Podmioty medyczne mają obowiązek przekazywać do platformy P1 dane zdarzeń medycznych, które będą przetwarzane w Systemie Informacji Medycznej. Czy również prywatne poradnie i gabinety są zobligowane do przesyłania danych do rejestru zdarzeń medycznych w platformie P1?
Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych (P1) pozwoli na usprawnienie procesów związanych z planowaniem i realizacją świadczeń zdrowotnych, monitorowaniem i sprawozdawczością z ich realizacji, dostępem do informacji o udzielanych świadczeniach oraz publikowaniem informacji w obszarze ochrony zdrowia. Wdrażane rozwiązania umożliwią tworzenie, gromadzenie i analizę informacji o zdarzeniach medycznych.
W ramach Projektu P1 powstała aplikacja gabinet.gov.pl, dostępna z poziomu przeglądarki internetowej. Umożliwia ona bezpłatną obsługę elektronicznych recept, skierowań i procesu dostępu do danych pacjentów. Jak sprawnie korzystać z aplikacji?
Żeby uzyskać dostęp do aplikacji gabinet.gov.pl., użytkownik musi mieć aktywne konto w systemie gabinet.gov.pl. Aplikacja wymaga jedynie połączenia z Internetem i przeglądarki internetowej. Wśród przeglądarek, których poprawne działanie potwierdzono, znalazły się: Mozilla Firefox (wersja 24 lub wyższa), Google Chrome (wersja 29 lub wyższa), Safari. Możliwe jest także uruchomienie aplikacji na urządzeniu mobilnym (także przy użyciu przeglądarki internetowej). W instrukcji dotyczącej użytkowania aplikacji nie wskazano szczególnych parametrów technicznych, które musiałby mieć sprzęt informatyczny.
Od 1 stycznia wszyscy lekarze mają obowiązek wystawiania e-recept. Żeby było to możliwe, do końca tego roku należy zgłosić gotowość podłączenia swoich systemów do Platformy P1 i podłączyć się do niej do końca roku. Sprawdź, jak sprostać nowym wymaganiom.
Z artykułu dowiesz się:
Żeby wystawiać e-recepty, co będzie obowiązkowe od początku przyszłego roku, musisz się włączyć do Platformy P1. To rozwiązanie ma poprawić jakość obsługi pacjentów i wyeliminować problem nieczytelnych recept. Sprawdź, jak krok po kroku to zrobić.
Powodem powstania „Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analizy i Udostępniania zasobów cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych” (P1) był zamiar budowy elektronicznej platformy usług publicznych w zakresie ochrony zdrowia, dzięki której umożliwiony zostałby - zarówno organom administracji publicznej, jak i pacjentom – dostęp do zasobów cyfrowych o zdarzeniach medycznych oraz w zależności od potrzeb, możliwość ich analizy. Obecnie zakres funkcjonowania Platformy regulują przede wszystkim przepisy z ustawy z 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia. Sprawdź, czym jest i jak się do niej podłączyć.
Większość systemów i podsystemów jest już wykonana, w tym najważniejsze to Internetowe Konto Pacjenta oraz Aplikacja Usługodawców i Aptek. Zakończyliśmy prace nad portalem e-zdrowie. Poszczególne fragmenty systemu P1, które były wykonywane przez różne firmy, muszą zostać teraz zintegrowane - rozmowa z MARCINEM KĘDZIERSKIM, dyrektorem Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.