łatwe, ponieważ wcześniej należy poznać ich oczekiwania. Nie każdy ucieszy się z karty pozwalającej uzyskać darmowy dostęp do klubu fitness lub miejsca w którym trenuje się tenis. Może się wydawać, że pracownicy placówki medycznej przywiązują dużo wagę do aktywności sportowej. Część osób zapewne nie chciałaby być zaszufladkowana w taki sposób i chętniej wybiorą na przykład dofinansowanie do zakupów lub możliwość darmowego korzystania z określonych usług. Ostateczną decyzję najlepiej podjąć podczas grupowego spotkania z pracownikami i w miarę możliwości pozwolić im na swobodny wybór.

Stworzenie zgranego zespołu

Niezwykle trudną, aczkolwiek nie niemożliwą kwestią jest stworzenie zespołu w którym nie dochodzi do poważnych konfliktów i istotnych nieporozumień. Ludzie pracujący w klinice muszą czuć to, że są potrzebni i że ich praca wpływa na prawidłowe funkcjonowanie całego ośrodka. Dobry manager powinien wykrywać konflikty dużo wcześniej i gasić je już w zarodku. Musi być także otwarty na sugestie swoich podwładnych oraz tworzyć zespoły, w których umiejętności poszczególnych członków się nawzajem uzupełniają. Takie działanie sprawi, że zespół będzie zgrany, a co za tym idzie, zmotywowany do działania i jak najlepszego wywiązywania się z powierzonych zadań. Potwierdzają to przedstawiciele wymagających branż w kwestii zarządzania pracownikami m.in. takich jak legalne zakłady bukmacherskie.

Autor: Artykuł sponsorowany
Słowa kluczowe:
motywacja pracowników

Uzyskaj nieograniczony
dostęp do SerwisZOZ.pl

  • Aktualne informacje o zmianach prawnych
  • Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
  • Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
UZYSKAJ NIEOGRANICZONY DOSTĘP

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy