
Numer 112 – system niedoskonały
Przełączanie zgłoszeń kolejno do różnych służb i związane z tym ryzyko nieodebrania połączenia oraz brak identyfikacji numeru osoby dzwoniącej przy przekierowaniu połączenia to największe problemy z numerem 112.

Łatwiej pracować, szybciej ratować
W sektorze medycznym czas ma ogromne znaczenie. Liczy się każda sekunda, która często decyduje o życiu pacjenta. Dlatego bardzo ważne jest zarządzanie bezpieczeństwem i łącznością. Umożliwiają to system zapewniający komunikację oraz kompleksowe rozwiązania dostosowane indywidualnie do wymagań placówek oraz przepisów.

Łapówka za zlecenie
Wielki kapitał międzynarodowych koncernów medycznych może być dźwignią wspierającą ich sprzedaż i bezlitośnie łamiącą kręgosłupy menedżerów w naszym kolonizowanym przez nie kraju. Wskazuje na to skala ujawnianego polskiego wątku afery Stryker Corporation.

Istotne etapy implementacji
Wdrożenie systemu informatycznego jest procesem wieloetapowym. Żeby uzyskać oczekiwany rezultat w możliwie jak najkrótszym czasie, powinno być dobrze przemyślane i zaplanowane. Podmiot może je podzielić na trzy fazy: analityczną, implementacyjną oraz kontrolną.

Wystawianie zielonych kart w praktyce
Zielone karty mogą wystawiać również lekarze specjaliści w poradniach ambulatoryjnych oraz lekarze prowadzący leczenie w szpitalu. Istnieją jednak pewne różnice w możliwości wystawiania zielonych kart przez lekarzy rodzinnych i lekarzy specjalistów.

Kiedy można podważyć opinię biegłego
W postępowaniach sądowych o odszkodowanie za błędy w procesie leczenia dowód z opinii biegłego jest kluczowy dla oceny, czy szpital będzie musiał zapłacić zadośćuczynienie lub rentę.

Nowa era płatności
Warszawski Szpital Medicover jako pierwszy zdecydował się na wprowadzenie płatności bitcoinami. Już od drugiej połowy listopada 2014 roku w placówce można płacić w ten sposób.

Jak realizować programy profilaktyczne w placówkach
Profilaktyka zdrowotna ma przynosić efekt społeczny a nie zysk. Jak radzą sobie z tym zadaniem placówki medyczne? Czy chętnie angażują się w realizację programów na zlecenie władz publicznych lub NFZ? Czy w tym przypadku prestiż ma większe znaczenie niż potencjalny przychód?

Rozsądna granica między efektywnością a ryzykiem finansowym
Menedżerowie zarządzający podmiotami leczniczymi muszą ciągle poszukiwać rozsądnych relacji między efektywnością a ryzykiem finansowym. Skutki podjętych decyzji i mogące wyniknąć z nich negatywne konsekwencje spadną bowiem na ich barki.

Za co placówka może pobierać dodatkowe opłaty od pacjentów
Przepisy konstytucji rozróżniają prawo do ochrony zdrowia i do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych. Nie wynika z nich zatem gwarancja otrzymania wszystkich rodzajów świadczeń bezpłatnie. Pobieranie dodatkowych opłat placówkach, które mają kontrakt z NFZ, jest jednak mocno ograniczone, mimo że od dawna słychać głosy, aby pacjenci mogli współfinansować niektóre procedury.