Numer 112

Numer 112 – system niedoskonały

Przełączanie zgłoszeń kolejno do różnych służb i związane z tym ryzyko nieodebrania połączenia oraz brak identyfikacji numeru osoby dzwoniącej przy przekierowaniu połączenia to największe problemy z numerem 112.

zarządzanie bezpieczeństwem i łącznością

Łatwiej pracować, szybciej ratować

W sektorze medycznym czas ma ogromne znaczenie. Liczy się każda sekunda, która często decyduje o życiu pacjenta. Dlatego bardzo ważne jest zarządzanie bezpieczeństwem i łącznością. Umożliwiają to system zapewniający komunikację oraz kompleksowe rozwiązania dostosowane indywidualnie do wymagań placówek oraz przepisów.

Łapówka za zlecenie

Łapówka za zlecenie

Wielki kapitał międzynarodowych koncernów medycznych może być dźwignią wspierającą ich sprzedaż i bezlitośnie łamiącą kręgosłupy menedżerów w naszym kolonizowanym przez nie kraju. Wskazuje na to skala ujawnianego polskiego wątku afery Stryker Corporation.

informatyzacja

Istotne etapy implementacji

Wdrożenie systemu informatycznego jest procesem wieloetapowym. Żeby uzyskać oczekiwany rezultat w możliwie jak najkrótszym czasie, powinno być dobrze przemyślane i zaplanowane. Podmiot może je podzielić na trzy fazy: analityczną, implementacyjną oraz kontrolną.

Wystawianie zielonych kart w praktyce

Wystawianie zielonych kart w praktyce

Zielone karty mogą wystawiać również lekarze specjaliści w poradniach ambulatoryjnych oraz lekarze prowadzący leczenie w szpitalu. Istnieją jednak pewne różnice w możliwości wystawiania zielonych kart przez lekarzy rodzinnych i lekarzy specjalistów.

  Kiedy można podważyć opinię biegłego

Kiedy można podważyć opinię biegłego

W postępowaniach sądowych o odszkodowanie za błędy w procesie leczenia dowód z opinii biegłego jest kluczowy dla oceny, czy szpital będzie musiał zapłacić zadośćuczynienie lub rentę.

bitcoin

Nowa era płatności

Warszawski Szpital Medicover jako pierwszy zdecydował się na wprowadzenie płatności bitcoinami. Już od drugiej połowy listopada 2014 roku w placówce można płacić w ten sposób.

programy profilaktyczne w placówkach

Jak realizować programy profilaktyczne w placówkach

Profilaktyka zdrowotna ma przynosić efekt społeczny a nie zysk. Jak radzą sobie z tym zadaniem placówki medyczne? Czy chętnie angażują się w realizację programów na zlecenie władz publicznych lub NFZ? Czy w tym przypadku prestiż ma większe znaczenie niż potencjalny przychód?

efektywność, ryzyko finansowe

Rozsądna granica między efektywnością a ryzykiem finansowym

Menedżerowie zarządzający podmiotami leczniczymi muszą ciągle poszukiwać rozsądnych relacji między efektywnością a ryzykiem finansowym. Skutki podjętych decyzji i mogące wyniknąć z nich negatywne konsekwencje spadną bowiem na ich barki.

  Za co placówka może pobierać dodatkowe opłaty od pacjentów

Za co placówka może pobierać dodatkowe opłaty od pacjentów

Przepisy konstytucji rozróżniają prawo do ochrony zdrowia i do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych. Nie wynika z nich zatem gwarancja otrzymania wszystkich rodzajów świadczeń bezpłatnie. Pobieranie dodatkowych opłat placówkach, które mają kontrakt z NFZ, jest jednak mocno ograniczone, mimo że od dawna słychać głosy, aby pacjenci mogli współfinansować niektóre procedury.